z sondą i bez...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

truskawaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: śr maja 24, 2006 20:18
Lokalizacja: Hatfield/KRAPKOWICE
Kontakt:

z sondą i bez...

Post autor: truskawaa » pn mar 26, 2007 20:52

Witam!
Silnik w moim golfie chodzi tak samo jak wyłącze sonde lambde i jak ją włącze, ale silnik pracuje równo i nie ma problemów z jazdą.
Sprawdzałem dzisiaj kody błyskowe i VAG podał mi kod 4444 co oznacza BRAK BŁĘDÓW (tak samo z sądą i bez) CO JEST GRANE???
A poza tym jak jade na wstecznym i dam gaz do dechy to mi silnik gasnie jakby go zalało...
POMÓŻCIE...



Awatar użytkownika
MK2_waw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt mar 13, 2007 23:33
Lokalizacja: waw
Kontakt:

Post autor: MK2_waw » pn mar 26, 2007 21:29

ja mam podobnie ..czy z sondą czy bez chodzi mi tak samo. Znak to taki, że może trzeba kupić sondę.
a mi zamula strasznie [ znaczny brak mocy ] jak się rozgrzeje ...

[ Dodano: 26 Mar 2007 21:33 ]
mi też wywala brak błędów - 4444 ..chociaż czasem mam kod odpowiedni za zdupną sondę.

ciężko orzech do zgryzienia ..



truskawaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: śr maja 24, 2006 20:18
Lokalizacja: Hatfield/KRAPKOWICE
Kontakt:

Post autor: truskawaa » pn mar 26, 2007 22:18

u mnie szczerze mówiąc tez nie ma mocy, ale chyba sie juz do tego przyzwyczaiłem.

Czy to jest możliwe żeby silnik chodzil na tzw trybie awaryjnym???



Awatar użytkownika
robal264
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2140
Rejestracja: pn lis 28, 2005 22:46
Lokalizacja: Małkowice
Kontakt:

Post autor: robal264 » pn mar 26, 2007 22:33

Czy to jest możliwe żeby silnik chodzil na tzw trybie awaryjnym???
nie silnik tylko komputer przelacza sie w taki tryb i tak jest to mozliwe, moze wymien sobie sonde zobaczysz czy to cos dalo, bo z tego co piszesz to albo ona w ogole juz nie dziala skoro nie ma roznicy z nia czy bez niej albo kabal masz przerwany :)


MK2 GTi By Robal
viewtopic.php?f=62&t=45067

Obrazek

Awatar użytkownika
MK2_waw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt mar 13, 2007 23:33
Lokalizacja: waw
Kontakt:

Post autor: MK2_waw » pn mar 26, 2007 22:36

stary u mnie nie występuje w ogóle moc ..silnik się dławi, zero jazdy.
z tego co wyczytałem tu na gronie to jak sonda daje ciała to komp sobie dam dobiera dobrą mieszankę itp ..w tak zwanym trybie awaryjnym. Zapamiętuje ostnie dobre ustawienia. Słuchaj zrób tak - to samo mi polecali :)
odlącz sondę i odłącz klemy od akumlatora. Tak przez jakieś 20 minut.
Później podłącz klemy i zobacz jak Ci się jeździ ..a najlepiej jak masz takie akcje to może warto sondę kupić(?)

no nie wiem popróbować trzeba - ja się ze swoim już jakiś czas męcze.

pozdroo



truskawaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: śr maja 24, 2006 20:18
Lokalizacja: Hatfield/KRAPKOWICE
Kontakt:

Post autor: truskawaa » śr mar 28, 2007 12:22

MK2_waw, a ty odłączałeś klemy???
Jaki był efekt???



adam_franciszek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pt gru 10, 2004 21:40
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: adam_franciszek » śr mar 28, 2007 21:09

Kasowanie bledow na komputerze np. przez odlaczenia na jakis czas od aku daje czasowa poprawe, zanim komp nie nazbiera danych na nowo. Wtedy wchodzi w tryb awaryjny i radzi sobie bez sondy... ale spalanie rosnia masakrycznie, golfer traci moc, zamulony na maksa itd. Do tego dochodzi zbyt bogata mieszanka na gazniku itd. itd. Ja bym najpierw sprawdzil wartosci oporu na zlaczu sondy (moze sprawna?) potem sprawdzilbym czy styki zlacza z sonda sa sprawne (czy sygnal z sondy idzie dalej?). Potem sprawdzilbym VAG kody, ale sonde sie sprawdza po dluzszym przebiegu niz 15 km... Potem porownalbym ilosc kilometrow na liczniku i sprawdzil czy aby sonda nie ma juz dosyc po 100-150 tys. ( do wymiany z zalozenia), a jak na gazie to jeszcze krocej... I wtedy dopiero bym kupil nowa i zalozyl.... Po zalozeniu nowej sondy skasowal bledy z kompa (np. przez odpiecie aku na 10-15 min) i dopiero odpalil. Roznica w depnieciu jest kolosalna, podobnie branie gorek jak to wszystko gra


Czolem!

