Przebiegi silnika 1.4 w mk3
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- krzysiek82
- Gadatliwa bestia
- Posty: 845
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Przebiegi silnika 1.4 w mk3
Witam
Auto ma przejechane 245tyś km, jest bez gazu, zalane olejem mineralnym. Nie kopci na niebiesko. Czy warto zastanawiać się nad takim autem czy lepiej sobie darować. Dodam że mam zamiar zagazować auto gdy ewentualnie się na nie zdecyduje.
Auto ma przejechane 245tyś km, jest bez gazu, zalane olejem mineralnym. Nie kopci na niebiesko. Czy warto zastanawiać się nad takim autem czy lepiej sobie darować. Dodam że mam zamiar zagazować auto gdy ewentualnie się na nie zdecyduje.
[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
Witam. Podłącze sie do tematu. Jak to jest z tym olejem jak go zlewacie po wymianie ? czy jest czarrny ? czysty ? ( chodzi mi o benzyne bo w dieslu to wiadomo) bo np u mnie jak kupiłem auto był aż czarny olej i szybko go wymieniłem i teraz sie zastanawiam co kolega o tym napisał bo u mnie po przejechaniu ~2000 km nie jest taki czysciutki jak od razu po wymianie ( ma takie szarawe zabarwienie ) i sie troche zastanawiem czy jest coś nie tak ? Jak jest z tym u Was ?greg pisze:kolor oleju? jak czarny to minimum uszczelniacze będą do wymiany a możliwe że i pierścienie.krzysiek82 pisze:Nie kopci na niebiesko. Czy warto zastanawiać się nad takim autem czy lepiej sobie darować.
PS po ~2000 km oleju raczej nie ubyło i nic nie kopci
mmarek, powiem tak - znajoma ma golfa 1,8 ABS - przebieg około 150tys. przy wymianie stary olej jest minimalnie ciemniejszy niz nowy (jeździ na gazie). Mój - olej troszkę ciemniejszy niż jak wleję, kupel miał identycznie - jak poszły uszczelniacze na zaworach i przytarte juz były trochę pierścienie (250tys. z tego 130 na gazie) to zaczął robić czarny olej.
A jakie są jeszcze objawy jak pójdą uszczelniacze na zaworach ? (oprócz że olej czarnieje ) a jak przytarte pierścienie to chyba powinień palić troche olej i kopcić na niebiesko ? Czy mozna tak jezdzić ? bo chyba niewielu ludzi zastanawia sie nad kolorem oleju ? ( ja sie zacząłem zastanawić jak przeczytałem co napisałeśgreg pisze:mmarek, powiem tak - znajoma ma golfa 1,8 ABS - przebieg około 150tys. przy wymianie stary olej jest minimalnie ciemniejszy niz nowy (jeździ na gazie). Mój - olej troszkę ciemniejszy niż jak wleję, kupel miał identycznie - jak poszły uszczelniacze na zaworach i przytarte juz były trochę pierścienie (250tys. z tego 130 na gazie) to zaczął robić czarny olej.
Hmmm u mnie nie kopci, albo tamten stary olej jeszcze tak zabarwił ten nowy na taki kolor albo jestem już jakiś przewrażliwiony na temat swojego golfagreg pisze:objawem padani uszczelniaczy n azaworach jest zakopcenie na niebiesko tuż po rozruchu - jeśli ciągle to wskazuje na pierścieniemmarek pisze:A jakie są jeszcze objawy jak pójdą uszczelniacze na zaworach ?
PS Odkąd go kupiłem codzienie wchodze na forum.vwgolf.pl [cool]
No właśnie niby nie ma sie czym przejmowac ale lubie jak wszystko w aucie "gra" i nie mam co do niego żadnych watpliwości a ten temat jakoś mnie zastanowił więc pytamgreg pisze:po następnej wymianie się okaże
moze gosć nie wymieniał dłuzej jak 2 lata... możemy gdybać. Zrobisz eszcze 1-2 wymiany i będzie widać. Oleju nie bierze? NIe kopci to czym się przejmować?
