Check kontrola spalin

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
janu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 10:23
Lokalizacja: Kłobuck

Check kontrola spalin

Post autor: janu » wt kwie 03, 2007 20:36

Mam chyba pecha , dwa miesiące mam dopiero MK 4 i już mi zaświeciła się kontrolka z napisem CHECK od kontroli spalin . Czy mogę tak jeździć czy szybko zasuwać do serwisu . Co to może być , ile kosztować i gdzie w Częstochowie jest Tanio i dobrze serwisowany Golf ?
Ostatnio zmieniony wt lip 01, 2008 17:52 przez janu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » wt kwie 03, 2007 20:46

Nie powinieneś czekać i z tym jeździć . Udaj się na VAG by zdiagnozować usterkę i wszystko będzie wiadomo.



Awatar użytkownika
janu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 10:23
Lokalizacja: Kłobuck

Post autor: janu » wt kwie 03, 2007 21:26

Czy może być serwis z szyldem Bosch ? Czy jakiś inny?



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » wt kwie 03, 2007 21:30

janu pisze:Czy może być serwis z szyldem Bosch ?
Jak najbardziej



Awatar użytkownika
marian-gdynia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn sty 15, 2007 21:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: marian-gdynia » śr kwie 04, 2007 18:37

Ja miałem to samo w moim 1,6 bcb i niestety była to sonda lambda. Koszt wymiany wyszedł 700zł bo nie było zamiennika.



Awatar użytkownika
janu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 10:23
Lokalizacja: Kłobuck

Post autor: janu » śr kwie 04, 2007 18:46

byłem zapytać i umówić sie na jutro , jeśli sonda lambda to max. wymiama 400,- z diagnozą , ale może być też jakiś zawór ERG i czyszczenie go z diagnozą 150.
Wolałbym tę drugą wersję.



Awatar użytkownika
marian-gdynia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn sty 15, 2007 21:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: marian-gdynia » śr kwie 04, 2007 20:12

U mnie tez miało kosztować ok 400zł, ale potem po sprawdzeniu okazało się, że mam sonde pięcioprzewodową nowego typu i cena wzrosła



Awatar użytkownika
janu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 10:23
Lokalizacja: Kłobuck

Post autor: janu » śr kwie 04, 2007 20:18

w MK2 padł mi katalizator , sonda lamda też chyba nie działa i tak już jeżdże ze 4 lata , czy w MK4 tak można ?



PrincessNasim
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 11:13
Lokalizacja: Łódź

Post autor: PrincessNasim » wt lip 01, 2008 10:06

u mnie tez sie swieci check od spalin, i wywala blad EGR - zwiekszony przeplyw.
Pytanie 1: czy mozna jezdzic ze swiecacym sie checkiem ( moge go skasowac, ale jak go kasuje to faluja obroty, jak sie swieci to jest ok - dlatego pytam)?
Pytanie 2: Czy w silnikach benzynowych mozna zaslepic ERG? czy nie bedzie to szkodliwe dla silnika? czy nei bedzie wtedy wyalac bledu ze przeplyw jest zmniejszony/wadliwy?
dziekuje za wszelkie informacje:) pozdrawiam



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » wt lip 01, 2008 11:25

Swego czasu miałem przeboje z SCHECK-iem
I tak trzeba to zrobić bo żarł będzie jak smok
Sondę można dostać za 350zł --- 400zł z diagnozą to też akceptowalne
Zawór EGR 200zł używka bo nowy 600zł a ostatnio staniał do 500zł , czyszczenie nie pomaga ponieważ jest nierozbieralny , co do zaślepiania to odradzam jedynie Diesle można tak zrobić ,a benzyna niestety nie
Dalej SCHECK to może oznaczać awarię zaworu oparów paliwa[ filtr węglowy]
A swą drogą to 16/16V często mają takowe awarie z tego co zauważyłem tu na forum
Ostatnio zmieniony wt lip 01, 2008 11:25 przez pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
beetle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: pt sie 10, 2007 14:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: beetle » wt lip 01, 2008 13:23

soraz ostrzejsze normy spalania powoduja ze w autkach jest coraz wiecej czujnikow i elektroniki.
nawet taki zawor egr - niby prosta sprawa, ma sie otworzyc i wpuscic z powrotem spaliny w celu powtornego przepalenia (eliminacja szkodliwych tlenkow azotu) ale zanim sie uruchomi to zaczynaja sie pomiary czasu, cisnienia, temperatury, obrotow i obciazenia silnika itd
Obrazek
i okazuje sie ze to tylko "trybik" w calym systemie kontroli sterowania i pracy silnika.
a jak cos jest skomplikowane i sklada sie z wielu wspolzaleznych czesci to jest nadwrazliwe i sklonne do sprawiania niespodzianek.

mam wrazenie ze problemy (zglaszane wyjatkowo czesto na forach) moga zaczynac sie od zlej jakosci paliwa z polskich stacji i "glupienia" czujnikow
podejrzewam ze gdyby np w niemczech wystepowalyby w takiej skali to vw stracilby marke.


Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
Obrazek

Martula
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn lut 04, 2008 21:06
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Martula » pt lip 18, 2008 19:56

Podzielam zdanie kolegi. Ja leje do swojej V Diesla V-powera a mimo to od miesiaca towarzyszy mi pomarańczowa kontrolka checka. JAKOść PALIWA pozostawia wile do zyczenia. Diagnoza komputera- recylkulator spalin. Po skasowaniu kontrolka zapalila sie ponownie pio przejechaniu ok.100km. Teraz bede dzialac w kierunku eliminacji błedu, zobaczymy....



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 423 gości