Drzenie kierownicy przy 100/120km/h
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
miałem kiedyś taki problem w audi tzn przy prędkościach od 110-130 drgała mi strasznie kierownica,byłem u wielu mechaników wymieniłem dużo rzeczy w zawieszeniu amortyzatory,gumy itd.wulkanizatorzy zamieniali mi opony wyważali i nic nie pomagało, w koncu pojechałem kiedyś do sklepu w felgami i oponami żeby pooglądać alu itd.. powiedziałem gościowi co się dzieje wjechałem na podnośnik sciągnął mi alu i powiedział że mogą być za lużne pierścienie w felgach i może mi zamówić na 2gi dzień dokładnie do mojego auta i sprawdzić,na 2gi dzień przyjechałem założyli mi zamówione pierscienie i co wszystko ustało,okazało sie że pierścień był o dosłownie mm za lużno i nawet jak mi wyważyli koła i dokręcili mocno sruby przy wyższych prędkościach koła wpadały w taki ruch że było to czuć na kierwonicy.a niepotrzebnie wymieniłem jak sie okazało potem dużo rzeczy w zawieszeniu :)ja bym to sprawdził i opony najpierw.
- Dioda83
- Gadatliwa bestia
- Posty: 702
- Rejestracja: pn mar 14, 2005 13:31
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Kurcze u mnie to też może być to... Ja "pierwszego maja" robi się niezła lista...Thug77 pisze:okazało sie że pierścień był o dosłownie mm za lużno i nawet jak mi wyważyli koła i dokręcili mocno sruby przy wyższych prędkościach koła wpadały w taki ruch że było to czuć na kierwonicy.a niepotrzebnie wymieniłem jak sie okazało potem dużo rzeczy w zawieszeniu :)ja bym to sprawdził i opony najpierw.
-
- Ma gadane
- Posty: 166
- Rejestracja: ndz sie 28, 2005 21:55
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Golf 7
- Silnik: Czca
Witam.
Panowie ja też ostatnio walczyłem z biciem kierownicy od 80km/h w górę, wywaliłem kupę kasy na wywarzanie, dorobiłem się drugiego kompletu felg i nic.
W końcu założyłem koła od brata też z Golfa i kierownica nie biła.
Okazało się że bicie powodowały opony na które ja nie stawiałem bo były nowe(Fulda Diadem Linero). Oddałem je do reklamacji po 10 dniach dostałem zwrot kasy i kupiłem Micheliny założyłem i jest wszystko OK.
Pozdrawiam.
Panowie ja też ostatnio walczyłem z biciem kierownicy od 80km/h w górę, wywaliłem kupę kasy na wywarzanie, dorobiłem się drugiego kompletu felg i nic.
W końcu założyłem koła od brata też z Golfa i kierownica nie biła.
Okazało się że bicie powodowały opony na które ja nie stawiałem bo były nowe(Fulda Diadem Linero). Oddałem je do reklamacji po 10 dniach dostałem zwrot kasy i kupiłem Micheliny założyłem i jest wszystko OK.
Pozdrawiam.
Miałem to samo ale z nowymi oponami Goodear kupiłem inne było ok!vpil pisze:Witam.
Panowie ja też ostatnio walczyłem z biciem kierownicy od 80km/h w górę, wywaliłem kupę kasy na wywarzanie, dorobiłem się drugiego kompletu felg i nic.
W końcu założyłem koła od brata też z Golfa i kierownica nie biła.
Okazało się że bicie powodowały opony na które ja nie stawiałem bo były nowe(Fulda Diadem Linero). Oddałem je do reklamacji po 10 dniach dostałem zwrot kasy i kupiłem Micheliny założyłem i jest wszystko OK.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 03 Lip 2007 12:39 ]
Miałem to samo ale z nowymi oponami Goodear kupiłem inne było ok!vpil pisze:Witam.
Panowie ja też ostatnio walczyłem z biciem kierownicy od 80km/h w górę, wywaliłem kupę kasy na wywarzanie, dorobiłem się drugiego kompletu felg i nic.
