Otwieranie tylnej klapy z pilota

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
RysiuII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 534
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 12:57
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Otwieranie tylnej klapy z pilota

Post autor: RysiuII » wt kwie 03, 2007 21:11

Powie mi ktoś jak podłączyś siłownik do alarmu abym mógł sterować z pilota.
Alarm jest niby dwukanałowy.
Ale jak to zrobić. Jakieś przekaźniki czy co? I jak to wszystko połączyć.
Będe wdzięczny za najdokładniejsze opisy.
Nie mam schematu do alarmu to jest problem :-(
Jak można dojść które to kable od dodatkowego alarmu.
Ostatnio zmieniony pn mar 23, 2009 15:44 przez RysiuII, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://img251.imageshack.us/img251/2306/przodnx7.jpg[/img]

Pan_sowa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: sob maja 13, 2006 13:54
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Pan_sowa » wt kwie 03, 2007 22:25

Powiem tak ciężki temat jeśłi nie masz żadnego opisu do centralki, wiesz chociasz jaki to alarm model producent??Zawsze mozna poszukać w sieci opisu, tylko ze mamy jeden problem jeśli jest dwukanałowy to nic z tego, musi być trzykanałowy, no chyba że otwieranie i zamykanie jest (co rzadko sie zdarza) na tymsamym przycisku/kanale.
Ale zkaładajac ze jest taka opcja dostepna w twojej centralce to najprawdopodobniej trzeba wykorzystać dodatkowy przekaźnik bo zwykle jest tak że do wyzwalania tego 3 kanału jest tylko impuls masowy, czyli mamy jeden dodatkowy kabelek na którym w momencie uruchomienia dodoatkowego kanału pojawoa sie jakis impuls najczesciej masowy ale moze to być tez plus, albo znikajaca masa opcji jest wiele ale zawsze w takiej sytuacji trzeba wykozystac przekażnik....
Polecam ci zacząć od tego żeby dowiedziec sie dokałdnie co to za centrala i znalesc do niej opis bo tak to nikt ci nie powie dokładnie co musisz zrobic bo w tym przypadku jest tyle mozliwosci co typów centralek alarmowych...

Ewentualnie jeśli jesteś cierpliwy to możesz poszukać jakis wolnych przewodów które wychdzą z centralki wziąć miernik i szukać sobie jakis impulsów tylko jest pytanie jak u ciebie sie wyzwala ten dodatkowy kanał, w większości przypadków jeśli nie ma trzeciego przycisku na pilocie to trzeba po rozbrojeniu przytrzymać ten przycisk od otwierania lub nacisnać go kilka razy, ale i tak nie mamy pewności czy tak jak w niektórych centralkach nie trzeba jakiejś zworki w środku centrali zrobić albo coś w tym stylu, tak jak pisałem bez opisu to jest problem z czyms takim chyba że jest to naprawde jakiś poularny i szreoko znany model alarmu.



Awatar użytkownika
wójaszek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 874
Rejestracja: pn paź 17, 2005 23:23
Lokalizacja: NIDZICA - brama na VWARMIĘ I MAZURY
Kontakt:

Post autor: wójaszek » wt kwie 03, 2007 23:11

dokładnie jak napisał poprzednik zapodaj model i firmę centralki alarmowej


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=217495][img]http://img516.imageshack.us/img516/3865/c6b24316065aee5c.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
PIT_BULL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: wt sty 04, 2005 01:17
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: PIT_BULL » śr kwie 04, 2007 00:29

tak jak poprzednicy dojdziesz lub dojdziemy do tego ktory to kabelek tylko jesli podasz firme i model alarmu chyba ze masz schemat to zerknij ktory to jest 2 kanal i podlacz pod silownik a drugi kabelek do masy:) i gotowe dziala:)


[url=http://imageshack.us][img]http://img239.imageshack.us/img239/2725/pdr0009qq2.jpg[/img][/url]
Golf III Variant 1,8 w avatarku moja Vanesska 4100g 54 cm 06.04.2007 2:40 :)

Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » śr kwie 04, 2007 00:58

PIT_BULL pisze:tak jak poprzednicy dojdziesz lub dojdziemy do tego ktory to kabelek tylko jesli podasz firme i model alarmu chyba ze masz schemat to zerknij ktory to jest 2 kanal i podlacz pod silownik a drugi kabelek do masy:) i gotowe dziala:)
Po drodze proponuje przekaznik. Ogolnie wyprowadzasz kabelek z centralki i w zaleznosci od tego, czy sterowanie jest + czy - to odpowiednio podlaczasz do przekaznika, ktory bedzie zalaczal + na silownik. Ciagniesz kabel do klapu, - bierzesz z karoserii i gotowe :bigok:



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr kwie 04, 2007 01:43

Ja mam u siebie akurat taki trik ze przekaźnik z centraliki wysyła mi - wiec musiałem zak.ladać przekaźnik zeby mi to wszystko działało :)) Taki z zwykły polonez lub maluch :P



Awatar użytkownika
RysiuII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 534
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 12:57
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: RysiuII » śr kwie 04, 2007 07:04

W pilocie mam 2 guziki z czego używam tylko 1-en do otwierania i zamykania.
Drugi jest nie używany. Jest czasem używany do programowania alarmu.
Ale w instrukcji programowania (bo tylko taką posiadam) chyba w pozycji 5-tej jest "długość impulsu dodatkowego kanału". Więc chyba coś takiego jest.
Co do marki alarmu to dzisiaj sie dokopie w aucie i poszukam na centralce. Na pilocie pisze MASTER.
A powiedzcie mi prosze jeszcze jak sie zkłada przekaźnik. On ma 3 nogi chyba.
Co do której podłanczam? Podłączam tam plus do niego ale ciągne go np.ze skrzynki bezpieczników albo zapalniczki tak ?


