Jak wlacza sie pompa klimatyzacji?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Razal, a jak z tym odgrzybianiem, nie da sie tego zrobic samemu? Wymienilem filtr kabinowy, odgrzybic tez bym chcial. Chodzi nie tylko o kase, ale nie ma w poblizu firmy ktora sie tym zajmuje, poza tym bardzo nie lubie jak mi ktos obcy grzebie w moim autku;) W tym zakresie jestem nieufny, obcy facet grzebie tam gdzie tylko ja powinienem, cós jak ginekolog... )))
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Re
Taki fachowiec przez małe "f"dziechu pisze:Bylem dzisiaj, klima byla prawie pusta, chlodziwa powinno bys ok. 850gr a bylo 80. Napelnili i skasowali 200zl. Bez czyszczenia. Powiedzieli zeby przyjechac jak bedzie smierdzialo, a jak nie - to nie trzeba czyscic. Dziwne.
Jak już śmierdzi to uwierz mi że to już jest późne stadium i najlepiej do tego nie dopouszczać Następnym razem to się go zapytaj "czy on się myje jak już mocno śmierdzi ?? czy troche wcześniej ??
Takich mamy fachowców w naszym pięknym kraju - załamuje mnie takie podejście do tematu - większość zarobił - czyli 200 to po co ma za marne 50 wiecej się bawić w czyszczenie układu Dla mnie nie do przyjęcia tekie podejście do sprawy i :green_fuck: dla takiego serwisu
POZDRAWIAM
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
Przyłoncze sie o temacie klimy bo moja to chyba sie juz nie bedzie nadawać poniewaz kupiłem golfa 3 z rozpręzona klimatyzacja(nie ma węza łaczoncego chłodnice z zbiornikiem czynnika chłodzacego ale kompresor cały cas jest napedzany paskiem niby nie wydaje jakichs dziwnych dzwieków co o tym sadzicie czy da sie to naprawic poprzez załozenie weza dalanie czynnika????
pozdr
pozdr
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Licho wie. Kompresor bez czynnika się nie załącza więc może jeszcze żyje, ale czemu ktoś węża ściągnął? Być może np jest jakaś dziura w wymienniku lało się do środka itp. Trzeba by wszystko posprawdzać, płukać cały układ, a koszty sa trudne do przewidzenia.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
jaki zbiorniczek? taki zbliżony kształtem do trójkątnego z podłączoną jedną rurką ma być w lewym nadkolu.V12 pisze:a mam jeszcze pytanko po której stronie jpowinien być zbiorniczek czynnik bo u mnie jest od strony kierowcy obok alumulatora a czy nie powinien on być po przeciwnej stronie ???????
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
To ja sie dołacze do tematu, w moim przypadku kupilem golfa mk3 z climatronikiem przed zima i nawet nie zwrcilem uwagi na to ze nie dziala to prawidlowo, z czasem wyszlo w praniu. Okazalo sie ze w samochodzie w ogole nie ma zamontowanego osuszacza klimy i przewodu laczacego go z chlodnica klimy, teraz moje pytanie czy jezeli zamontuje osuszacz (oczywiscie nowy do czego zostalem juz przekonany na forum), plus przewod i napelnie klime to czy bedzie ona dzialac. tzn czy kompresor nie padl przez to ze uklad nie byl kompletny i nie byl nabity, i czy jest moze mozliwosc sprawdzic kompresor przed zalozeniem czesci, bo jezeli nie bezie dzialac to nie bede sie narazal na koszty zwiazane z osuszaczem, przewodem, i nabiciem. Pozdrawiam
-
- Ma gadane
- Posty: 239
- Rejestracja: czw paź 05, 2006 19:41
- Lokalizacja: SBI
- Kontakt:
No chyba nie bardzo.ThomasGTI16V pisze:tzn że klima na min pracuje oszczędniej a na maxie daje na full:)
Klima pracuje w obu przypadkach tak samo tylko w jednym powietrze jest zasysane z zewnątrz, a w drugim z wewnątrz kabiny (obieg wewnętrzny)
był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
skora81, nie wiem czy jest tak do końca - najwyżej niech mnie ktoś poprawi:a ja mam przycisk min i max a nie AC i nie widze roznicy miedzy 2 trybami.Wyajsni ktos czym sie roznia?
MIN - układ działa przez doprowadzenie świeżego powietrza z zewnątrz i jego schłodzenie,
MAX - układ działa w trybie recyrkulacji czyli powietrze jest pobierane z kabiny, schładzane i ponownie wtłaczane do kabiny czyli cały czas "mielone" - dzięki temu możesz szybciej schłodzić auto niż w trybie MIN jeżeli temp powietrza zewnętrznego jest bardzo wysoka.
Spróbuj ustawić dmuchawę na "3" wtedy pracuje najwydajniej (sprawdzone empirycznie)
Pozdro
W starszych wersjach był klawisz AC i MIN/MAX, z tym, że ten min/max u mnie i w wielu innych to poprostu zamknięty obieg powietrza (taka zagięta strzałka), który powoduje zasysanie chłodnego już powietrza z wnętrza i dodatkowe schłodznie go powoduje szybsze wychłodzenie autka. Niestety co do mocy układów (sprężarek) klimatyzacji, to one zawsze pracują z taką samą mocą. Podobno jakieś nowe klimatyzatory (w sensie do pomieszczeń) mają możliwość płynnej lub stopniowej zmiany mocy. Poprostu czy nastawimy klime na 18 czy 24 oC to zawsze bierze tyle samo energi i dmucha jednakowo (nie mówię tu o szybkości wentylatora nawiewu). Jedyna różnica to temp. po osiągnięciu której się wyłączy.
pzdr
zyggy
pzdr
zyggy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 361 gości