Swap z PN na PL - problemy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Swap z PN na PL - problemy

Post autor: tirsone » pn kwie 02, 2007 21:56

witam... to znowu ja :)

Więc po swapie z PN na PL... doszedłem już do pewnego ładu... Auto jeździ, pali za pierwszym razem.. nie cieknie za bardzo ;)....ale

... ale nie wszystko jest ok... bo:

- silnik nie chodzi na biegu jałowym... silniczek krokowy przeczyściłem ale albo nie w tym rzecz albo coś innego w nim padło.. w związku z tym moje pytanie czy ktoś wie jak ten silniczek pracuje? skąd on dostaje sygnał jak ma pracować?? Interesuje mnie jak to ustrojstwo działa...
- dalej na głowicy mam trzy czujniki.. i niestety żaden nie jest do niczego podłaczony... czy ktoś wie bez używanie którego mogę się obejść a który jest niezbędny??
- kolejna kwestia.. pompa paliwa czy ona może być przyczyną gaśnięcia auta?? dodam że auto trzymane na gazie pali normalnie i można nim jechać...pompa którą mam dość głośno pracuje i nie wiem czy nie jest jakaś walnięta....
- kolejne pytanie... przy przepustnicy jest jakiś regulator jakby śrubka z gwintem na płaski klucz która się nie wykręca ale można nią w pewnym zakresie wkręcić i wykręcić... zaznaczone na fotce.. Czy ktoś wie jak to ma byż ustawione..ewentualnie jak to jest ustawione u niego w aucie..
Obrazek

to tyle na ten moment... prosze o pomoc bo w okolicy nawet nie mam mechanika który by się znał na tym typie silnika... :(
Ostatnio zmieniony wt kwie 03, 2007 18:21 przez tirsone, łącznie zmieniany 1 raz.



Spab

Post autor: Spab » pn kwie 02, 2007 22:01

Czesc
wiedze ze masz ten sam problem co ja ja mam z 1.8 przekladke na 2.0 16v 9A i tak samo jak u ciebie nie chodzi na biegu jalowym....Tzn chodzi ale dostaje kaszlu tak jak by go zalewalo i gasnie a potem niechce odpalic...Myslalem ze to przez rozdzielacz dlatego kupilem 2 ale niby to nie to...:(
czy mialbys fotke swojego rozdzielacza???Bo musz cos zobaczyc...
jak cos pytaj moze ci doradze albo jak wiesz czemu nie ladzia mi na jalowym to slucham
spab



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pn kwie 02, 2007 22:11

No generalnie to zacznij od podlaczenai czujnikow :D bo jak amsz wszystko poodlaczane to ciezko powiedzeic co jest przyczyna gasniecia itp. Czujniki to pewnie temp silnika podajacy inf do kompa, cisnienie oleju, i np temp do deski rozdzielczej. Albo cokolwiek innego, podlaczyc niby trzeba :) jak czujnik temp odlaczysz to nigdy ci nei bedize dobrze chodzil bo komp nie ma inf o temp silnika i nie dobierze prawidlowego skladu mieszanki.
Pompa jak glosna to moze juz padac i dawac niskie cisnienie
Wg ksiazki ta srubka regulujesz obroty biegu jalowego na zimnym silniku, pozniej juz komp wszsytko zalatwia krokowcem, jak wszsytko spoko ustawione i popodlaczane to powinno wszystko dzialac ze srubka wkrecona na maxa, ale jak cos to mozesz nia sie pobawic, moze cos pomoze ;) Chociazby tymczasowo.
Czyszczenie krokowca najlepiej sprawdz podlaczajac na krotko pod akumulator, ja sie otwiera i zamyka bez problemow, tzn nie przycina sie, to dobrze wyczysciles :)

Pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pn kwie 02, 2007 22:15

a nie mozecie poprostu wywalic krokowca ?? ja go mam odłączonego, wstawiony wąz z śróba regulacyjną i tym sobie ustawiam jałowe.
Ustawilem sobie 950 obt i gitarra, niema zandych zakłóceń.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pn kwie 02, 2007 22:16

Spab pisze:czy mialbys fotke swojego rozdzielacza???Bo musz cos zobaczyc...
pewnie chcesz mi tę śrubkę pokazać do regulowania?? jutro poszukam foty tego rozdzielacza..
Spab pisze:Tzn chodzi ale dostaje kaszlu tak jak by go zalewalo
dokładnie...
piotrek1313 pisze:No generalnie to zacznij od podlaczenai czujnikow :D
tylko który z tych trzech jednopinowych idzie do kompa?? to jest problem... ewentualnie jak on się nazywa??
piotrek1313 pisze:Wg ksiazki ta srubka regulujesz obroty biegu jalowego na zimnym silniku, pozniej juz komp wszsytko zalatwia krokowcem, jak wszsytko spoko ustawione i popodlaczane to powinno wszystko dzialac ze srubka wkrecona na maxa
skoro tak mówisz to dzięki !! sprawdzę...
piotrek1313 pisze:Pozdrawiam :pub:
dzięki..

[ Dodano: 02 Kwi 2007 22:19 ]
chosen pisze:a nie mozecie poprostu wywalic krokowca ?? ja go mam odłączonego, wstawiony wąz z śróba regulacyjną i tym sobie ustawiam jałowe.
Ustawilem sobie 950 obt i gitarra, niema zandych zakłóceń.
czytałem o tym na forum..ale nie bardzo kumam co tam można wstawić zamiast niego...
masz jakieś foto?


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pn kwie 02, 2007 22:22

Najlepiej jakbys zapodal foto tych czujnikow, po zdjeciach na pewno jakos dojdziemy co do czego jest. A co do tego odlaczania krokowca, to nie wiem jak w PL, ale w 9A to za bardzo silnik w takiej opcji nie chodzi... niestety :grrr: tez probowalem to ominac :)

Jeszcze co do pompy to na warsztat i cisnienie sparwdzic, bedize wszystko jasne :)

[ Dodano: Pon Kwi 02, 2007 22:23 ]
no ja podejrzewam, ze koledze chodzilo o przewod ze sruba regulacyjna taka jak do LPG :) Tzn na przewodzie od reduktora do miksera.



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pn kwie 02, 2007 22:24

tirsone pisze:chosen napisał/a:
a nie mozecie poprostu wywalic krokowca ?? ja go mam odłączonego, wstawiony wąz z śróba regulacyjną i tym sobie ustawiam jałowe.
Ustawilem sobie 950 obt i gitarra, niema zandych zakłóceń.


czytałem o tym na forum..ale nie bardzo kumam co tam można wstawić zamiast niego...
masz jakieś foto?

Jutro postaram się zrobić fotki, i Ci pokazać. pozdro


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pn kwie 02, 2007 22:28

oto fota czujników... tylko bez strachu to nie mój silnik ..jak mam wsio podłaczone (no prawie)

Obrazek


1 i 2 są z boku silnika a 3 z tyłu...


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pn kwie 02, 2007 22:33

1 to bedize chyba wskaznik temp cieczy chlodzacej na desce rozdzielczej, 2 nie mam pojecia :grin: , a 3, jak z tylu to bedzie chyba czujnik cisnienia oleju. Zaraz moze jakis fachowiec od PLki sie pojawi to ci powie :)

[ Dodano: Pon Kwi 02, 2007 22:35 ]
Kurde, 3 to chyba razczej temp oleju :grin: juz sie pogubilem :D



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pn kwie 02, 2007 22:36

piotrek1313 pisze:1 to bedize chyba wskaznik temp cieczy chlodzacej na desce rozdzielczej, 2 nie mam pojecia :grin: , a 3, jak z tylu to bedzie chyba czujnik cisnienia oleju. Zaraz moze jakis fachowiec od PLki sie pojawi to ci powie :)

