Drzenie kierownicy przy 100/120km/h

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Thug77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 19:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Thug77 » czw sty 11, 2007 15:04

miałem kiedyś taki problem w audi tzn przy prędkościach od 110-130 drgała mi strasznie kierownica,byłem u wielu mechaników wymieniłem dużo rzeczy w zawieszeniu amortyzatory,gumy itd.wulkanizatorzy zamieniali mi opony wyważali i nic nie pomagało, w koncu pojechałem kiedyś do sklepu w felgami i oponami żeby pooglądać alu itd.. powiedziałem gościowi co się dzieje wjechałem na podnośnik sciągnął mi alu i powiedział że mogą być za lużne pierścienie w felgach i może mi zamówić na 2gi dzień dokładnie do mojego auta i sprawdzić,na 2gi dzień przyjechałem założyli mi zamówione pierscienie i co wszystko ustało,okazało sie że pierścień był o dosłownie mm za lużno i nawet jak mi wyważyli koła i dokręcili mocno sruby przy wyższych prędkościach koła wpadały w taki ruch że było to czuć na kierwonicy.a niepotrzebnie wymieniłem jak sie okazało potem dużo rzeczy w zawieszeniu :)ja bym to sprawdził i opony najpierw.



Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » czw sty 11, 2007 15:19

tyle że mi lata kierownica nawet przy małej prędkości przy przejazdach kolejowych jakiś nierównościach itp



Awatar użytkownika
Dioda83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn mar 14, 2005 13:31
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Dioda83 » czw sty 11, 2007 16:47

Thug77 pisze:okazało sie że pierścień był o dosłownie mm za lużno i nawet jak mi wyważyli koła i dokręcili mocno sruby przy wyższych prędkościach koła wpadały w taki ruch że było to czuć na kierwonicy.a niepotrzebnie wymieniłem jak sie okazało potem dużo rzeczy w zawieszeniu :)ja bym to sprawdził i opony najpierw.
Kurcze u mnie to też może być to... Ja "pierwszego maja" robi się niezła lista... :)


SPRZEDAJĘ
Mój Mk2
Obrazek
www.wsercupolska.org

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » pt mar 16, 2007 17:01

założyłem wspomaganie i oczywiście wszystkie drgania ustały jeździ się o niebo lepiej nie ma porównania.:)


mam tylko pytanie bo jak w miejscu stoje i tak skręcam prawie do oporu to słychać takie popiskiwanie czy to normalne>?



Awatar użytkownika
molotow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lip 04, 2006 13:36
Lokalizacja: Pomiechówek
Kontakt:

Post autor: molotow » pn kwie 09, 2007 16:24

Piszczenie przy max skręceniu jest normalne, pompa stawia opór i pasek się ślizga. unikaj raczej dokręcania kierownicy na siłę do końca.



Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » wt kwie 10, 2007 08:28

ogólnie pasek był słabo naciągnięty teraz jest pikuś:) :bigok:



leszek640
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 10:03
Lokalizacja: pomorze

Post autor: leszek640 » wt kwie 10, 2007 18:06

sylwester.k pisze:miałem podobny problem w moim autku całkiem niedawno i u mnie pomogło wyważenie kół ale wyobrażcie sobie tylnych? jak opowiedziałem mechanikowi co sie dzieje to nie chciał nic innego robić tylko wyważyć tył na przód nawet nie spojrzał. no i jest spoko.
Zgadzam się!



Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » pn lip 02, 2007 17:12

ja mam założoną używaną przekładnie ze wspomaganiem i też mam taki objaw że jak jadę ponad 100km/h to drga mi kierownica



vpil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 21:55
Lokalizacja: Katowice
Auto: Golf 7
Silnik: Czca

Post autor: vpil » pn lip 02, 2007 21:48

Witam.

Panowie ja też ostatnio walczyłem z biciem kierownicy od 80km/h w górę, wywaliłem kupę kasy na wywarzanie, dorobiłem się drugiego kompletu felg i nic.
W końcu założyłem koła od brata też z Golfa i kierownica nie biła.
Okazało się że bicie powodowały opony na które ja nie stawiałem bo były nowe(Fulda Diadem Linero). Oddałem je do reklamacji po 10 dniach dostałem zwrot kasy i kupiłem Micheliny założyłem i jest wszystko OK.

Pozdrawiam.



leszek640
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 10:03
Lokalizacja: pomorze

Post autor: leszek640 » wt lip 03, 2007 12:38

vpil pisze:Witam.

Panowie ja też ostatnio walczyłem z biciem kierownicy od 80km/h w górę, wywaliłem kupę kasy na wywarzanie, dorobiłem się drugiego kompletu felg i nic.
W końcu założyłem koła od brata też z Golfa i kierownica nie biła.
Okazało się że bicie powodowały opony na które ja nie stawiałem bo były nowe(Fulda Diadem Linero). Oddałem je do reklamacji po 10 dniach dostałem zwrot kasy i kupiłem Micheliny założyłem i jest wszystko OK.

