195/50/15
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Lukasz3k
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: wt lut 08, 2005 22:03
- Lokalizacja: Karniewo/Wawa
- Kontakt:
Witam, mam podobny problem w moim golfie 1.9tdi, wczesniej mialem zimowki 185/60/14 i wszytsko bylo idealnie zero jakich kolwiek dragn. A teraz jak zalozylem alu 15"(nowki) i opony do tego Dunlop Sp 01(nowki) 195/50/15 kierownica dostaje drgan w czasie jazdy i caly samochod jakby faluje, szczegolnie zaczyna sie odczuwac przy 80km/h. Oczywscie kola wywarzane, ktos wie co moze byc nie tak?? Moze ktos wie jakie powinny byc cisnienia dla tego golfa na przod i na tyl?
nie z Dębicy a tak odnosnie tych opon rozmawialem niedawno z gosciem ktory handluje oponami od dawien dawna ma swoja firem juz kilka lat i doradza niekupowac opon o profilu mniejszym
1.sa dozesze o jakies 20-40 % od 60
2. jakos jazdy spada (widac po opiniach u gory)
3.bardzo czesto dochodzi do uszkodzen fel i przeciec opon
4.a podrugie drgania jakie przenosi takak opona sa...........
takaze ja kupuje teraz 195/55/15 tylko dlatego za na fele 15" glupio ladowac opone 195/60/15 !!!
1.sa dozesze o jakies 20-40 % od 60
2. jakos jazdy spada (widac po opiniach u gory)
3.bardzo czesto dochodzi do uszkodzen fel i przeciec opon
4.a podrugie drgania jakie przenosi takak opona sa...........
takaze ja kupuje teraz 195/55/15 tylko dlatego za na fele 15" glupio ladowac opone 195/60/15 !!!
- igor002
- Marysiakra
- Posty: 1050
- Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
- Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
- Kontakt:
a masz wogle wyważone koła po tym zakładaniu?? jak nie to radze to zrobic, prawdopodonie to powód drgań!! jest to bardzo ważny czynnik, jak nie wyważyłeś to jedz jak najprędzej!!Lukasz3k pisze:Witam, mam podobny problem w moim golfie 1.9tdi, wczesniej mialem zimowki 185/60/14 i wszytsko bylo idealnie zero jakich kolwiek dragn. A teraz jak zalozylem alu 15"(nowki) i opony do tego Dunlop Sp 01(nowki) 195/50/15 kierownica dostaje drgan w czasie jazdy i caly samochod jakby faluje, szczegolnie zaczyna sie odczuwac przy 80km/h. Oczywscie kola wywarzane, ktos wie co moze byc nie tak?? Moze ktos wie jakie powinny byc cisnienia dla tego golfa na przod i na tyl?
Mk3 GTI 16V ABF
Rób jak chcesz ale według mnie to Ty je szybko zdejmiesz. Przy profilu 55 średnica koła zwiększa się o jakieś 14 mm. Więc jeżeli chcesz profil 55 to tylko przy szerokości opony 185. Kup sobie opony 185/55 r15 i nie będziesz miał rzadnych problemów.arkop pisze:nie z Dębicy a tak odnosnie tych opon rozmawialem niedawno z gosciem ktory handluje oponami od dawien dawna ma swoja firem juz kilka lat i doradza niekupowac opon o profilu mniejszym
1.sa dozesze o jakies 20-40 % od 60
2. jakos jazdy spada (widac po opiniach u gory)
3.bardzo czesto dochodzi do uszkodzen fel i przeciec opon
4.a podrugie drgania jakie przenosi takak opona sa...........
takaze ja kupuje teraz 195/55/15 tylko dlatego za na fele 15" glupio ladowac opone 195/60/15 !!!
-
- Mały gagatek
- Posty: 118
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 20:03
- Lokalizacja: Leszno
- igor002
- Marysiakra
- Posty: 1050
- Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
- Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
- Kontakt:
to zależy jakie masz felgi, z jakim otworem, jak masz z zadużym otworem to oczywiscie muszą być pierścienie centrujące!Lukasz3k pisze:oczywscie po tej zmianie wywarzane byly nawet dwa razy, ale ciagle to samo. Jeszcze mnie zastanawia czy cos takiego jak pierscienie centrujace nie trzeba albo cos? czy to tez moze byc powodem drgan, i kiedy je trzeba stosowac?
w vw jest chyba 57mm, jakos tak powinno być.
kwestia moze byćt ez samych śrób, bo różne alusy mają rózne sruby, stożki albo owalne, i np może ci na śróbach zle cos trzymać, niedokładnie, np BBSy w vw były na owalne tak jak stalówki z tego co wiem, tak mi mówiono w serwisie, i tak ja mam i jest dobrze, nawet długość taka jak do stalówek, 24mm gwintu.
Pozdro i sprawdz sobie ten otwór.
moze masz też cos z geometrią zawieszenia:|
Mk3 GTI 16V ABF
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 331 gości