Stukanie z lewej strony

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

l0rd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob mar 18, 2006 10:23
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Stukanie z lewej strony

Post autor: l0rd » ndz kwie 08, 2007 18:55

Witam,

Zauważyłem dziś podczas jazdy denerwujące stukanie jakby z okolic przedniego lewego koła. Pierwsze co zrobiłem po powrocie do domu to hop na forum :) Poszperałem nieco, ale nie znalazłem opisu identycznej sytuacji jak moja - stąd nowy temat.
Dokładny opis problemu: podczas jazdy na luzie lub z nogą zdjętą z gazu słychać stukanie (jakby coś w oponie - nie są to metaliczne stuki). Stukanie jest zależne od prędkości obrotowej koła, słyszalne powyżej 40-50km/h. Sprawdziłem oponę - nie ma nic co mogłoby powodować ten odgłos. Dodatkowe fakty:
- kilka tygodni temu auto było na przeglądzie technicznym, mechanik nie znalazł nic podejrzanego przy rozciąganiu, zauważył za to korodujący wydech przed katalizatorem i poradził spawanie póki jest do czego :),
- jakieś 2 tyg temu zmieniłem opony + felgi na letnie, koła były wyważane (swoją drogą ciekawe: gość założył ciężarki jak to felg stalowych na alusy - to normalne?),
- przy naciskaniu hamulca stukanie nie ustaje (to chyba eliminuje klocki).

To chyba tyle faktów. Z opisów analogicznych sytuacji jak moja forumowicze sugerowali, że może to być przegub wewnętrzny do wymiany albo łożysko atakujące skrzyni biegów. Czy na podstawie moich obserwacji ma ktoś pomysł co może być u mnie? Z góry dzięki!

Pzdr,
Damian


Montaż rezystora 390 Ohm w TDI 1Z: [url=http://skocz.pl/rezystor/]http://skocz.pl/rezystor[/url]

Toranaga
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 20:44
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Toranaga » ndz kwie 08, 2007 20:59

Witam!

U mnie jest (prawie) dokładnie to samo! Od wymiany opon z felgami zrobiłem 1500km. Na dodatek jeszcze spawałem katalizator (a właściwie strumienicę) bo się rozlazła na zgrzewie -ale to chyba tylko zbieg okoliczności ;) Nie wierzę by to miało coś wspólnego ze stukami.

Jest tylko jedna mała różnica: u mnie stukanie ustaje jak wcisnę choćby lekko hamulec.
Nie wierzę jednak by były to klocki.

Ruszałem kołami, żeby zobaczyć czy to przeguby i jak podniosłem lewą stronę słyszałem jakieś chrupotanie przy skrzyni jak kręciłem kołe szybko w obie strony - myślałem więc że tto przegub wew. Niestety gdy podniosłem drugą stronę było to samo. Wygląda jakby coś chrupotalo w skrzynce. Nie wiem czy taki chrupotanie jest normalne i czy z niego robią się te stuki.

Będę wdzięczny za wszelki wskazówki.

Pozdrawiam i smacznego jajka

Toras



l0rd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob mar 18, 2006 10:23
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: l0rd » ndz kwie 08, 2007 22:16

Toranaga, od dawna już tak jeździsz?


Montaż rezystora 390 Ohm w TDI 1Z: [url=http://skocz.pl/rezystor/]http://skocz.pl/rezystor[/url]

Toranaga
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 20:44
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Toranaga » ndz kwie 08, 2007 22:25

Nie ... zaczęło mi walić od kilku dni (3,4) coraz głośniej.
Wydaje mi się, że zaraz coś strzeli. Juz ze świateł ruszam jak dziadek z rozrusznikiem serca :]
Nieprzyjemny dźwięk ...



l0rd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob mar 18, 2006 10:23
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: l0rd » ndz kwie 08, 2007 22:43

Ja jakiś miesiąc temu założyłem sobie opornik do TDIka - wzrost mocy szacuję do co najmniej 105KM. Na pewno są większe obciążenia, ale opornik włączam rzadko (z reguły podczas wyprzedzania albo przy demonstracji;) ). Ciekawe na ile większa moc mogła się przyczynić do ewentualnego szybszego zużycia przegubów wewnętrznych.. Za mojej kadencji nie były wymieniane, a golfem jeżdżę od lutego 2006 (23kkm).
Jutro czeka mnie trasa 150km, zobaczymy co będzie po dojeździe do Wrocławia. Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

Pzdr,
Damian


Montaż rezystora 390 Ohm w TDI 1Z: [url=http://skocz.pl/rezystor/]http://skocz.pl/rezystor[/url]

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » ndz kwie 08, 2007 22:47

l0rd, a sprawdż czy nic ci się nie wbiło w oponę kawałek metalu czy coś w tym stylu
czasami jak się wbije to samo nie chce wypaść i stuka


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz kwie 08, 2007 22:48

l0rd pisze:Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
A gwozdzia w oponie nie masz?



