Planuję własne zabezpieczenie przed kradzieżą.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw kwie 05, 2007 22:16

piotr2 pisze:na allegro sa fajne uklady po 25zl.podlanczasz je do auta i jedna reka dotykasz kluczyka(metalu) a druga obojetnie gdzie umieszczonej srubki do ktorej idzie schowany przewod.zamykasz cialem mase i odpalasz fure.ta srubka moze byc gdzies z lewej strony fotela lub pod fotelem lub nawet w boczku drzwi.
kiedyś 11 lat temu za ten patent brali 150zł
teraz jest już na tyle popularny że każdy już wie gdzie go montują ... :smoke:
a i obecni złodzieje też pewnie są bardziej inteligentni niż wtedy :smoke:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » czw kwie 05, 2007 22:26

A co z odcięciem cewki?



Awatar użytkownika
Karlos87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:14
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Karlos87 » ndz kwie 08, 2007 11:09

ja w swoim golfie miałem na pompie paliwa.Kabel minusowy przeciety i wstawiona wtyczka którą poprowadziłem w odpowiednie miejsce.



Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » ndz kwie 08, 2007 14:11

Ja mam to u siebie zrobione za pomocą przycisku impulsowego ukrytego pod tapicerką.
jak by ktoś chciał to zamieszczam schemat. Potrzebne są do tego dwa przekaźniki i przycisk impulsowy. Jest to układ który sam podtrzymuje napięcie aż do wyłączednia stacyjki. Po wyłączeniu stacyjki trzeba go ponownie załączyć przyciskiem. U mnie odcinana jest cewka i daje to taki efekt, że wszysko działa, silnik kręci ale nie ma iskry aby zapalić.
Oczywiście można odciąć co kto woli. Przewód, który odcinamy jest pogrubiony na schemacie.
Obrazek

[ Dodano: 08 Kwi 2007 14:18 ]
Karlos87 pompa paliwa to też jest dobre rozwiązanie ale tylko i wyłącznie w samochodach zasilanych wtryskowo. Bo jeśli odetniemy pompe przy gaźnikowcu to w komorze pływakowej gaźnika jest dość paliwa aby odjechać na nawet 200 metrów. Jak odetniemy zapłon to nigdzie nie pojedzie.



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » pn kwie 09, 2007 01:06

Ukryc przycisk nie musi być wcale tak łatwo. Poza tym możemy być obserwowani że się schylamy olbo coś. Ja zakłądam najgorsze - czyli że złodziej zna golfa i wie gdzi się spodziewac ukrytych włączników, gdzie jakie kable idą i jakie iść nie powinny. Co do zabezpieczen to tematów i opisów jest od groma. Te bardziej rozsądne to odpowiednie odcięcie ECU, obowiązkowo przerwać 12V na zapalniczce, 12V i linie K na gnieździe diagnostycznym. Do tego zabawa w odcinanie pompy paliwa, zapłonu, rozrusznika. Można stosować elektrozawory paliwa. Wyłącznikiem nie musi być guzik a kontaktron - czyli reaguje na np magnes lub dotyk metalowego elementu.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » pn kwie 09, 2007 10:56

Owszem odpowiednie ukrycie przycisku to 80% sukcesu, ale inwencja twórcza człowieka jest na tyle rozwinięta, że przycisk można ukryć na milion sposobów. U mnie przycisk jest schowany za tapicerką i go nie widać a chcąc go nacisnąć, naciskam w odpowiednim miejscu tapicerke i wtedy załączam zapłon. A co do kontaktronów, wystarczy mocny neodymowy magnes i przejechać nim z grubsza auto i mamy zapłon włączony, tak więc nie za bardzo mnie takie rozwiązanie przekonuje.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

Awatar użytkownika
kokos_bp
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr mar 28, 2007 21:29
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Post autor: kokos_bp » pn kwie 09, 2007 14:11

Co do tego schematu to ja rozwiązałem to jednym elektromagnesem tylko jeszcze tego nie zamontowałem ale to chyba nie robi różnicy;)



Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » pn kwie 09, 2007 15:57

A mogłbyś zamieścić chcemat jak już to sprawdzić? próbowałem to zrobić na jednym przekaźniku ale jakoś mi to nie wychodziło. A czy ten twój układ działa na przycisk impulsowy czy zwykły. Ja użyłm drugiego przekaźnika do podtrzymania napięcia po krótkim naciśnięciu przycisku. Jeśli bym to zrobił na sztywno to taki przycisk można zapomnieć wyłączyć przed wyjściem z samochodu i pupa z zabezpieczenia.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

Awatar użytkownika
kokos_bp
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr mar 28, 2007 21:29
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Post autor: kokos_bp » pn kwie 09, 2007 19:17

Obrazek

jedna wada: włącznik impulsowy musi mieć chwilową obciążalność równą/większą niż cewka.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 09, 2007 19:33

Nie będzie wady, tylko trzeba szeregowo z włącznikiem czy kotaktronem jak kto woli wstawić opornik, tak dobrany żeby jeszcze ceweczka przekaźnika zwarła styki. Ja tak miałem i działa w jetce od 15 lat. A założyłem tylko maleńki kontaktronik o niewielkiej obciążalności


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
kokos_bp
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr mar 28, 2007 21:29
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Post autor: kokos_bp » pt kwie 13, 2007 17:16

Gangst3R pisze:schemat
tak naprawde to ja nic nie kapuję z tego schematu, masa z plusem jest połączona?

[ Dodano: 13 Kwi 2007 17:22 ]
Obrazek

Nie wiem czy miałem do tego prawo ale prawidłowo wyedytowałem schemat teraz ma ręce i nogi:D



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt kwie 13, 2007 17:39

Jeśli na schemacie niema kropeczek w miejscu przecięcia przewodów to niema połączenia. dlatego było to mylące, bo tam gdzie były potrzebne kropeczki były słabo widoczne.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
kokos_bp
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr mar 28, 2007 21:29
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Post autor: kokos_bp » pt kwie 13, 2007 18:04

Paweł Marek pisze:eśli na schemacie niema kropeczek w miejscu przecięcia przewodów to niema połączenia. dlatego było to mylące, bo tam gdzie były potrzebne kropeczki były słabo widoczne.
Tam gdzie nie powinny być kropeczki właśnie były. wystarczy powiększyć klikając na schemat.



Awatar użytkownika
twingo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 21:59
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: twingo » pt kwie 13, 2007 18:18

Wczoraj znajomy pokazał mi fajny patent. Każde porządniejsze radio ma wyjście na antenę. Na tym wyjściu pojawia się + 12V po włączeniu radia. Dalej to już sami wiecie. Bez panela ani rusz :)

Tu jeszcze mój patent stosowany od lat.

Obrazek
Ostatnio zmieniony pt kwie 13, 2007 18:55 przez twingo, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 306 gości