Wymiana pompy wody, silnik 1,8 ABS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Wymiana pompy wody, silnik 1,8 ABS

Post autor: Jerzas » pn mar 26, 2007 10:53

Niestety nie działa szukajka ani nie na nic o tym w FAQ, więc musze założyć nowy temat.

Ostatnio zaczęła odzywać się pompa wody w moim Golfie. Zapewne to łożysko zaczyna padać. W sklepie sprzedawca powiedział mi, że samych lożysk się nie wymienia tylko trzeba całą pompę wymienić.

Pytanie moje jest czy dużo przy tym roboty?
Co trzeba zdemontować, żeby móc wykręcić pompę?
Pomijam takie oczywiste rzeczy jak odłączenie wszystkich węży od pompy i zdjęcie paska wielorowkowego.
Nie wiem. Pompę wspomagania razem z całym mocowaniem, alternator..... ???

Z góry dzięki.



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pn mar 26, 2007 11:18

Looknij TU


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
byczkins
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 13:37
Lokalizacja: Warszawa | Skarżysko | Siedlce
Kontakt:

Post autor: byczkins » pn mar 26, 2007 11:18

Też mi się szukuje wymiana (metaliczne tarcie...) do odkręcenia chyba tylko alternator i paski i węże do pościągania, pompa wspomy na moje oko chyba nie.

PS. Jerzas ile nowa pompa w Wawie i gdzie kupować?


CRO 2007: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1237676#1237676

Mein golfer:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=655275&highlight=#655275

Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » pn mar 26, 2007 11:20

no siemka słuchaj ja tu w książce co do silnika ABS to mam taki opis:
odłączyć od aku przewód masy
opróżnić układ chłodzenia
odłączyc przewody elektryczne od alternatora
wymontowac osłonę paska napedu rozrzadu
poluzowac obejmy mocujace i odłączyć przewody cieczy chłodzącej od pompy cieczy chłodzącej
odkręcić śruby mocowania pompy cieczy chłodzącej
wyjąć pompe lekko obracając ją do góry
ZAMONTOWANIE:
zamontować pompe na kadłubie właściwie ustawiając pierścień uszczelniający okrągły (za każdym razem nowy pierścień potrzebny) i dokręcić śruby mocowania pompy
podłączyc do pompy przewody układu chłodzenia
napełnić układ chłodzenia właściwą cieczą
zamontować alternator i pasek jego napedu
naciągnąć pasek klinowy
zamontować osłonę rozrządu
THE END

no robota trudna się nie wydaje pare piwek i troche wolnego czasu i gitarrrra :smoke:



Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » pn mar 26, 2007 12:49

byczkins pisze:PS. Jerzas ile nowa pompa w Wawie i gdzie kupować?
Ja części kupuje w sklepie na Janowskiego 9 na przeciwko salonu Mercedesa przy Romera (Ursynów). Świetnie zaopatrzony sklep. Sprzedawca powiedział, że nowa pompa około 100 zl. W intercars pompa SKF kosztuje 110 zl. To myslę że w tym sklepie bedzie tez coś w tych granicach.

Dzięki wielkie. W weekend wymieniam pompę.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 171 gości