Mk2 - Opony 185/55/14 Jak to będzie wyglądać??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

thomus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt mar 08, 2005 08:42
Lokalizacja: NOS (pow.ostródzki)
Kontakt:

Mk2 - Opony 185/55/14 Jak to będzie wyglądać??

Post autor: thomus » czw kwie 14, 2005 08:19

Pytanie nr 1. Standardowo mam w swoim mk2 opony 185/60/14 ale już się nieco zużyły :hmm: A mam okazję kupić opony w rozmiarze 185/55/14 ale zastanawiam się jak to będzie wyglądało bo zawieszenie mam standardowe i jestem ciekaw czy nie powstanie zbyt duża przerwa między nadkolem a oponą co mogłoby brzydko wyglądać. Co o tym myslicie??
Pytanie nr 2. Jak to się ma do jazdy gdy na przodzie auta są opony w rozmiarze 185 a z tyłu 195??



Awatar użytkownika
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec

Post autor: hyper74 » czw kwie 14, 2005 08:37

Po raz uno ... golfy cheba miały w standardzie 13" .... nie wiem jak jest z tymi 14"... apo duo znaczy dwa... jak masz 185/60/14 cały komplet to powiem ci tak ...ja do swojego też chciałem na tył 195 ale gumiarz powiedział mi że trudno jest dostać oponyaby w golfie nie było problemów z obcieraniem o nadkola i wogle... takie opony musiały by mieć rozmiar 195\50\14 a to mniejszy profil , częstrze wizyty u gumiarza, prostowanie fel.... i t d


...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...

thomus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt mar 08, 2005 08:42
Lokalizacja: NOS (pow.ostródzki)
Kontakt:

Post autor: thomus » czw kwie 14, 2005 08:47

No ja mam w standardzie 14" na oponach 185/60/14 i tak jest zapisane w brifie. A gumiarz powiedział mi, że aby profil opny był ten sam z przodu i z tyłu to gdy z przodu będzie 185/60/14 to z tyłu muszę założyć 195/55/14 ale fakt ciężko jest je dostać.



thomus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt mar 08, 2005 08:42
Lokalizacja: NOS (pow.ostródzki)
Kontakt:

Post autor: thomus » czw kwie 14, 2005 08:49

a co z tymi 185/55/14?? Czy nie będzie za dużej przerwy między nadkolem a oponą??



andrew2101

Post autor: andrew2101 » czw kwie 14, 2005 09:11

witam na standardowym zawiasie będzie troch głupio wyglądał :grin:



Duży
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw mar 31, 2005 11:03
Lokalizacja: Karlino (zachodniopom.)
Kontakt:

Post autor: Duży » czw kwie 14, 2005 09:15

hyper74 pisze:ja do swojego też chciałem na tył 195 ale gumiarz powiedział mi że trudno jest dostać oponyaby w golfie nie było problemów z obcieraniem o nadkola i wogle... takie opony musiały by mieć rozmiar 195\50\14 a to mniejszy profil , częstrze wizyty u gumiarza, prostowanie fel.... i t d
Jeżdzę na oponach 195/50R15 i nie ma żadnych problemów z obcieraniem. Przy standardowym zawieszeniu oczywiście.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw kwie 14, 2005 09:24

A w MK1 standardowo były 175/70 R13, a teraz śmigam na 195/45 R14 i jest git. Oczywiście zawias w dół. Jak chcesz zobaczyć jak to będzie wyglądało to przystaw opone do twojego koła. Różnicy wielkiej nie ma ale może wynieść nawet 1cm.



