Pasek klinowy w silniku AFT

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
CzapCzap
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 830
Rejestracja: wt mar 14, 2006 23:53
Lokalizacja: Athlone
Kontakt:

Pasek klinowy w silniku AFT

Post autor: CzapCzap » wt gru 19, 2006 15:37

Przedchwila kupilem nowy pasek i musze go zmienic, ale wczoraj przegladajac internet spotkalem sie z roznymi sposobami zalozenia. Wydaje mi sie, ze aktualnie moj jest zle zalozony o to zdjecia.

http://img242.imageshack.us/img242/738/1007572bt1.jpg
http://img185.imageshack.us/img185/5595/1007573ci8.jpg
http://img90.imageshack.us/img90/446/1007574we5.jpg

Nie moge sie tez dopatrzyc, czy zeby poluzowac Altka to tylka jedna sruba ? i jak zdjac pasek od wspomy ?


Obrazek <--------

Golf 3 GL 1.6 AFT - sprzedany :(
Golf 4 GTI 1.8T AGU - Jest :)
Jetta 2 CL 1.6D - Jest :)

Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GSOWIEC » wt gru 19, 2006 16:02

Oststnio wymieniałem u siebie pompę wody, piszę o tym dlatego, bo myślę, że pompa ma ścisły związek z tym jak pasek wielorowkowy powinien oplatać koło pasowe...

Mianowicie łopatki pompy są ukierunkowane w kierunku od chłodnicy do bloku silnika, dlatego pasek musi przebiegać rowkami po kole pasowym pompy wody, mimo, że to ostatnie jest gładkie, w innym przypadku byłoby jakoś bez składu i obieg wody biegłby od bloku - dolnym wężem do chłodnicy i górnym na powrót do bloku...

Alternator to kwestia jednej lub lub dwóch śrub, nie pamiętam dokładnie ale nic trudnego, przyjrzyj się...

Jak poluzować pompę wspomagania - popatrz w dziale FAQ na temat wymiana termostatu - jest opis + dobre zdjęcia.

Pozdrawiam!!!



Awatar użytkownika
CzapCzap
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 830
Rejestracja: wt mar 14, 2006 23:53
Lokalizacja: Athlone
Kontakt:

Post autor: CzapCzap » wt gru 19, 2006 18:03

aha , no nic czarna magia hehe . To zalozyc pasek tak jest teraz ? czy jakos inaczej.

spojrze do faq co do wspomy :)


Obrazek <--------

Golf 3 GL 1.6 AFT - sprzedany :(
Golf 4 GTI 1.8T AGU - Jest :)
Jetta 2 CL 1.6D - Jest :)

Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GSOWIEC » wt gru 19, 2006 18:30

Załóż tak, żeby pasek biegł od spodu rowkami po kole pompy wody.



Awatar użytkownika
CzapCzap
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 830
Rejestracja: wt mar 14, 2006 23:53
Lokalizacja: Athlone
Kontakt:

Post autor: CzapCzap » śr gru 20, 2006 01:42

Dziekuje , teraz zakumalem :bigok: . Juz wiem ze jest zle zalozony i wiem jak nalozyc :).

Ale jest kolejny problem bo jak kupowalem pasek to po numerze ze starego (czyli z tego co jest zle zalozony).

Pasek ma takie oznaczenie 6PK894 , czy moze byc tak ze jak go zaloze prawidlowo to nie bedzie pasowac (bedzie za krotki lub za dlugi)? Moze mozecie zabaczyc na swoj pasek , jakie ma oznaczenie :) . Moj silnik to 1.6 aft

[ Dodano: Sro Gru 20, 2006 15:55 ]
Zmienilem i wszystko ladnie dziala, zajelo mi to 3 godziny no ale pierwszy raz :bigok:


Obrazek <--------

Golf 3 GL 1.6 AFT - sprzedany :(
Golf 4 GTI 1.8T AGU - Jest :)
Jetta 2 CL 1.6D - Jest :)

Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » czw kwie 12, 2007 21:22

Dla 1.6 AFT jest pasek wielorowkowy VW 037 260 849C 21.36x1148mm, Gates 6PK 1153 , Contitech 6PK 1153.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 199 gości