doladowanie wtrysku powietrzem ???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » śr kwie 11, 2007 21:03

Ale najbardziej bawią mnie ludzie którzy to kupują, zamontują i będą opowiadać bajki innym kolegą jaki to mają wypasiony dolot. A tak poważnie to nie jest to perpetum mobile żeby dostarczyło więcej energii niż pobrało, po za zmniejszeniem przepływu, wprowadzeniem zawirowań i zmniejszeniu napełnienia cylindrów nie widze żadnych innych skutków tego dziadostwa, a teoria że przy zamknięciy przepustnicy wiatraczek będzię się kręcił jest mocno naciągana bo nie może mieć on na tyle bezwładości żeby dało to jakiś efekt, więcej powietrza da wystawienie filtra powietrza na wprost jazdy niż takie ustrojstwo i jego bezwładność.


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr kwie 11, 2007 21:05

el Kopyto pisze:a teoria że przy zamknięciy przepustnicy wiatraczek będzię się kręcił jest mocno naciągana bo nie może mieć on na tyle bezwładości żeby dało to jakiś efekt
taka ma byc idea dzialania, perpetum mobile to to nie jest, i tez bym tego nie zamontowal :P ale coz, nie ma to tylko negatywnych stron :)



Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » śr kwie 11, 2007 21:07

el Kopyto pisze:a teoria że przy zamknięciy przepustnicy wiatraczek będzię się kręcił jest mocno naciągana bo nie może mieć on na tyle bezwładości żeby dało to jakiś efekt, więcej powietrza da wystawienie filtra powietrza na wprost jazdy niż takie ustrojstwo i jego bezwładność.
racja racja , a poza tym ustrojstwo w dolocie zakloca jakiekolwiek przewidywane przez producenta doladowanie dynamiczne wywolane rezonansem slupa powietrza w kolektorze


Obrazek

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » śr kwie 11, 2007 21:18

silent_rob pisze:a ja proponuje polaczyc pedal gazu z pompka taka jak w d oroweru zeby raptowenie dodajac gazu wtlaczac swieze powietrze pod cisnieniem ;D :kwiatek:
i jeszcze zamontowć rurke połączoną z kabiną
żeby w razie potrzeby kierowca mógł nabić z 0,1 bara :rotfl:


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » śr kwie 11, 2007 21:50

silent_rob pisze:racja racja , a poza tym ustrojstwo w dolocie zakloca jakiekolwiek przewidywane przez producenta doladowanie dynamiczne wywolane rezonansem slupa powietrza w kolektorze
ale drganie słupa powietrza doładowania rezonansowego zaczyna się od grzybka zaworowego, podąża przez kanał, przewód dolotowy i odbija się od otwartej przestrzeni czyli od pojemności która jest większ niż przekrój kanału dolotowego, tak więc mimo że przepustnica nie jest w tedy przeszkodą to drganie słupa kończy się na kolektorze dolotowym, w tej puszce gdzie wszystkie kanały dolotowe schodzą się w jdną puszke z której dopiero jest doprowadzona przepustnica i dalej poprzez rury filtr powietrza. Nie wiem czy w waszych silnikach takie jest to rozwiązanie ale nie wyobrażam sobie czterech przepustnic i czterech filtrów powietrza, zazwyczaj jest jedna przepustnica ktora się łączy z puszką kolektora dolotowego. A zawirowania w tej puszce powstające na skutek wpływu zamykania się i otwiera zaworów pozostałych cylindrów. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest takie jak w motocyklach. Każdy cylinder ma swój gaźnik lub przepustnice i poza problemem synchronizacji gaźników są tego same plusy bo pulsacje słupa powietrza w poszczególnych cylindrach nie mają wpływu na siebie nawzajem.


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » śr kwie 11, 2007 22:00

el Kopyto dobrze piszesz tyle tez ze chodzilo mi raczje o silniki z kolektorami innymi niz np 16v gdzie kanaly sa dlugie a przesptrzen wspolna dosyc duza :] tak czy tak ten wiatrak to kiepski pomysl :D


Obrazek

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » śr kwie 11, 2007 22:17

I to jest fakt niepodwarzalny


pozdrowienia el Kopyto

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 519 gości