Planowanie głowicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
browar19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sty 16, 2007 12:05
Lokalizacja: Gdańsk

Planowanie głowicy

Post autor: browar19 » pn mar 26, 2007 23:17

Witam chciał bym sie czegoś dowiedziec odnośnie plnowania głowicy posiadam silnik 2.0GTI 2E i chce wiedziec co to mi mniejwiecej da? mam zamiar wypolerowac kanały i niewiem co jeszcze przy tej okazjji mozna zrobic prosze o porady i jakies iinf co z tego bede mniał za korzysci albo i straty
Ostatnio zmieniony wt mar 27, 2007 08:13 przez browar19, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
anthrax00001
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn lip 31, 2006 14:48
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: anthrax00001 » pn mar 26, 2007 23:44

planowanie nie jest dobre bo zmniejsza się pojemność
potem trzeba przestawiać zapłon który już raczej nigdy nie będzie ustaiony dobrze.

planowanie robi się tylko po to żeby wyrównać głowicę jeśli wywaliło uszczlkę

ale wielu mechaników mówi, że nie wolno tego robić w silnikach benzynowych


LPG: [img]http://images.spritmonitor.de/174008.png[/img]

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » pn mar 26, 2007 23:53

anthrax00001 pisze:planowanie nie jest dobre bo zmniejsza się pojemność
ale
planowanie głowicy powoduje wzrost ciśniena spręzania a co za tym idzie wzrost mocy
ale nie wszystko złoto co się swieci
po planowniu głowicy trzeba tankować paliwo o wysokiej liczbie oktanowej np:98 aby zapobiec spalaniu stukowemu.
samo planowanie niewiele da przyrostu mocy ale już polerowanie kanałów dolotowych da odczuwalną róznicę
a potem oczywiście regulacja całego silnika
ale wielu mechaników mówi, że nie wolno tego robić w silnikach benzynowych
a mówią czemu niewolno??
bo są zbyt leniwi zeby cokolwiek zrobić porządnie


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
anthrax00001
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn lip 31, 2006 14:48
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: anthrax00001 » wt mar 27, 2007 00:02

marek2907 pisze:a mówią czemu niewolno??
bo są zbyt leniwi zeby cokolwiek zrobić porządnie
kiedy pojechałem do wysoko cenionego mechanika w tomaszowie
i powiedziałm mu, że głowica była planowana, patrząc na mnie dziwnie powiedział, nie wolno planować głowic w benzyniakach :)

inny dobry mech wyjaśnił mi, że chodzi o to, że zmniajsza się pojemność, zapłon powinien odpalać wcześniej, silnik będzie chodził "twardo" i że ogolnie lepiej dac nową głowiće zamiast planwować ale ludzie planują ze wzglądu na oszczędność, zawsze 100 zł to nie 500 :)

ps. tak myślę, gdyby zmniejszenie pojemności dawało większą moc, to 1.4 byłby silniejszy niż 1.8, ciśnienie byłoby większe jeśli tłok zassałby więcej a nie może tego zrobić bo jest mniejsza objętość komory spalania, ale mogę się mylić :)



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » wt mar 27, 2007 00:10

Moja rada zmień mechanika co ci się stanie po splanowaniu o np. 0,3mm przy zwykłej wymianie uszczelki ?? nawet ciśnienie w cylindrach praktycznie nie wzrośnie no chyba że to już piata wymiana takiej uszczelki i za każdym razem głowica planowana o 0,3mm hehe to już co innego


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
anthrax00001
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn lip 31, 2006 14:48
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: anthrax00001 » wt mar 27, 2007 00:20

AD6 pisze:Moja rada zmień mechanika
najlepiej grzebać w aucie osobiście ale nie kiedy ma się 2 lewe ręce jak ja :)
ostatnio wymieniałem antenę w błotniku, antena odbiera, połączona prawidłowo
ale ... zdarty lakier na błotniku :D

z takich właśnie powodów wolę kiedy w aucie grzebie mechanik :)


LPG: [img]http://images.spritmonitor.de/174008.png[/img]