Awatar użytkownika
XenO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: czw mar 03, 2005 19:39
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Post autor: XenO » czw kwie 14, 2005 10:01

Mój kumpel ma takie 14' w golfie i nie ma zadnego problemu z ocieraniem a ma zawias niekiepski. Roznica miedzy profilem 55 a 60 to bedzie okolo 2 cm wysokosci wiec napewno szczelina u Ciebie bedzie bardziej widoczna. PZDr


Mk4 GTI 1.8 T
Mój VW -- viewtopic.php?f=160&t=221264
Moje aukcje - zobacz warto !!!
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=1959642" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/Tamj/" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw kwie 14, 2005 10:10

XenO pisze:Mój kumpel ma takie 14' w golfie i nie ma zadnego problemu z ocieraniem a ma zawias niekiepski. Roznica miedzy profilem 55 a 60 to bedzie okolo 2 cm wysokosci wiec napewno szczelina u Ciebie bedzie bardziej widoczna. PZDr
2cm po przystawieniu opon do siebie. W rzeczywistości bierze się połowe tej wartości.



thomus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt mar 08, 2005 08:42
Lokalizacja: NOS (pow.ostródzki)
Kontakt:

Post autor: thomus » czw kwie 14, 2005 10:54

Tak myślałem że 185/55/14 przy noramlnym zwisie będzie kiepsko wyglądało - więc odpada. A jak będzie wygladało z przodu 185/60/14 a z tyłu 195/55/14?? Gumiarz powiedział że to wyjdzie taki sam profil wysokości opony bo to się bierze ileś tam procent z wysokości?? Czy to prawda??



Awatar użytkownika
replay
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: pn sty 31, 2005 02:40
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: replay » czw kwie 14, 2005 13:47

thomus pisze:a co z tymi 185/55/14?? Czy nie będzie za dużej przerwy między nadkolem a oponą??

Jak dla mnie wyglada to daremnie jak jest nizszy profil i standardowa zawiecha.
Ja mam w moim 195/50/15 i obniżany i nic nie trze i ładnie wyglada.. polecam takie rozwiazanie .. lub chociaz same sprezyny wymien.
Jednak wyglad to rzecz gustu jeden lubi tak drugi inaczej :-)


Życie zaczyna się po ... wyżej momentu obrotowego

Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » czw kwie 14, 2005 14:00

Witam.
Na felgi 14' powinne być założone opony 185/60R14. I teraz tak: 185/60 - wysokość opony wynosi 111mm. Przy 185/55 wynosi dokładnie 101,75mm, natomiast przy 195/55 - 107,25mm. Jeżeli założysz 185/55 będziesz miał o 9mm niższą oponę a przy 195/55 o niecałe 4mm. Nie wiem jak będzie to wyglądało na seryjnym zawieszeniu - ja mam obniżone :) Po prostu będziesz miał o 9 lub o 4mm więcej odległości od opony do nadkola. Poza tym przy seryjnym zawieszeniu nie będzie na pewno nic obcierać na wymienionych przez Ciebie oponkach, no chyba że masz padnięte te zawieszenie...
Poza tym wydaje mi się że 195/55 będzie całkiem ciekawie wyglądać - nie zauważysz tego że profil opony jest niższy o te 4mm, a to że opona jest nieco szersza moim zdaniem wrzuci się w oczy...
Ja mam u siebie założone 195/60R14 przy obniżeniu zawieszenia o 40mm i nic mi nie obciera - ani z przodu ani z tyłu.
Pozdrawiam.


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

Deacon
Kalinowa Mad Driver
Kalinowa Mad Driver
Posty: 580
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
Lokalizacja: Radzionków
Kontakt:

Post autor: Deacon » czw kwie 14, 2005 14:23

ja dzisiaj zalozylem alusy 14" i z tylu mam 195/60 a z przodu 185/60. standartowa zawiecha. czy cos sie ociera to nie wiem bo jeszcze na nich nie jezdzilem :)


Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl

thomus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt mar 08, 2005 08:42
Lokalizacja: NOS (pow.ostródzki)
Kontakt:

Post autor: thomus » czw kwie 14, 2005 15:20

Dzięki za pomoc. W takim wypadku z tyłu wrzucę 195/55/14 bo zawiecha nie jest dobita... No i te 4mm różnicy to nie dużo w profilu do 185/60. Ale zastanawia mnie to, że gumiarz mówił, że to wyjdzie dokłanie ten sam profil:) a jednak nie do końca...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 358 gości