Dzieki forum poradziłem sobie jak na razie ze wszystkimi dolegliwościami oprócz spalania zaczyna mnie juz to draznić i powoli kończą sie pomysły ( chyba przerzuce sie na rower )
około 12 litrów na 100 km przy trasach ~ 20, 30 km ( aż sie boje pomysleć co by było jak bym jezdził tylko po pare km ) a mam wymienione : świece NGK bur6et (jakoś tak), nowy filtr powietrza filtrona, nowy termostat Wahlera bo tamten był cały czas otwarty ( teraz ladnie trzyma 90 st. po ~ 4 - 5 km przy obecnych temp. Płyn chłodniczy tez wymieniony. Sonda lambda i czujnik temp cieczy był dwukrotnie sprawdzany w róznych serwisach i wszyscy twierdzili ze wszystko jest OK. Nawet był podłączany pod analizator spalin i tez mechanik powiedział że spaliny są "idealne" Nawet ciśnienie w oponach podniosłem ~ 2,5 atm bo myslałem że coś to zmieni a tu nic może nie jeżdze jak "dziadek" ale do agresywnej jazdy jeszcze chyba mi daleko ( dziure w baku raczej wykluczam bo nie zauważyłem zadnych wycieków nawet po zatankowaniu do pełna ) Zawsze narzekałem na 126p że mi dużo pali ale teraz to dopiero poznałem co to znaczy duże spalanie. Ps mam silnik 1.8 na wielopunkciegreg pisze:to ile pali?mmarek pisze:poradziłem sobie jak na razie ze wszystkimi dolegliwościami oprócz spalania
Ostatnio zmieniony sob mar 31, 2007 00:23 przez mmarek, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam,
Krzysiek82 - moim zdaniem 245 tys. to za dużo jak na LPG. Auto i tak już jeździ na mineralnym więc istnieje ryzyko że może brać olej, a tego nie sprawdzisz w jeden dzień (musiałbyś ten 1000 km pojeździć). Zakładając gaz spowodujesz prawdopodobnie, że zużycie oleju albo się pojawi, albo wzrośnie - zależy jaki jest stan silnika. Poza tym 1,4 nie spala aż tyle benzyny co? To chyba najmniejsza pojemność Golfa III. Ja mam 1,8 (75KM) bez gazu i jakoś sobie radzę (miasto: lato 8l/100 zima 10l/100). Jeżdżę na półsyntetyku przy 150 tys. przebiegu. Pytanie czy przebieg upatrzonego przez Ciebie Golfa jest oryginalny?
Co do barwy oleju - od wymiany do wymiany musi poszarzeć od nagaru, a im większy przebieg auta tym będzie ciemniejszy (ale nie od razu).
Krzysiek82 - moim zdaniem 245 tys. to za dużo jak na LPG. Auto i tak już jeździ na mineralnym więc istnieje ryzyko że może brać olej, a tego nie sprawdzisz w jeden dzień (musiałbyś ten 1000 km pojeździć). Zakładając gaz spowodujesz prawdopodobnie, że zużycie oleju albo się pojawi, albo wzrośnie - zależy jaki jest stan silnika. Poza tym 1,4 nie spala aż tyle benzyny co? To chyba najmniejsza pojemność Golfa III. Ja mam 1,8 (75KM) bez gazu i jakoś sobie radzę (miasto: lato 8l/100 zima 10l/100). Jeżdżę na półsyntetyku przy 150 tys. przebiegu. Pytanie czy przebieg upatrzonego przez Ciebie Golfa jest oryginalny?
Co do barwy oleju - od wymiany do wymiany musi poszarzeć od nagaru, a im większy przebieg auta tym będzie ciemniejszy (ale nie od razu).
a czy rodzaj oleju moze wpływac na jego kolor ?( np syntetyk czy pólsyntetyk czy minerał ) bo ja np mam zalany minerał 15W 40 mobila gdzie niby ma przejechane ~150 tys km w/g licznikaDrLupus pisze:Witam,
Krzysiek82 - moim zdaniem 245 tys. to za dużo jak na LPG. Auto i tak już jeździ na mineralnym więc istnieje ryzyko że może brać olej, a tego nie sprawdzisz w jeden dzień (musiałbyś ten 1000 km pojeździć). Zakładając gaz spowodujesz prawdopodobnie, że zużycie oleju albo się pojawi, albo wzrośnie - zależy jaki jest stan silnika. Poza tym 1,4 nie spala aż tyle benzyny co? To chyba najmniejsza pojemność Golfa III. Ja mam 1,8 (75KM) bez gazu i jakoś sobie radzę (miasto: lato 8l/100 zima 10l/100). Jeżdżę na półsyntetyku przy 150 tys. przebiegu. Pytanie czy przebieg upatrzonego przez Ciebie Golfa jest oryginalny?
Co do barwy oleju - od wymiany do wymiany musi poszarzeć od nagaru, a im większy przebieg auta tym będzie ciemniejszy (ale nie od razu).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 344 gości