Pozdrawiam.
Miałem to samo ale z nowymi oponami Goodear kupiłem inne było ok!

[ Dodano: 03 Lip 2007 12:39 ]
vpil pisze:Witam.

Panowie ja też ostatnio walczyłem z biciem kierownicy od 80km/h w górę, wywaliłem kupę kasy na wywarzanie, dorobiłem się drugiego kompletu felg i nic.
W końcu założyłem koła od brata też z Golfa i kierownica nie biła.
Okazało się że bicie powodowały opony na które ja nie stawiałem bo były nowe(Fulda Diadem Linero). Oddałem je do reklamacji po 10 dniach dostałem zwrot kasy i kupiłem Micheliny założyłem i jest wszystko OK.

Pozdrawiam.
Miałem to samo ale z nowymi oponami Goodear kupiłem inne było ok!



DomBros
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lip 03, 2007 14:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DomBros » wt lip 03, 2007 14:54

nie będę się "chwalił" że mam ten sam problem z drżeniem kierownicy, a przy 100~110km/h odczuwam to nawet na siedzeniu. Przy 120km/h drgania zanikają. Przeglądnę wiec wszytskie wspomniane wcześniej rzeczy chociaż mechanik ze mnie żaden ale głupi nie jestem więc a nóż coś znajdę.

Natomiast mam inny problem. Co jakiś obrót kierownicy coś w niej "chrobotnie" (jest to taki głuchy wytłumiony odgłos (nie metal o metal, ani plastik o plastik), nie chce sugerować ale jakby kulka z łożyska natrafiała na nierówność). Co to może być ??



Awatar użytkownika
golofs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn maja 30, 2005 09:32
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: golofs » czw maja 08, 2008 22:04

Thug77 pisze:miałem kiedyś taki problem w audi tzn przy prędkościach od 110-130 drgała mi strasznie kierownica,byłem u wielu mechaników wymieniłem dużo rzeczy w zawieszeniu amortyzatory,gumy itd.wulkanizatorzy zamieniali mi opony wyważali i nic nie pomagało, w koncu pojechałem kiedyś do sklepu w felgami i oponami żeby pooglądać alu itd.. powiedziałem gościowi co się dzieje wjechałem na podnośnik sciągnął mi alu i powiedział że mogą być za lużne pierścienie w felgach i może mi zamówić na 2gi dzień dokładnie do mojego auta i sprawdzić,na 2gi dzień przyjechałem założyli mi zamówione pierscienie i co wszystko ustało,okazało sie że pierścień był o dosłownie mm za lużno i nawet jak mi wyważyli koła i dokręcili mocno sruby przy wyższych prędkościach koła wpadały w taki ruch że było to czuć na kierwonicy.a niepotrzebnie wymieniłem jak sie okazało potem dużo rzeczy w zawieszeniu :)ja bym to sprawdził i opony najpierw.
Zgadzam się z przedmówcą.
Jeśli problem występuje tylko przy felach to błąd po stronie pierścieni centrujących.
Jeśli wcześniej oczywiście byliśmy u wulkanizatora.


Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » sob maja 10, 2008 17:22

Ja miałem podobne objawy - kierownica przy 80 km/h drgała mi na boki po wymianie opon na letnie.
Co sie okazało ze goście wyważali kola po odkręceniu na wyważarce - a powinno sie wyważać bez odkręcania (czyli razem z piastą).
I od tego należy zacząć.



wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » śr lip 02, 2008 16:02

vpil pisze:Okazało się że bicie powodowały opony na które ja nie stawiałem bo były nowe(Fulda Diadem Linero). Oddałem je do reklamacji po 10 dniach dostałem zwrot kasy i kupiłem Micheliny założyłem i jest wszystko OK.
leszek640 pisze:Miałem to samo ale z nowymi oponami Goodear kupiłem inne było ok!
Mam ten sam problem. Kupiłem rok temu opony Goodyear Eagle F1. Miałem felgi stalowe, które musiałem prościć bo były troche krzywe. Po wyproszczeniu i wyważeniu było dobrze jakiś czas. Ale ciągle musiałem jeździć na wyważanie kół, bo drżała mi kierownica przy 90-100km. W koncu kupiłem tego roku nowe felgi alu i mam dalej ten sam problem.

Musze wyważać koła co jakies 100km(wyważałem juz 5 rzy jedno koło) ostatnio wyważyłem wszystkie i było dobrze na jakieś 100km.
Mam jeszcze jeden obiaw: przy dojeżdzaniu do np. skrzyżowania słysze taki dzwięk jakby było coś do opony przyklejone w jednym miejscu (koło buczy).

Czuje, że wulkanizator do którego jeżdzę nieźle kręci, od czasu jak mu powiedziałem, że chciałbym zareklamować opony?
Co mam robić pisać do Goodyear'a?

Pozdrawiam
Prosze o pomoc
Wojciech



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 110 gości