[img]http://img251.imageshack.us/img251/2306/przodnx7.jpg[/img]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr kwie 04, 2007 09:35

RysiuII, pierwsze to musisz sprawdzić czy po naciśniuęciu tego 2 przycisku sterownik wysyła Ci na odpowieni kable sygnał + czy - !!! A potem w zaleznośći od tego 3a podpiąc tam przekaźnik :)



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » śr kwie 04, 2007 10:25

witam

jezeli mozna ja sie dołącze do tematu
Właśnie mysle nad takim cudem w swoim aucie. Tylko mam taki problem autko jest 3drz mam wykorzystane 3 silowniki i centralke na 4. czyli mam jeden silownik ktory wykorzystam do otwierania klapy.
Z mojego alarmu wychodzi jeden kabelek do otwerania bagaznika ma on przez caly czas 0,20V a jak wciskam trzeci przycisk to wzrasta do 0,60V.
Jak podpiac sie pod silownik? bo to napiecie jest za niskie zeby ruszyc silnownik...
Do centralki sie nie podepne bo ona jak steruje to caloscia, daje ona przy otwieraniu ok 3V a przy zamykaniu ok 1V tylko zmienia sie polaryzacja.

Czy ma ktos moze jakis pomysl na to?


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
RysiuII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 534
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 12:57
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: RysiuII » śr kwie 04, 2007 19:10

:majkel: Panowie dzięki za pomoc.
ZROBIŁEM! Ale sie ciesze!
Znalazłem fioletowy przewód przy centralce. Okazało się, że to dodatkowy kanał.
Też jak mierzyłem na nim napięcie to były tam miliwolty.
Okazało się , że jest to masa aktywna.
Plus pociągłęm ze skrzynki bezpiecznków bodajże spod bezpiecznika radia.
To wszystko połączyłęm z przekaźnikiem i działa piknie po naciśnięciu drugiego przycisku w pilocie.
Punkciki za pomoc dodane :-)


[img]http://img251.imageshack.us/img251/2306/przodnx7.jpg[/img]

Awatar użytkownika
PIT_BULL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: wt sty 04, 2005 01:17
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: PIT_BULL » śr kwie 04, 2007 21:12

RysiuII pisze::majkel: Panowie dzięki za pomoc.
ZROBIŁEM! Ale sie ciesze!
Znalazłem fioletowy przewód przy centralce. Okazało się, że to dodatkowy kanał.
Też jak mierzyłem na nim napięcie to były tam miliwolty.
Okazało się , że jest to masa aktywna.
Plus pociągłęm ze skrzynki bezpiecznków bodajże spod bezpiecznika radia.
To wszystko połączyłęm z przekaźnikiem i działa piknie po naciśnięciu drugiego przycisku w pilocie.
Punkciki za pomoc dodane :-)
no to super gratuluje!a jaki to masz ten alarmik w koncu
?


[url=http://imageshack.us][img]http://img239.imageshack.us/img239/2725/pdr0009qq2.jpg[/img][/url]
Golf III Variant 1,8 w avatarku moja Vanesska 4100g 54 cm 06.04.2007 2:40 :)

zelek 1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pt sty 12, 2007 00:19
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: zelek 1987 » śr kwie 04, 2007 22:48

PIT_BULL pisze:
RysiuII pisze::majkel: Panowie dzięki za pomoc.
ZROBIŁEM! Ale sie ciesze!
Znalazłem fioletowy przewód przy centralce. Okazało się, że to dodatkowy kanał.
Też jak mierzyłem na nim napięcie to były tam miliwolty.
Okazało się , że jest to masa aktywna.
Plus pociągłęm ze skrzynki bezpiecznków bodajże spod bezpiecznika radia.
To wszystko połączyłęm z przekaźnikiem i działa piknie po naciśnięciu drugiego przycisku w pilocie.
Punkciki za pomoc dodane :-)
no to super gratuluje!a jaki to masz ten alarmik w koncu
?
witam panowie wlasnie chcialem takrze zamontowac taki silowniczek na klape tylna mam tylko jeden problem o jaki przekaznik chodzi???



Awatar użytkownika
RysiuII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 534
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 12:57
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: RysiuII » czw kwie 05, 2007 19:18

Chodzi o zwykły przekaźnik który masz kupić.
Jakś najtańszy zwykły przekaźnik prądu stałego, ja kupiłem za 8 pln.
Po to aby wyjście alarmu zabezpieczyć przed spaleniem.


[img]http://img251.imageshack.us/img251/2306/przodnx7.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 137 gości