Toranaga
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 20:44
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Toranaga » ndz kwie 08, 2007 22:48

Daj znać jak dojedziesz. I napisz czy Ci się nasiliło to walenie.
Oczywiście życzę bezproblemowej jazdy.

Ja mam troszkę wiekszy problem. Bo właśnie jestem w Holandii. Tutaj troszkę zpłacę jak mi się Golfik rozkraczy.

Pozdrawiam i czekam na dobre wiadomosci ... choć jestem zawsze połen objaw jak słyszę takie dziwne dźwięki.

Toras

[ Dodano: 08 Kwi 2007 22:57 ]
U mnie to raczej nie gwóźdź, chyba, że wypada jak nacisnę hamulec ... :)

A teraz na poważnie. Rzeczywiście Damian mógłby sobie to sprawdzić. Czasmi człowiek ma pełne gacie strachu ... a przyczyna jest prozaiczna.

Pozdro



l0rd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob mar 18, 2006 10:23
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: l0rd » ndz kwie 08, 2007 23:05

bongo, kurcze, nie znalazłem nic wystającego. Przy okazji znalazłem jakiś mały kawałek metalu wbity w oponę, ale nie wystaje ponad bieżnik.. Tak czy siak w poniedziałek podskoczę na wulkanizację żeby mi to usunęli. Wydaje mi się, że to jednak nie to.

Toranaga, dzięki. Obyś i Ty wrócił bez przygód. Większość mojej trasy to A4, lepiej byłoby stamtąd nie wzywać pomocy;] Jak na razie golf tylko raz stanął mi na trasie - zabrakło paliwa. Wskaźnik poziomu paliwa mnie oszukał. Skończyło się bez problemów - kumpel podciągnął mnie na stację, zalałem, odpaliłem i na tym się skończyło:)

Pzdr,
Damian


Montaż rezystora 390 Ohm w TDI 1Z: [url=http://skocz.pl/rezystor/]http://skocz.pl/rezystor[/url]

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz kwie 08, 2007 23:31

l0rd pisze:Przy okazji znalazłem jakiś mały kawałek metalu wbity w oponę
Dlatego zapytałem bo sam coś takiego przerabiałem.I dwa dni kombinowałem o co biega..Wyjmij to i zobaczysz.



l0rd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob mar 18, 2006 10:23
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: l0rd » pn kwie 09, 2007 23:01

Niestety najlepszy scenariusz się nie sprawdził. Wyciągnąłem drobny kawałek szkła z opony, ale stukanie nie ucichło. W czasie powrotu do Wrocka stało się bardzo głośne :/ Dodatkowe objawy: w czasie jazdy prosto stukanie jest mocno słyszalne, w czasie lekkiego skręcania w lewo stukanie cichnie, w czasie lekkiego skręcania w prawo stukanie jest jeszcze głośniejsze.
Odgłosy są na tyle głośne, że ostatnie kilometry przez miasto pokonywałem jadąc 30km/h :/ Jak na mój gust to przegub wewnętrzny. Czy ktoś może potwierdzić/zaprzeczyć? Czy podczas jazdy (około 150km) mogło uszkodzić się coś jeszcze? :/

Pzdr,
Damian


Montaż rezystora 390 Ohm w TDI 1Z: [url=http://skocz.pl/rezystor/]http://skocz.pl/rezystor[/url]

Awatar użytkownika
lluukkaasss
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: wt lut 21, 2006 00:19
Lokalizacja: WLKP

Post autor: lluukkaasss » pn kwie 09, 2007 23:11

kolego, gorne mocowanie lewego amortyzatora Ci napierdziela :)

koszt 20-50zl zaleyz od firmy :)

masz tam taka gume + łozysko, mialem to samo ;)



l0rd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob mar 18, 2006 10:23
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: l0rd » pn kwie 09, 2007 23:42

lluukkaasss, obyś miał rację - byłby niższy koszt. Stukanie słyszę jadąc nawet 10km/h - wtedy jest to właściwie takie powolne chrobotanie, jakby w jednej konkretnej pozycji coś o siebie ostro ocierało.. Zaglądałem do przegubów - osłony są całe.


Montaż rezystora 390 Ohm w TDI 1Z: [url=http://skocz.pl/rezystor/]http://skocz.pl/rezystor[/url]

Awatar użytkownika
lluukkaasss
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: wt lut 21, 2006 00:19
Lokalizacja: WLKP

Post autor: lluukkaasss » pn kwie 09, 2007 23:48

jestem na 99% pewien ze mam racje, wymien to zobaczyc masz pewnie pozstalosic po lozysku gornego mocowania tak jak ja mialem, slyszalem to jadac nawet 10na godzine, jadac szybciej bylo to nie do wytrzymania, walilo jak glupie, przyczyna byla banalna, wymienilem oba mocownaia z lozyskami, mialem oryginaly zalatwione po 40 zl ;) i mam cisze jak w lexusie hehe



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 437 gości