2341 układ sterowania (regulacji) sondy lambda
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: czw sty 12, 2006 19:40
- Lokalizacja: LUBLIN -> BRONOWICE III
- Kontakt:
2341 układ sterowania (regulacji) sondy lambda
2341 układ sterowania (regulacji) sondy lambda - Gdzie to jest ? jak to naprawić ? itp. ?
taki kod wyświetla Mi tester w złączu diagnostycznym w MK2 1,6 PN i po przejrzeniu literatury jaka posiadam o regulacji sondy lambda nic nie znalazłem , wiec prosze o jakieś info , porady itp.
z góry dzieki .
taki kod wyświetla Mi tester w złączu diagnostycznym w MK2 1,6 PN i po przejrzeniu literatury jaka posiadam o regulacji sondy lambda nic nie znalazłem , wiec prosze o jakieś info , porady itp.
z góry dzieki .
PIK-MAN
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: czw sty 12, 2006 19:40
- Lokalizacja: LUBLIN -> BRONOWICE III
- Kontakt:
Mam gaz od 2 tygodni założony i postanowiłem sprawdzić czy sa błędy jakieś po założeniu , ponieważ jak jeżdzę na benzynie i dam mu w palnik z pod świateł to dziwnie się zachowywał wieć sprawdziłem blędy i owaki się wygeneroiwał czyli sonda nie dział nie pobiera danych , ponieważ spaliny gazu nie wykrywa ??
PIK-MAN
Jak jezdzisz na gazie to sonda nie podaje wlasciwego sygnalu do komp samochodowego i ten lapie bledy. Komputerek gazowy ma za zadanie emulowac sygnal sondy i podawac go komp. samochodowemu tak zeby ten nie lapal bledow podczas jazdy na gazie. Czesto gazownicy ustawiaja emulacje sondy do masy albo generujac jakis sygnal. Niestety to nie jest dobre rozwiazanie. Kolega homsky sie na tym dobrze zna, wiele mi z takim samym problemem jak u Ciebie pomogl. Mozesz do Niego na priva uderzyc.
Najlepszym wyjsciem jest ustawienie emulacji na otawrta.
Jedz do gazownikow i tak na prawde to jest ich problem.
Najlepszym wyjsciem jest ustawienie emulacji na otawrta.
Jedz do gazownikow i tak na prawde to jest ich problem.
Z tego co mi wiadomo to kolega Homsky wybiera się na spot nad jezioro nyskie 14-15.04 więc mając blisko będziesz mógł porozmawiać na żywo.truskawaa pisze:Jak możesz to podziel sie informacjami , które dostaniesz lub dostałeś od kolegi homsky-ego
Z góry dzieki
Ja właśnie dlatego że występują takie problemy, nie decyduje się na razie na gaz.
IV VAG Meeting Bielawa 12-13.05.2012 viewtopic.php?f=53&t=435930&start=14#p5281815
pik-man, przy jeżdżeniu na gazie błąd 2341 to normelne i nie znaczy to że auto ma usterkę , nie przejmuj sie tym , tak ma być!
A błąd ten pojawia sie dlatego że:
gdy jeździsz na benzynie ECU czyta sygnały z sondy i na jej podstawie zwiększa/zmniejsza dawke benzyny i wszystko gra. Ale gdy jedziesz na gazie to owszem sonda łapie odczyty , ale już ECU benzynowy nie ma żadnego włypu na regulacje skąłdu bo auto jedzie na gazie a nie na benzynie, ECU interpretuje to jako awarię "błąd regulacji obwodu sondy lambda" i to jest jak najbardziej normalny objaw , ECU musi tak zareagować.
PO drugie masz instalacje pewnie 1-generacji bez komputerka z regulacja na śrube tak? Ale PNka to takie dziwne zwierze ze mimo gaxnika ma sterowanie przez ECU jak auta z wtryskiem , więc twój gazownik przy założeniu 1-generacji powinien ci załozyc emulator sondy lambda albo załozyc przekaxnik do resetu ECU , albo załozyc przekaźnik który podczas pracy na LPG odłanmcza sonde od ECU .
