Potrzebuję info na temat wymiany łożysk w alternatorze bosch 70A
1) czy da się wymienić łozysko od strony koła pasowego bez wyczepiania końcówek uzwojenia stojana z prostownika (w alternatorze Valeo podobno trzeba je odciąć bo są zaciskanie i zlutowane- nie wiem jak w bosch)
2) jakie łożyska musze kupić (wymiary, oznaczenie).
Z góry dzieki za odpowiedź, być moze powtarzam pytanie ale opcja szukaj u mnie nie działa a sprawa pilna.
Alternator - wymiana łozysk
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Dj Darecki
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2252
- Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
- Lokalizacja: NEB-raska
- Kontakt:
Hey1) czy da się wymienić łozysko od strony koła pasowanego bez wyczepiania końcówek uzwojenia stojana z prostownika (w alternatorze Valeo podobno trzeba je odciąć bo są zaciskanie i zlutowane- nie wiem jak w bosch)
Na pewno musisz odkręcić szczotki od alternatora.
I jak rozkręcisz alternator to wirnik powinien wyjść bez problemu w strone koła pasowego.
Musisz chyba ściągnąć koło pasowe żeby wymienić tam łożysko .
Proponuje wymienic odrazu wszystkie łożyska ( nie są drogie )
Nie wiem jakie tam są , najlepiej rozbierz sobie i spiszesz numery.
PozdrO
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
dzieki za odpowiedź, potrzebuje wiecej szczegółow co do rozmonotwania stojana, czy aby dostać się do łożyska przy kole pasowym nie obejdzie się bez uszkodzenia koncówek uzwojenia stojana. Miło by było gdyby ktos załączył zdjęcie lub rysunek rozłożonego alternatora ale wszystkie uwagi mile widziane.
pozdrawiam
pozdrawiam
Da radę bez żadnego wylutowywania. Natomiast ze sciągnięciem drugiego łożyska jest zwykle większy problem - bez ściągacza nie da rady raczej.daniellw pisze:1) czy da się wymienić łozysko od strony koła pasowego bez wyczepiania końcówek uzwojenia stojana z prostownika (w alternatorze Valeo podobno trzeba je odciąć bo są zaciskanie i zlutowane- nie wiem jak w bosch)
Podaj w sklepie dokładne parametry alternatora i powinni dobrać odpowiednie łozyska. Jedno będzie większe, a drugie mniejsze.daniellw pisze:2) jakie łożyska musze kupić (wymiary, oznaczenie).
Alternator rozbierałem kilka miesięcy temu. Nie pamiętam każdego szczegółu, ale wygląda to mniej więcej tak:daniellw pisze:czy aby dostać się do łożyska przy kole pasowym nie obejdzie się bez uszkodzenia koncówek uzwojenia stojana
Odkręcasz koło pasowe. Potem rozkręcasz obudowę i masz go w "dwóch połówkach", łozysko od koła pasowego jest w miarę na wierzchu, trochę gimnastyki i jest wymienione. Z tym tylnym jest tak, że chyba faktycznie trzeba pogrzebać głębiej. Wrzucę ci fotę - moze coś pomoże:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 195 gości