Planowanie głowicy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Planowanie głowicy
Witam chciał bym sie czegoś dowiedziec odnośnie plnowania głowicy posiadam silnik 2.0GTI 2E i chce wiedziec co to mi mniejwiecej da? mam zamiar wypolerowac kanały i niewiem co jeszcze przy tej okazjji mozna zrobic prosze o porady i jakies iinf co z tego bede mniał za korzysci albo i straty
Ostatnio zmieniony wt mar 27, 2007 08:13 przez browar19, łącznie zmieniany 1 raz.
- anthrax00001
- Mały gagatek
- Posty: 52
- Rejestracja: pn lip 31, 2006 14:48
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontakt:
planowanie nie jest dobre bo zmniejsza się pojemność
potem trzeba przestawiać zapłon który już raczej nigdy nie będzie ustaiony dobrze.
planowanie robi się tylko po to żeby wyrównać głowicę jeśli wywaliło uszczlkę
ale wielu mechaników mówi, że nie wolno tego robić w silnikach benzynowych
potem trzeba przestawiać zapłon który już raczej nigdy nie będzie ustaiony dobrze.
planowanie robi się tylko po to żeby wyrównać głowicę jeśli wywaliło uszczlkę
ale wielu mechaników mówi, że nie wolno tego robić w silnikach benzynowych
LPG: [img]http://images.spritmonitor.de/174008.png[/img]
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
aleanthrax00001 pisze:planowanie nie jest dobre bo zmniejsza się pojemność
planowanie głowicy powoduje wzrost ciśniena spręzania a co za tym idzie wzrost mocy
ale nie wszystko złoto co się swieci
po planowniu głowicy trzeba tankować paliwo o wysokiej liczbie oktanowej np:98 aby zapobiec spalaniu stukowemu.
samo planowanie niewiele da przyrostu mocy ale już polerowanie kanałów dolotowych da odczuwalną róznicę
a potem oczywiście regulacja całego silnika
a mówią czemu niewolno??ale wielu mechaników mówi, że nie wolno tego robić w silnikach benzynowych
bo są zbyt leniwi zeby cokolwiek zrobić porządnie
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
- anthrax00001
- Mały gagatek
- Posty: 52
- Rejestracja: pn lip 31, 2006 14:48
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontakt:
kiedy pojechałem do wysoko cenionego mechanika w tomaszowiemarek2907 pisze:a mówią czemu niewolno??
bo są zbyt leniwi zeby cokolwiek zrobić porządnie
i powiedziałm mu, że głowica była planowana, patrząc na mnie dziwnie powiedział, nie wolno planować głowic w benzyniakach
inny dobry mech wyjaśnił mi, że chodzi o to, że zmniajsza się pojemność, zapłon powinien odpalać wcześniej, silnik będzie chodził "twardo" i że ogolnie lepiej dac nową głowiće zamiast planwować ale ludzie planują ze wzglądu na oszczędność, zawsze 100 zł to nie 500
ps. tak myślę, gdyby zmniejszenie pojemności dawało większą moc, to 1.4 byłby silniejszy niż 1.8, ciśnienie byłoby większe jeśli tłok zassałby więcej a nie może tego zrobić bo jest mniejsza objętość komory spalania, ale mogę się mylić
Moja rada zmień mechanika co ci się stanie po splanowaniu o np. 0,3mm przy zwykłej wymianie uszczelki ?? nawet ciśnienie w cylindrach praktycznie nie wzrośnie no chyba że to już piata wymiana takiej uszczelki i za każdym razem głowica planowana o 0,3mm hehe to już co innego
VAG-CZEWA.PL Admin
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
- anthrax00001
- Mały gagatek
- Posty: 52
- Rejestracja: pn lip 31, 2006 14:48
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontakt:
najlepiej grzebać w aucie osobiście ale nie kiedy ma się 2 lewe ręce jak jaAD6 pisze:Moja rada zmień mechanika
ostatnio wymieniałem antenę w błotniku, antena odbiera, połączona prawidłowo
ale ... zdarty lakier na błotniku
z takich właśnie powodów wolę kiedy w aucie grzebie mechanik