Jakie rozwiązanie by nie zastosowano ECU zawsze bedzie łapal błąd , bo jaka by nie zastosował metodą to sonda podczas pracy silnika na gazie musi byc fizycznie odłanczana od ECU , a ECU traktuje to jako awarie sondy i wywala błąd .
najwazniejsze jest żeby auto i na LPG i na benzynie dobrze bez problemów pracowało , a błedem 2341 sie nie przejmuj , on zawsze przy pracy silnika na LPG bedzie sie pojawiał.
A błąd ten pojawia sie dlatego że:
gdy jeździsz na benzynie ECU czyta sygnały z sondy i na jej podstawie zwiększa/zmniejsza dawke benzyny i wszystko gra. Ale gdy jedziesz na gazie to owszem sonda łapie odczyty , ale już ECU benzynowy nie ma żadnego włypu na regulacje skąłdu bo auto jedzie na gazie a nie na benzynie, ECU interpretuje to jako awarię "błąd regulacji obwodu sondy lambda" i to jest jak najbardziej normalny objaw , ECU musi tak zareagować.
PO drugie masz instalacje pewnie 1-generacji bez komputerka z regulacja na śrube tak? Ale PNka to takie dziwne zwierze ze mimo gaxnika ma sterowanie przez ECU jak auta z wtryskiem , więc twój gazownik przy założeniu 1-generacji powinien ci załozyc emulator sondy lambda albo załozyc przekaxnik do resetu ECU , albo załozyc przekaźnik który podczas pracy na LPG odłanmcza sonde od ECU .
Jakie rozwiązanie by nie zastosowano ECU zawsze bedzie łapal błąd , bo jaka by nie zastosował metodą to sonda podczas pracy silnika na gazie musi byc fizycznie odłanczana od ECU , a ECU traktuje to jako awarie sondy i wywala błąd .
najwazniejsze jest żeby auto i na LPG i na benzynie dobrze bez problemów pracowało , a błedem 2341 sie nie przejmuj , on zawsze przy pracy silnika na LPG bedzie sie pojawiał.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
-
- Mały gagatek
- Posty: 127
- Rejestracja: pt gru 10, 2004 21:40
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Moze napisze herezje... ale zanim zagrzeje sie sonda lambda na benzynce to pik-man juz pewno dawno przelaczony jest na gazie... Na dodatek na gazie temperatura na wylocie z kolektora jest wieksza niz z benzynki i sonda szybciej pojdzie niz zwykle na benzynce (na jakies 100-150 tys. km jest "obliczona"). Sprawdz ile masz na liczniku kilometrow? Kiedy byla wymieniana sonda lambda? Czy sonda lambda jest sprawna (np. zakres ohmo / opor na zlaczu i jakos wtyki - czy jest styk)? Byc moze masz stara lambde, duzo km na liczniku i do wymiany... A ze zalozyles gaz to i podla szybciej, a i komputer pokazuje przy okazji co pokazuje...
A sondy lambda sie nie reguluje tylko wymienia, najlepiej na nowa
A sondy lambda sie nie reguluje tylko wymienia, najlepiej na nowa
Czolem!
Wszystko jest trudne nim stanie się proste.
Wszystko jest trudne nim stanie się proste.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: czw sty 12, 2006 19:40
- Lokalizacja: LUBLIN -> BRONOWICE III
- Kontakt:
dzieki wielkie za wypowiedzi , niema sondy lambda lub działa niepoprawnie to komp przełącza się w tryb awaryjny , a Ja chce jeżdzić na benzynce w normalnym trybie wieć trzeba komputerek do emulacji sygnału tak ? ile kosztuje ? lub jak odłączać ją po zmianie na lpg żeby nie wygerował błędy ? jak to najlepiej poprostu zrobić żeby było lepiej niż jest ?
PIK-MAN
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 110 gości