Prawidłowa temperatura pracy silnika 1.6 AEA

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Prawidłowa temperatura pracy silnika 1.6 AEA

Post autor: krzysiek82 » pt kwie 06, 2007 09:13

Witam
Wymieniłem termostat ponieważ silnik sie dochodził do temperatury wyższej niż 70c, wymieniłem także czujnik przy termostacie tak profilaktycznie, uszkodzony był także czujnik w chłodnicy bo nie załączał wentylatora. I tutaj jest moje pytanie, czy temp 95-100 stopni podczas jazdy na trasie to prawidłowa temperatura, podczas postoju w korku temp dochodzi do 110 i wtedy załącza się wolny bieg wentylatora chłodnicy. Czy coś jest nie tak czy po prostu golf tak ma :)? Z góry dzięki za odpowiedzi.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » pt kwie 06, 2007 09:16

no siemka no niewiem czy tak ma u mnie wskazówka stoi na baczność przy 90st, ale skoro wentylator się włącza płyn sie nie gotuje to spoko, no chyba że lipny termostat zapodałeś



Awatar użytkownika
krzysiupl
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr lis 01, 2006 13:01
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: krzysiupl » pt kwie 06, 2007 09:17

mysle ze jest cos nietak.chyba normalna temp. to 87-90 stopni
a 110 to zdecydowanie za duzo



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » pt kwie 06, 2007 09:25

a 110 to zdecydowanie za duzo
faktycznie trochę za dużo
ale skoro wymieniałeś czujniki to któryś może przekłamywać (tak jest z zamiennikami)
prawidłowa temp to 90 stopni
sprawdź termometrem jaką jest temperatura płyny gdy załącza się wentylator (możesz w tym celu przykleić taśmą klejącą termometr do górnego węża idącego go chłodnicy lekkie przekłamanie będzie ale sprawdzisz czy naprawdę jest zła temperatura czy tylkoczujka przekłamuje)


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » pt kwie 06, 2007 10:12

Dodam że czujnik który jest w chłodnicy ma temperaturę załączania na poziomie 80c a załącza jak jest 110. Nie wiem czy nie szukać winy w wskaźniku na desce rozdzielczej, ale nie wiem jak to sprawdzić.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Emix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw mar 22, 2007 10:47
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Emix » pt kwie 06, 2007 10:45

Witam!!! właśnie wróciłem z trasy i Jak jechałem średnio 120km/h to temperatura oleju w silniku wahała się od 88 do 96 stopni (wskazania wyświetlacza) a temperatura cieczy chłodzącej 75-80 ,nie wiem czy to dobrze ?



Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » pt kwie 06, 2007 12:55

Nie mam dostępu do termometru którym mógłbym sprawdzić temp płynu chłodzącego aby zweryfikować wskazania zegarów, a nie chce uszkodzić silnika jeśli faktycznie temp jest za wysoka:(


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » pt kwie 06, 2007 14:00

Krzeysiek sprawdz weze przy chlodnicy na dotyk.Gorny powinien byc dosyc goracy tak ze go nie utrzymasz reka dluzej niz 5 sek. Dolny przy 90st. powinien byc cieply.Nie letni a cieply... I sprawdz czy niue masz "masla" w zbiorniczku wyrownawczym ani na bagnecie lub pod korkiem wlewu oleju.Kole3dzy wyjasnia co to znaczy.Ja musze leciec.

[ Dodano: Pią Kwi 06, 2007 14:02 ]
Powiem jeszcze tak-lepiej miec za malo o 10st. niz za duzo o 10 st.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » pt kwie 06, 2007 16:37

Nie mam masła, uszczelka pod głowicą ok, termostat wymieniony na nowy :(


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 265 gości