LPG: [img]http://images.spritmonitor.de/174008.png[/img]
dlatego ja właśnie grzebe w aucie osobiście wiem że robie dla siebie i nie będzie to na odwal się no chyba że już coś mnie przerasta to wtedy umawiam się z kolegą mechanikiem na konkretny dzień i on mi to robi oczywiście ja cały czas przy nim jestem i patrzę żeby robił ok. wiem że przesadzam i na ręce się nie patrzy ale można powiedzieć że mam obsesję na punkcie mojego autaanthrax00001 pisze:najlepiej grzebać w aucie osobiście
PS: koniec bo zaczynam pisać nie na temat
VAG-CZEWA.PL Admin
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
Wszystko zależy od tego ile masz zamiar splanować głowicę.Jak wiadomo przy wymianie uszczelki głowicę powinno się splanować, ale są to wartości niewielkie i nie mają wpływu na pracę silnika.Oczywiście wiąże się to ze zwiększeniem stopnia sprężania,ale można to pominąć.Polerowanie kanałów zwiększa nieco napełnianie i opróżnianie cylindrów.Likwiduje zawirowania które wynikają z nierówności kanałów.Wskazane jest stosowanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej aby zapobiec spalaniu stukowemu, które bardzo niekorzystnie wpływa na silnik.Jeśli masz głowicę wyciągniętą warto przyjrzeć się zaworom i komorze spalania.Wypolerowanie komory spowoduje mniejsze osadzanie się nagaru, dotarcie zaworów poprawi nieco pracę silnika.Możesz także wymienić uszczelniacze zaworów.browar19 pisze:Witam chciał bym sie czegoś dowiedziec odnośnie plnowania głowicy posiadam silnik 2.0GTI 2E i chce wiedziec co to mi mniejwiecej da? mam zamiar wypolerowac kanały i niewiem co jeszcze przy tej okazjji mozna zrobic prosze o porady i jakies iinf co z tego bede mniał za korzysci albo i straty
nie spodziewaj się rewelacji i że dużo odczujesz pod pedałembrowar19 pisze:okej a jaki moze byc wzrost tej mocy??
aczkolwiek przy dobrym podejściu do planowania i pomiarach na hamowni zobaczysz może z 5KM więcej ...
jak chcesz więcej mocy to i wałek rozrządu zmieniaj na bardziej "ostry", gdzieś na forum ktoś sprzedawał takie ...
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
- anthrax00001
- Mały gagatek
- Posty: 52
- Rejestracja: pn lip 31, 2006 14:48
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontakt:
a może coś jest przestawione z rozrządem,anthrax00001 pisze:Ciekawe dlaczego ja po planowaniu głowicy, czuję że silnik stracił kulturę pracy [chodzi "twardo"] i wogóle nie zwiększył mocy?
albo dopadła Cię w tym samym momencie jeszcze jedna usterka np. z zapłonem ???
trudno określić ...
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
- Przybek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 563
- Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
- Lokalizacja: wloclawek
- Kontakt:
planowalem setki glowic i co nie ktore ostro bo byly odksztalcone i nie przypominam sobie aby autko po tym zabiegu chodzilo zle , a co do polerowania dolotow to jak to jest ? bo ja slyszalem ze po wypolerowaniu dolotow paliwko gozej sie rozbija na wypolerowanych dolotach i jest gorsze spalanie chyba ze nie chodzi o lux polerke , kiedys mialem fiaciora i wypolerowalem mu przelot gaznika z gardzielami i faktycznie bylo widac ze paliwo zle sie rozdrabnialo bylo na gardzielach widac krople paliwa a wczesniej tego nie bylo , czym paliwo jest bardziej rozbite na czasteczki tym lepiej miesza sie z powietrzem i jest mieszanka bardziej wydajna i lepiej sie spala
pozdrawiam
pozdrawiam
[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]
posiadam VAG jak cos sloze pomoca
posiadam VAG jak cos sloze pomoca
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 578 gości