Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lagwus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 10:28
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów

Post autor: lagwus » pt kwie 13, 2007 08:00

Silnik w moim MK3 to 1.6 AEA.

Zauważyłem wyciek oleju spod pokrywy zaworów (od strony świec). Pierwsze co przyszło mi do głowy to że uszczelka między głowicą a pokrywą zaworów nie jest w najlepszym stanie.

W związku z tym mam pytania:

1. Czy wymiana takiej uszczelki to trudna sprawa?
2. Na co ew. zwrócić uwagę przy wymianie, żeby czegoś nie popsuć?
3. Czy da się takiej operacji dokonać w warunkach "polowych" np. pod blokiem...?

Za pomoc z góry wielkie dzięki.


WWW szyte na Twoja miare - http://www.lagwus.pl

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt kwie 13, 2007 08:41

nie ma tam zadnego problemu , nic tam nie popsujesz jak zrobisz to delikatnie , pod blokiem zrobisz bez niczego , tylko jak będziesz dokręcał pokrywe to nie za silno , i dokręcaj na krzyż



Awatar użytkownika
tomasz369
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 21:54
Lokalizacja: Końskie

Post autor: tomasz369 » pt kwie 13, 2007 08:59

Witam
Miałem podobny problem tylko że w silniku 1.4 AEX filozofii nie ma ale ja musiałem robić to 2 razy myślałem że będzie lepiej uszczelnione jak posmaruje uszczelkę silikonem ale okazało się że to był błąd, polecam założyć uszczelkę bez żadnych klejów lecz dobrze odtłuścić powierzchnie przylegania uszczelki na pokrywie i głowicy i powinno być ok. Warto pamiętać aby nie przykręcać na siłę.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pt kwie 13, 2007 09:03

lagwus pisze:1. Czy wymiana takiej uszczelki to trudna sprawa?
To jest prosta sprawa.
lagwus pisze:2. Na co ew. zwrócić uwagę przy wymianie, żeby czegoś nie popsuć?
Napewno trzeba z czuciem dokręcać przy składaniu i najlepiej zaczynać od środka. Coś w stylu dokręcania głowicy :)
lagwus pisze:3. Czy da się takiej operacji dokonać w warunkach "polowych" np. pod blokiem...?
Bez najmniejszego problemu. Tylko w taki sposób aby wiatr nie dmuchał zadużo piasku pod maskę ;)


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pt kwie 13, 2007 09:49

przed zakręceniem sprawdz czy pokrywa nie jest zwichrowana kładąc ją na jakieś płaskiej powierzchni w przeciwnym razie będzie dalej ciekło ...


TDPower

Awatar użytkownika
Stopek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn mar 05, 2007 14:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Stopek » pt kwie 13, 2007 18:30

Hey mam ten sam silnik i ten sam problem... znajomy mechanik powiedział mi ze to bzdura że sam to mam zrobić bo jak tego nie zrobię to jestem pacan :grin: hehe to kwestia odkręcenia 3 śrub... :D a może wiecie jaki producent uszczelek jest dobry...?


WsZyStKo. Co Na PrAwDę LuBiĘ JeSt AlBo NiEmOrAlNe AlBo NiElEgAlNe AlBo TuCzĄcE :D

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pt kwie 13, 2007 22:36

Stopek pisze: a może wiecie jaki producent uszczelek jest dobry...?
Tutaj to chyba nie ma znaczenia. Poprostu kupujesz komplecik są w sumie 3 uszczelki i wymieniasz.
Stopek pisze:hehe to kwestia odkręcenia 3 śrub...
trzech śrub to napewno nie. raczej coś koło 8 chyba...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Rozii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 14:45
Lokalizacja: Śląsk -Sari

Post autor: Rozii » sob kwie 14, 2007 06:43

I nie kupuj jakiegoś badziewia korkowego za 7zeta !!!
Porzadna uszczelka kosztuje ok.30parę zeta.
I niech cię coś nie podkusi by smarowac jakimiś tam silikonami !!!
Umiejętne dokręcanie i pełny sukces.
A tak przy okazji...porządnie przeczyść odme!!


Sytuacja opanowana,ale systematycznie się pogarsza...

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » sob kwie 14, 2007 08:46

Rozii pisze:I nie kupuj jakiegoś badziewia korkowego za 7zeta !!!
Czemu zaraz badziewia. Ja zrobiłem ponad 40tyś km odkąd kupiłem auto i nic się nie działo, dopiero wymieniłem teraz jak wymieniałem rozrząd a ta uszczelka była napewno dłużej. teraz też taką założyłem...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
daniel2505
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 18:39
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: daniel2505 » sob kwie 14, 2007 09:12

palen pisze:
Rozii pisze:I nie kupuj jakiegoś badziewia korkowego za 7zeta !!!
Czemu zaraz badziewia. Ja zrobiłem ponad 40tyś km odkąd kupiłem auto i nic się nie działo, dopiero wymieniłem teraz jak wymieniałem rozrząd a ta uszczelka była napewno dłużej. teraz też taką założyłem...
Też założyłem korek za 9zł. Kupiłem bo nie wiedziałem czy dobrze założę i szkoda mi było popsuć uszczelke za 35zł. Jestem bardzo zadowolony z efektu. Jest suchutko. Bardzo dużo zależy od tego jak bedziesz dokręcał śruby. Rub to tak jak radza koledzy i będzie OK. Poza tym polecam delikatne przesmarowanie uszczelki olejem żeby lepiej się układała.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=123919/]Mój zielony VARIANT[/url]

Awatar użytkownika
Fabian LDZ
_
_
Posty: 11385
Rejestracja: pt cze 03, 2005 09:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Fabian LDZ » sob kwie 14, 2007 19:19

Rozii pisze:I nie kupuj jakiegoś badziewia korkowego za 7zeta !!!
korkowa wcale nie znaczy gorsza, dobra uszczelka np Victora Reinza czy Glasera kosztuje koło 10zł :bajer:



rade
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 16:03
Lokalizacja: wrocek
Kontakt:

Post autor: rade » ndz kwie 29, 2007 11:45

Mam dokladnie taki sam silnik, i wymienialem ta uszczelke w zeszlym tygodniu.
Sprawa wydawala sie banalna ale kosztowala mnie sporo emocji :|
Kupilem uszczelke za 35pln i zabralem sie do roboty
Oczyscilem pokrywe i glowice z oleju w miejscu styku.
Polozylem uszczelke i zabralem sie za dokrecanie, tyle ze urwala sie sruba :(
Na szczescie udalo mi sie przy pewnym wysilku wkrecic jej pozostalosc z glowicy.
Az sie boje pomyslec co by bylo gdyby sie mi nie udalo.
Nowa sruba kosztowala mnie 15pln :(
Wiec dokrecajcie te sruby naprawde ostroznie.
Pozdrawiam


Anbark
Radosław

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 191 gości