Wszystko jest trudne nim stanie się proste.

truskawaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: śr maja 24, 2006 20:18
Lokalizacja: Hatfield/KRAPKOWICE
Kontakt:

Post autor: truskawaa » śr mar 28, 2007 22:41

adam_franciszek pisze:Ja bym najpierw sprawdzil wartosci oporu na zlaczu sondy (moze sprawna?) potem sprawdzilbym czy styki zlacza z sonda sa sprawne (czy sygnal z sondy idzie dalej?).
a mozesz mi podpowiedzieć jak mam sprawdzić te złącze i wartość oporu na złączu sondy...???
Powiedz coś bliżej na ten temat - bo nie bardzo wiem jak mam to zrobić.



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » śr mar 28, 2007 22:54

Sondy nie da sie sprawdzic po oporze. Mozesz ja sprawdzic miernikiem (napiecie na sondzie), lub takim specjalnym testerem. Napiecie na rozgrznym silniku na sondzie powinno sie wahac w granicach 0-1V. Jesli napiecie jest na stalym poziomie, lub jesli go brak, to sonda do wymiany



Awatar użytkownika
MK2_waw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt mar 13, 2007 23:33
Lokalizacja: waw
Kontakt:

Post autor: MK2_waw » śr mar 28, 2007 23:10

truskawaa - odłączyłem klemy na jakiś czas - 10-15 minut.
Poprawa była na jakieś 30-40 km poczym znów była kupa.
Bez mocy itp

adam_franciszek - pisze, że bogata mieszanka itp

Fakt ..od kiedy sonda mi nawala [ a wiem gdyż mam check i sprawdziłem po kodach błyskowych ] to mam coraz większe kłopoty z golfem.
Najpierw to się oznaczało spadkiem mocy przy rozgrzanym silniku - teraz by jeździć staram się by motorek się nie rozgrzał / śmigam z lekko odkręconym ogrzewaniem ;D
Jak spróbowałem śmigać normalnie golfem w znaczeniu bez pomocy ogrzewania to silniczek szybko nabierał temperatury i się zaczynało ...obroty wahadłowe i czaAAaaaarny dym z tyłu. kooopci jak stary 25 letni diesel.
Gdy jest zimny to spoko - zero dymu.

Sonde kupiłem i czeka mnie podmianka ..- żyje nadzieją, że skończą się moje kłopoty.
Aktualnie golf 1,8 na jednopunktowym wtrysku pali mi panowie i panie [ o ile tu są ] 17/100km. ...masakra normalnie!!

adam_franciszek - pisze o sprawdzaniu sondy. Moja się trzymała max 0,48V
Bez róźnicy czy silnik zimny czy gorący ..sprawdzałem miernikiem.



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » śr mar 28, 2007 23:23

MK2_waw pisze:truskawaa - odłączyłem klemy na jakiś czas - 10-15 minut.
Poprawa była na jakieś 30-40 km poczym znów była kupa.
Bez mocy itp

adam_franciszek - pisze, że bogata mieszanka itp

Fakt ..od kiedy sonda mi nawala [ a wiem gdyż mam check i sprawdziłem po kodach błyskowych ] to mam coraz większe kłopoty z golfem.
Najpierw to się oznaczało spadkiem mocy przy rozgrzanym silniku - teraz by jeździć staram się by motorek się nie rozgrzał / śmigam z lekko odkręconym ogrzewaniem ;D
Jak spróbowałem śmigać normalnie golfem w znaczeniu bez pomocy ogrzewania to silniczek szybko nabierał temperatury i się zaczynało ...obroty wahadłowe i czaAAaaaarny dym z tyłu. kooopci jak stary 25 letni diesel.
Gdy jest zimny to spoko - zero dymu.

Sonde kupiłem i czeka mnie podmianka ..- żyje nadzieją, że skończą się moje kłopoty.
Aktualnie golf 1,8 na jednopunktowym wtrysku pali mi panowie i panie [ o ile tu są ] 17/100km. ...masakra normalnie!!

adam_franciszek - pisze o sprawdzaniu sondy. Moja się trzymała max 0,48V
Bez róźnicy czy silnik zimny czy gorący ..sprawdzałem miernikiem.

Z Twojego opisu wynika, ze sonda jest do wymiany. To co napisales, lacznie z wiekszym spalaniem wskazuje na nia.
Jak wymienisz na nowa to niezapomnij zresetowac komputerek



truskawaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: śr maja 24, 2006 20:18
Lokalizacja: Hatfield/KRAPKOWICE
Kontakt:

Post autor: truskawaa » czw mar 29, 2007 10:17

eidos pisze:Jak wymienisz na nowa to niezapomnij zresetowac komputerek
Zresetować czyli wyłaczyć klemy na ok 20 min???



Awatar użytkownika
MK2_waw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt mar 13, 2007 23:33
Lokalizacja: waw
Kontakt:

Post autor: MK2_waw » czw mar 29, 2007 20:58

tak.

[ Dodano: 29 Mar 2007 21:01 ]
golf w warsztacie ..nie dało się ręcznie / kluczami / odkręcić sondy ..kupa niestej ziemi! ;(



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw mar 29, 2007 21:20

stukać młotkiem, lać colę, używać klucza oczkowego nie płaskiego (przeciąć kable), na koniec użyć palnika. Co to za warsztat??


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 276 gości