Zmiena syntetyka na półsyntetyk
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- starysatyr
- Mały gagatek
- Posty: 55
- Rejestracja: czw lut 08, 2007 15:24
- Lokalizacja: Polkowice
Zmiena syntetyka na półsyntetyk
Mam przejechano ok. 150 tys. Auto z 2001 r. Zalany od nowości syntetykiem Castrol. Czy przy tym przebiegu i zuzyciu silnika powinienem zmienić olej na półsyntetyk? Mechaniory twierdzą, że tak, bo popychacze, bo nie klekocze, bo uszczelni co nieszczelne i zużyte. Szukałem w archiwum postów, ale nie znalazłem podobnego pytania.
- starysatyr
- Mały gagatek
- Posty: 55
- Rejestracja: czw lut 08, 2007 15:24
- Lokalizacja: Polkowice
starysatyr, podaj co to za matoły ci tak radzą - niech inni forumowicze takich "mechaników" mijają z daleka. A Ty poczytaj no instrukcję obsługi - zalecane oleje to klasy vw 503 00 - Norma dla silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata). Przewyższa wymagania 502 00 (HTHS 2,9 mPas).
vw 502 00 - Oleje lekkiego biegu do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach
vw 500 00 - Oleje lekkiego biegu do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla. Wyłącznie oleje klasy SAE 0W-XX, 5W-XX i 10W-XX. Po 10/91 oleje XX>40 nie są już uwzględniane
vw 501 01 - Konwencjonalne oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu bez właściwości oleju lekkiego biegu do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla.
to syntetyk lub półsyntetyk
vw 502 00 - Oleje lekkiego biegu do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach
vw 500 00 - Oleje lekkiego biegu do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla. Wyłącznie oleje klasy SAE 0W-XX, 5W-XX i 10W-XX. Po 10/91 oleje XX>40 nie są już uwzględniane
vw 501 01 - Konwencjonalne oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu bez właściwości oleju lekkiego biegu do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla.
to syntetyk lub półsyntetyk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 178 gości