Wycieraczki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Wycieraczki

Post autor: el Kopyto » czw kwie 12, 2007 18:31

Czy ktoś wie w jaki sposób działa przerywany bieg wycieraczek przednich? Czasami jest tak że pracują szybciej a czasami wolniej i nie ma znaczenia czy jade czy stoje. Golf jest z 95 roku silnik 1,9D 1Y. Czy jest tam jakieś ustrojstwo elektroniczne? Bo w peugeocie 206 spotkałem się z tym że jak zatrzymywałem się to wycieraczki pracowały wolniej lub żadziej, czy tu też coś takiego jest i jeśli tak to gdzie się znajduje i od czego zależy?


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » czw kwie 12, 2007 18:53

el Kopyto, Za sterowanie wycieraczkami odpowiada przekaznik. Sa to takiem kostki plastikowe. W mk2 zanjduja sie one na bezpiecznikami. I nei ma takiej opcji, ze pracuja roznie. W golfach pracuja ze stala predkoscia.

Co do numeru przekaznika, niecj sie wypowie ten co ma mk3 :)


tak to wyglada z boku :)

Obrazek



Awatar użytkownika
twingo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 21:59
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: twingo » czw kwie 12, 2007 19:13

Dzięki przekaźnikowi nr 99 możliwe jest ustalanie długości przerwy podczas pracy przerywanej wycieraczek. Włączasz na chwilę pracę przerywaną, cofasz na zero. Czekasz tyle czasu ile uznasz za stosowne i włączasz znowu pracę przerywaną. Przekaźnik zapamięta czas który czekałeś i wycieraczki będą pracowały z taką przerwą jaką czekałeś.



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » czw kwie 12, 2007 19:14

To może ktoś ma jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje że na biegu przerywanym mam róźne prędkości? Wiem że Skoda felicja miała takie ustrojstwo że pchało się dzwignie od wycieraczek do przodu (ale włącznik tylnej wycieraczki był osobny) i to był impuls do jednego machnięcia wycieraczkami, za chwile pchało się drugi raz i sterownik włączał wycieraczki z przerwą która rozdzielała pojedyncze impulsy. Zastanawiam się czy ktoś nie zrobił tu jakiegoś patentu, było coś takiego czy może przekaźnik zaczyna siadać.


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wycieraczki

Post autor: klekocix » czw kwie 12, 2007 19:19

U mnie jest tak samo, raz machają się częściej wycieraczki a raz wolniej...
ale może dzięki twingo wszystko wróci do normy :pub:



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » czw kwie 12, 2007 19:19

twingo o coś takiego mi właśnie chodziło, jak jutro sprawdze i będzie działało to dostaniesz plus


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » czw kwie 12, 2007 19:26

klekocix pisze:ale może dzięki twingo wszystko wróci do normy
To jest norma. Tak przewidzial VW. Ot takie udogodnienie, dla nie znajacych tematu utrudnienie ;)

[ Dodano: Czw Kwi 12, 2007 19:28 ]
BTW ktos ma 19, a nie 99 to regulacji nie ma.


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
Ziibii
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 19:18
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Ziibii » ndz kwie 15, 2007 19:28

Dzwignia przełącznika może zajmować 5 położeń:
-spoczynkowe(wyłączona)
-górne 1 (bez pokonywania oporu-pojedyńczy ruch ramienia)
-górne2(praca normalna)
-górne 3-skrajne(praca przyspieszona)
-dolne(praca przerywana-pojedynczy ruch ramienia co 10 sekund).
W niektórych wersjach istnieje możliwość regulacji długości przerw pomiędzy kolejnymi wychyleniami ramienia w zakresie od 2 do 22 sekund.


Szerokiej drogi ,gumowych słupów i jak najdalej od smerfów.

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz kwie 15, 2007 20:05

Ziibii pisze:-dolne(praca przerywana-pojedynczy ruch ramienia co 10 sekund).
W niektórych wersjach istnieje możliwość regulacji długości przerw pomiędzy kolejnymi wychyleniami ramienia w zakresie od 2 do 22 sekund.
Chyba cytat z ksiazki WKL co ?
No i jak zwykle norma - bledy.

Nie 10s, tylko 6s.
1,5s - 22s - tu sie pomylili tylko o 0,5s ;)

http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?56,0


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
twingo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 21:59
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: twingo » ndz kwie 15, 2007 20:11

U mnie i tak wychodzi 8 sekund :)
WKŁ mało kiedy się myli. Gorzej z wydawnictwem AUTO. Doświadczyłem na Renaultach. Książki AUTO to porażka.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz kwie 15, 2007 20:45

twingo pisze:WKŁ mało kiedy się myli
Jakos bardzo czesto sie nie myli, ale "malo kiedy" to delikatnie powiedziane...


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 546 gości