Wycieraczki
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wycieraczki
Czy ktoś wie w jaki sposób działa przerywany bieg wycieraczek przednich? Czasami jest tak że pracują szybciej a czasami wolniej i nie ma znaczenia czy jade czy stoje. Golf jest z 95 roku silnik 1,9D 1Y. Czy jest tam jakieś ustrojstwo elektroniczne? Bo w peugeocie 206 spotkałem się z tym że jak zatrzymywałem się to wycieraczki pracowały wolniej lub żadziej, czy tu też coś takiego jest i jeśli tak to gdzie się znajduje i od czego zależy?
pozdrowienia el Kopyto
Dzięki przekaźnikowi nr 99 możliwe jest ustalanie długości przerwy podczas pracy przerywanej wycieraczek. Włączasz na chwilę pracę przerywaną, cofasz na zero. Czekasz tyle czasu ile uznasz za stosowne i włączasz znowu pracę przerywaną. Przekaźnik zapamięta czas który czekałeś i wycieraczki będą pracowały z taką przerwą jaką czekałeś.
To może ktoś ma jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje że na biegu przerywanym mam róźne prędkości? Wiem że Skoda felicja miała takie ustrojstwo że pchało się dzwignie od wycieraczek do przodu (ale włącznik tylnej wycieraczki był osobny) i to był impuls do jednego machnięcia wycieraczkami, za chwile pchało się drugi raz i sterownik włączał wycieraczki z przerwą która rozdzielała pojedyncze impulsy. Zastanawiam się czy ktoś nie zrobił tu jakiegoś patentu, było coś takiego czy może przekaźnik zaczyna siadać.
pozdrowienia el Kopyto
Re: Wycieraczki
U mnie jest tak samo, raz machają się częściej wycieraczki a raz wolniej...
ale może dzięki twingo wszystko wróci do normy
ale może dzięki twingo wszystko wróci do normy
To jest norma. Tak przewidzial VW. Ot takie udogodnienie, dla nie znajacych tematu utrudnienieklekocix pisze:ale może dzięki twingo wszystko wróci do normy
[ Dodano: Czw Kwi 12, 2007 19:28 ]
BTW ktos ma 19, a nie 99 to regulacji nie ma.
[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...
Dzwignia przełącznika może zajmować 5 położeń:
-spoczynkowe(wyłączona)
-górne 1 (bez pokonywania oporu-pojedyńczy ruch ramienia)
-górne2(praca normalna)
-górne 3-skrajne(praca przyspieszona)
-dolne(praca przerywana-pojedynczy ruch ramienia co 10 sekund).
W niektórych wersjach istnieje możliwość regulacji długości przerw pomiędzy kolejnymi wychyleniami ramienia w zakresie od 2 do 22 sekund.
-spoczynkowe(wyłączona)
-górne 1 (bez pokonywania oporu-pojedyńczy ruch ramienia)
-górne2(praca normalna)
-górne 3-skrajne(praca przyspieszona)
-dolne(praca przerywana-pojedynczy ruch ramienia co 10 sekund).
W niektórych wersjach istnieje możliwość regulacji długości przerw pomiędzy kolejnymi wychyleniami ramienia w zakresie od 2 do 22 sekund.
Szerokiej drogi ,gumowych słupów i jak najdalej od smerfów.
Chyba cytat z ksiazki WKL co ?Ziibii pisze:-dolne(praca przerywana-pojedynczy ruch ramienia co 10 sekund).
W niektórych wersjach istnieje możliwość regulacji długości przerw pomiędzy kolejnymi wychyleniami ramienia w zakresie od 2 do 22 sekund.
No i jak zwykle norma - bledy.
Nie 10s, tylko 6s.
1,5s - 22s - tu sie pomylili tylko o 0,5s
http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?56,0
[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 340 gości