[ Dodano: Pon Kwi 02, 2007 22:35 ]
Kurde, 3 to chyba razczej temp oleju :grin: juz sie pogubilem

hehe... no tak czyli nie wiadomo który idzie do kompa ;)


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pn kwie 02, 2007 22:40

ETKA niby pokazuje 1 i 2 jako temp cieczy chlodzacej a 3 jako cisn oleju, chyba ze cos zle sprawdzam :jezor:

[ Dodano: Pon Kwi 02, 2007 22:41 ]
kurde, z tych 3 to chyba zaden, do kompa ida glownie te z takimi "powaznymi" wtyczkami :)



Spab

Post autor: Spab » pn kwie 02, 2007 22:58

Wiec tak jesli omnie chodzi i o moje 9A to jutro podkrecom obroty na warsztacie....


A co do rozdzielacza to kupilem 2 ale to z kr i okazuje sie ze moze nie dzialac...A kupilem go dlatego ze myslalem ze mi brakuje sruby regulacyjnej od membramy ale dopiero teraz skumalem ze ta sruba jest w srodku i potrzeba dlugiego srubokreta do regulacji....
Ale zastanawia mnie to ze czasam mowili na warsztacie ze chodzil miodzio sie wkrecal i wogule a innym razem jak go odpalili to jak by mial grype...zagadka;(

No i jeszcze ta fazka ze od strony tej sruby regulacyjnej na rozdzielaczu kalos-gwizda-czy to normalne???


A pozatym mam do sprzedania rozdzielacz do kr kupiony 4 dni temu na allegro za 130zl z przesylka jak by ktos chcial to sprzedam od reki za 100zl pokrywam koszta albo oddam za pomoc w silniku alby normalnie chodzil...To nie zart oddam w podziekowaniu i stawie butle;)
spab



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pn kwie 02, 2007 23:12

piotrek1313 pisze:kurde, z tych 3 to chyba zaden, do kompa ida glownie te z takimi "powaznymi" wtyczkami :)
no widzisz co człowiek to inna opinia.... ja już nie wiem jak jest naprawde.. mam nadzieję że ktoś kto ma taki silnik zobaczy u siebie jak to jest u niego i mi pomoże...
Spab pisze:A co do rozdzielacza to kupilem 2 ale to z kr i okazuje sie ze moze nie dzialac...A kupilem go dlatego ze myslalem ze mi brakuje sruby regulacyjnej od membramy ale dopiero teraz skumalem ze ta sruba jest w srodku i potrzeba dlugiego srubokreta do regulacji....

też to przerabiałem... ustawilem tę membranę mniej więcej po środku bo w innych konfiguracjach albo nie było w ogóle ciśnienia na wtryskiwaczu rozrochowym albo ciśnienie było tak duże że mi rozsadzało układ paliwowy ;/
Spab pisze:Ale zastanawia mnie to ze czasam mowili na warsztacie ze chodzil miodzio sie wkrecal i wogule a innym razem jak go odpalili to jak by mial grype...zagadka;(
takie to są bolączki... ja też nie wiem czemu tak jest..
Spab pisze:To nie zart oddam w podziekowaniu i stawie butle;)
po butli to już ciężko cokolwiek naprawić :)


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » pn kwie 02, 2007 23:14

chosen pisze:a nie mozecie poprostu wywalic krokowca ?? ja go mam odłączonego, wstawiony wąz z śróba regulacyjną i tym sobie ustawiam jałowe.
Ustawilem sobie 950 obt i gitarra, niema zandych zakłóceń.

Cześć podepne sie do tamatu ,ja mam 2E 2.0 8v ,i chciałbym zrobić taki wąż z śrubą ,dużo to roboty ????jak to sie robi itp??

Dzięki



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], TDonaldmor i 392 gości