Rozregulowana przepustnica silnika 1,8 RP
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
kryl, najpierw musisz całkowicie wysunąć trzpień silniczka krokowego, aby to zrobić zdejmij kostkę z silniczka i podepnij baterię lub prostownik o napięciu 4-6V do górnych pinów silniczka (zaznaczone na niebiesko) , jesli po podłaczeniu silniczek zacznie się chować to zmien biegunowość tak żeby silniczek całkowicie sie wysunął do oporu. Teraz z drugiej strony wtrysku podłacz voltomierz do TPSu do pinu 1-2 , pierwsze dwa piny licząc od prawej strony jak na moim zdjęciu , tylko kostka do TPSu musi byc podłaczona , ściagnij ta gumową osłonke wtyczki i tam podłacz sie miernikiem do końcówek kabli. Przekręc kluczki żeby zapaliły sie kontrolki i odczytaj napięcie , powinno sie mieścić w przedziale 3,55-4,00V , jesli jest inaczej to podreguluj śrubą zieloną (zderzakiem przepustnicy).
Teraz wyłącz zapłon i baterią cofnij silniczek krokowy żeby sie całkowicie cofnął do oporu, palcem cofnij jeszcze dopchaj do końca trzpień silniczka krokowego, weż szczelinomierz i sprawdź przerwę między zieloną śruba a trzpieniem krokowca, powinna wynosić około 0,5mm , jesli jest za duża lub za mala, albo wcale jej nie ma to podreguluj czerwoną srubą.
Teraz tylko podpiąc wtyczke do silniczka krokowego i jeździć.
To wszystko panie kolego, miłej roboty
Teraz wyłącz zapłon i baterią cofnij silniczek krokowy żeby sie całkowicie cofnął do oporu, palcem cofnij jeszcze dopchaj do końca trzpień silniczka krokowego, weż szczelinomierz i sprawdź przerwę między zieloną śruba a trzpieniem krokowca, powinna wynosić około 0,5mm , jesli jest za duża lub za mala, albo wcale jej nie ma to podreguluj czerwoną srubą.
Teraz tylko podpiąc wtyczke do silniczka krokowego i jeździć.
To wszystko panie kolego, miłej roboty
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Ten sposób regulacji wymaga zastosowania jakiegos specjalnego przyrządu który ustawia przpustnice w położeniu otwarta o 20* , jak znam zycie to nikt nie dysponuje takim przyrządem więc i cała metoda jest troche do bani.T.O.B.I. pisze:homsky co myslisz o tej regulacji przepustnicy w silniku ABU co podalem wyzej, co w przypadku gdy sie rozjada napiecia miedzy soba?
Masz silnik ABU więc jest to Mono-Motronic taki jak w ABS AAM ADZ i zasada regulacji jest taka jak opisywałem tutaj i jak w poście innym na temat regulacji TPS , link chyba jest podany wczesniej.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
.....witam....
...mam prosbe do was....czy moze mi ktos podac linka do instr obslugi Golf 2.0 GTi...tzn...nie chodzi mi o ta podstawowa instr obslugi...tylko taka profesjonalna...jak mozecie to prosilbym linka lub instr wyslac na email: wolfpk22@o2.pl
thx....i pozdro all
...mam prosbe do was....czy moze mi ktos podac linka do instr obslugi Golf 2.0 GTi...tzn...nie chodzi mi o ta podstawowa instr obslugi...tylko taka profesjonalna...jak mozecie to prosilbym linka lub instr wyslac na email: wolfpk22@o2.pl
thx....i pozdro all
homsky dzieki za odpowiedz, przeprowadzilem w weekend ta regulacje, i mam pytanko odnoscie napiecia maksymalnego na koncowkach 1,4 przy maksymalnie otwartej przepustnicy, napisales ze powinien byc przedzil 4,5-4,9V u mnie jest to napiecie 4,3V czy moze to miec jakis wiekszy wplyw na prace silnika w wyzszych zakresach np. gaz w podlodze? (jestem ciekaw poprostu czy sie z tym spotkales, bo mam pewne obserwacje winikajace chyba z tego)
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 332 gości