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » wt mar 27, 2007 00:29

anthrax00001 pisze:najlepiej grzebać w aucie osobiście
dlatego ja właśnie grzebe w aucie osobiście wiem że robie dla siebie i nie będzie to na odwal się no chyba że już coś mnie przerasta to wtedy umawiam się z kolegą mechanikiem na konkretny dzień i on mi to robi oczywiście ja cały czas przy nim jestem i patrzę żeby robił ok. wiem że przesadzam i na ręce się nie patrzy ale można powiedzieć że mam obsesję na punkcie mojego auta :bajer:
PS: koniec bo zaczynam pisać nie na temat


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt mar 27, 2007 05:52

browar19 pisze:Witam chciał bym sie czegoś dowiedziec odnośnie plnowania głowicy posiadam silnik 2.0GTI 2E i chce wiedziec co to mi mniejwiecej da? mam zamiar wypolerowac kanały i niewiem co jeszcze przy tej okazjji mozna zrobic prosze o porady i jakies iinf co z tego bede mniał za korzysci albo i straty
Wszystko zależy od tego ile masz zamiar splanować głowicę.Jak wiadomo przy wymianie uszczelki głowicę powinno się splanować, ale są to wartości niewielkie i nie mają wpływu na pracę silnika.Oczywiście wiąże się to ze zwiększeniem stopnia sprężania,ale można to pominąć.Polerowanie kanałów zwiększa nieco napełnianie i opróżnianie cylindrów.Likwiduje zawirowania które wynikają z nierówności kanałów.Wskazane jest stosowanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej aby zapobiec spalaniu stukowemu, które bardzo niekorzystnie wpływa na silnik.Jeśli masz głowicę wyciągniętą warto przyjrzeć się zaworom i komorze spalania.Wypolerowanie komory spowoduje mniejsze osadzanie się nagaru, dotarcie zaworów poprawi nieco pracę silnika.Możesz także wymienić uszczelniacze zaworów.



Awatar użytkownika
browar19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sty 16, 2007 12:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: browar19 » wt mar 27, 2007 07:56

okej a jaki moze byc wzrost tej mocy??



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt mar 27, 2007 08:04

browar19 pisze:okej a jaki moze byc wzrost tej mocy??
nie spodziewaj się rewelacji i że dużo odczujesz pod pedałem
aczkolwiek przy dobrym podejściu do planowania i pomiarach na hamowni zobaczysz może z 5KM więcej ...
jak chcesz więcej mocy to i wałek rozrządu zmieniaj na bardziej "ostry", gdzieś na forum ktoś sprzedawał takie ...


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
anthrax00001
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn lip 31, 2006 14:48
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: anthrax00001 » wt mar 27, 2007 08:09

Ciekawe dlaczego ja po planowaniu głowicy, czuję że silnik stracił kulturę pracy [chodzi "twardo"] i wogóle nie zwiększył mocy? No ale nie polerowałem kanałów, a może na silniku 1.4 60KM to nie działa?


LPG: [img]http://images.spritmonitor.de/174008.png[/img]

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt mar 27, 2007 08:36

anthrax00001 pisze:Ciekawe dlaczego ja po planowaniu głowicy, czuję że silnik stracił kulturę pracy [chodzi "twardo"] i wogóle nie zwiększył mocy?
a może coś jest przestawione z rozrządem,
albo dopadła Cię w tym samym momencie jeszcze jedna usterka np. z zapłonem ???
trudno określić ...


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » wt mar 27, 2007 09:36

hehe z tym "nie planowaniem" glowicy w benzyniakach dobre dobre ;)



Awatar użytkownika
Przybek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 563
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
Lokalizacja: wloclawek
Kontakt:

Post autor: Przybek » wt mar 27, 2007 09:49

planowalem setki glowic i co nie ktore ostro bo byly odksztalcone i nie przypominam sobie aby autko po tym zabiegu chodzilo zle , a co do polerowania dolotow to jak to jest ? bo ja slyszalem ze po wypolerowaniu dolotow paliwko gozej sie rozbija na wypolerowanych dolotach i jest gorsze spalanie chyba ze nie chodzi o lux polerke , kiedys mialem fiaciora i wypolerowalem mu przelot gaznika z gardzielami i faktycznie bylo widac ze paliwo zle sie rozdrabnialo bylo na gardzielach widac krople paliwa a wczesniej tego nie bylo , czym paliwo jest bardziej rozbite na czasteczki tym lepiej miesza sie z powietrzem i jest mieszanka bardziej wydajna i lepiej sie spala
pozdrawiam


[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]

posiadam VAG jak cos sloze pomoca

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 304 gości