W końcu założyłem koła od brata też z Golfa i kierownica nie biła.
Okazało się że bicie powodowały opony na które ja nie stawiałem bo były nowe(Fulda Diadem Linero). Oddałem je do reklamacji po 10 dniach dostałem zwrot kasy i kupiłem Micheliny założyłem i jest wszystko OK.
Pozdrawiam.
nie będę się "chwalił" że mam ten sam problem z drżeniem kierownicy, a przy 100~110km/h odczuwam to nawet na siedzeniu. Przy 120km/h drgania zanikają. Przeglądnę wiec wszytskie wspomniane wcześniej rzeczy chociaż mechanik ze mnie żaden ale głupi nie jestem więc a nóż coś znajdę.
Natomiast mam inny problem. Co jakiś obrót kierownicy coś w niej "chrobotnie" (jest to taki głuchy wytłumiony odgłos (nie metal o metal, ani plastik o plastik), nie chce sugerować ale jakby kulka z łożyska natrafiała na nierówność). Co to może być ??
Natomiast mam inny problem. Co jakiś obrót kierownicy coś w niej "chrobotnie" (jest to taki głuchy wytłumiony odgłos (nie metal o metal, ani plastik o plastik), nie chce sugerować ale jakby kulka z łożyska natrafiała na nierówność). Co to może być ??
Zgadzam się z przedmówcą.Thug77 pisze:miałem kiedyś taki problem w audi tzn przy prędkościach od 110-130 drgała mi strasznie kierownica,byłem u wielu mechaników wymieniłem dużo rzeczy w zawieszeniu amortyzatory,gumy itd.wulkanizatorzy zamieniali mi opony wyważali i nic nie pomagało, w koncu pojechałem kiedyś do sklepu w felgami i oponami żeby pooglądać alu itd.. powiedziałem gościowi co się dzieje wjechałem na podnośnik sciągnął mi alu i powiedział że mogą być za lużne pierścienie w felgach i może mi zamówić na 2gi dzień dokładnie do mojego auta i sprawdzić,na 2gi dzień przyjechałem założyli mi zamówione pierscienie i co wszystko ustało,okazało sie że pierścień był o dosłownie mm za lużno i nawet jak mi wyważyli koła i dokręcili mocno sruby przy wyższych prędkościach koła wpadały w taki ruch że było to czuć na kierwonicy.a niepotrzebnie wymieniłem jak sie okazało potem dużo rzeczy w zawieszeniu :)ja bym to sprawdził i opony najpierw.
Jeśli problem występuje tylko przy felach to błąd po stronie pierścieni centrujących.
Jeśli wcześniej oczywiście byliśmy u wulkanizatora.
Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !
vpil pisze:Okazało się że bicie powodowały opony na które ja nie stawiałem bo były nowe(Fulda Diadem Linero). Oddałem je do reklamacji po 10 dniach dostałem zwrot kasy i kupiłem Micheliny założyłem i jest wszystko OK.
Mam ten sam problem. Kupiłem rok temu opony Goodyear Eagle F1. Miałem felgi stalowe, które musiałem prościć bo były troche krzywe. Po wyproszczeniu i wyważeniu było dobrze jakiś czas. Ale ciągle musiałem jeździć na wyważanie kół, bo drżała mi kierownica przy 90-100km. W koncu kupiłem tego roku nowe felgi alu i mam dalej ten sam problem.leszek640 pisze:Miałem to samo ale z nowymi oponami Goodear kupiłem inne było ok!
Musze wyważać koła co jakies 100km(wyważałem juz 5 rzy jedno koło) ostatnio wyważyłem wszystkie i było dobrze na jakieś 100km.
Mam jeszcze jeden obiaw: przy dojeżdzaniu do np. skrzyżowania słysze taki dzwięk jakby było coś do opony przyklejone w jednym miejscu (koło buczy).
Czuje, że wulkanizator do którego jeżdzę nieźle kręci, od czasu jak mu powiedziałem, że chciałbym zareklamować opony?
Co mam robić pisać do Goodyear'a?
Pozdrawiam
Prosze o pomoc
Wojciech
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 110 gości