195/50/15

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lukasz3k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt lut 08, 2005 22:03
Lokalizacja: Karniewo/Wawa
Kontakt:

Post autor: Lukasz3k » pt kwie 08, 2005 21:43

Witam, mam podobny problem w moim golfie 1.9tdi, wczesniej mialem zimowki 185/60/14 i wszytsko bylo idealnie zero jakich kolwiek dragn. A teraz jak zalozylem alu 15"(nowki) i opony do tego Dunlop Sp 01(nowki) 195/50/15 kierownica dostaje drgan w czasie jazdy i caly samochod jakby faluje, szczegolnie zaczyna sie odczuwac przy 80km/h. Oczywscie kola wywarzane, ktos wie co moze byc nie tak?? Moze ktos wie jakie powinny byc cisnienia dla tego golfa na przod i na tyl?



Awatar użytkownika
arkop
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: wt sie 31, 2004 15:40
Lokalizacja: podkarpackie
Kontakt:

Post autor: arkop » pt kwie 08, 2005 21:54

nie z Dębicy a tak odnosnie tych opon rozmawialem niedawno z gosciem ktory handluje oponami od dawien dawna ma swoja firem juz kilka lat i doradza niekupowac opon o profilu mniejszym
1.sa dozesze o jakies 20-40 % od 60
2. jakos jazdy spada (widac po opiniach u gory)
3.bardzo czesto dochodzi do uszkodzen fel i przeciec opon
4.a podrugie drgania jakie przenosi takak opona sa...........

takaze ja kupuje teraz 195/55/15 tylko dlatego za na fele 15" glupio ladowac opone 195/60/15 !!!



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » sob kwie 09, 2005 03:42

Lukasz3k pisze:Witam, mam podobny problem w moim golfie 1.9tdi, wczesniej mialem zimowki 185/60/14 i wszytsko bylo idealnie zero jakich kolwiek dragn. A teraz jak zalozylem alu 15"(nowki) i opony do tego Dunlop Sp 01(nowki) 195/50/15 kierownica dostaje drgan w czasie jazdy i caly samochod jakby faluje, szczegolnie zaczyna sie odczuwac przy 80km/h. Oczywscie kola wywarzane, ktos wie co moze byc nie tak?? Moze ktos wie jakie powinny byc cisnienia dla tego golfa na przod i na tyl?
a masz wogle wyważone koła po tym zakładaniu?? jak nie to radze to zrobic, prawdopodonie to powód drgań!! jest to bardzo ważny czynnik, jak nie wyważyłeś to jedz jak najprędzej!!


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
Lukasz3k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt lut 08, 2005 22:03
Lokalizacja: Karniewo/Wawa
Kontakt:

Post autor: Lukasz3k » sob kwie 09, 2005 11:11

oczywscie po tej zmianie wywarzane byly nawet dwa razy, ale ciagle to samo. Jeszcze mnie zastanawia czy cos takiego jak pierscienie centrujace nie trzeba albo cos? :grin: czy to tez moze byc o tego? :grin:



Awatar użytkownika
Lukasz3k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt lut 08, 2005 22:03
Lokalizacja: Karniewo/Wawa
Kontakt:

Post autor: Lukasz3k » sob kwie 09, 2005 11:12

oczywscie po tej zmianie wywarzane byly nawet dwa razy, ale ciagle to samo. Jeszcze mnie zastanawia czy cos takiego jak pierscienie centrujace nie trzeba albo cos? :grin: czy to tez moze byc powodem drgan, i kiedy je trzeba stosowac? :grin:



DanielW

Post autor: DanielW » sob kwie 09, 2005 21:29

arkop pisze:nie z Dębicy a tak odnosnie tych opon rozmawialem niedawno z gosciem ktory handluje oponami od dawien dawna ma swoja firem juz kilka lat i doradza niekupowac opon o profilu mniejszym
1.sa dozesze o jakies 20-40 % od 60
2. jakos jazdy spada (widac po opiniach u gory)
3.bardzo czesto dochodzi do uszkodzen fel i przeciec opon
4.a podrugie drgania jakie przenosi takak opona sa...........

takaze ja kupuje teraz 195/55/15 tylko dlatego za na fele 15" glupio ladowac opone 195/60/15 !!!
Rób jak chcesz ale według mnie to Ty je szybko zdejmiesz. Przy profilu 55 średnica koła zwiększa się o jakieś 14 mm. Więc jeżeli chcesz profil 55 to tylko przy szerokości opony 185. Kup sobie opony 185/55 r15 i nie będziesz miał rzadnych problemów.



Robert Raburski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pn sty 31, 2005 20:03
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Robert Raburski » sob kwie 09, 2005 21:42

Miałem ten sam prolem co autor postu.pojechałem na serwis ogumienia i tam się wszystko wyjaśniło na przodzie nie możesz mieć płytkiego bieżnika przy takim profilu opony bo nie utrzymasz auta na drodze minimum to 50% zużycia.Ja kupiłem prawie nówki i teraz jest OK


MK3 TDI może kiedyś

mario541
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: ndz gru 12, 2004 01:45
Lokalizacja: Trzebinia
Kontakt:

Post autor: mario541 » sob kwie 09, 2005 23:46

czyli idealnie masz to samo co ja !!
łodka na 4 kołach!!!
cisnienie wg.producenta małe obciazenie 2.1 przod 2.0 tył i ja tak mam i dalej faluje i drzy kierownica a opony z przody wygladaj ajak kapcie
a wszystko wymieniane gałki koncówki simerblocki :(


mario541

Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » ndz kwie 10, 2005 00:52

Lukasz3k pisze:oczywscie po tej zmianie wywarzane byly nawet dwa razy, ale ciagle to samo. Jeszcze mnie zastanawia czy cos takiego jak pierscienie centrujace nie trzeba albo cos? :grin: czy to tez moze byc powodem drgan, i kiedy je trzeba stosowac? :grin:
to zależy jakie masz felgi, z jakim otworem, jak masz z zadużym otworem to oczywiscie muszą być pierścienie centrujące!
w vw jest chyba 57mm, jakos tak powinno być.

kwestia moze byćt ez samych śrób, bo różne alusy mają rózne sruby, stożki albo owalne, i np może ci na śróbach zle cos trzymać, niedokładnie, np BBSy w vw były na owalne tak jak stalówki z tego co wiem, tak mi mówiono w serwisie, i tak ja mam i jest dobrze, nawet długość taka jak do stalówek, 24mm gwintu.

Pozdro i sprawdz sobie ten otwór.

moze masz też cos z geometrią zawieszenia:|


Mk3 GTI 16V ABF

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 343 gości