Takie male pytanko dotyczace plywaka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

qaz5137
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pn mar 05, 2007 15:39
Lokalizacja: Łomża

Takie male pytanko dotyczace plywaka

Post autor: qaz5137 » sob mar 24, 2007 19:58

witam chcialem prosic kogos o pomoc bo mam strasznie wysoko rezerwe tj. na 15l. ustawiona i chcialbym zmienic to na 5 litrow albo cos kolo tego czy wie ktos jak to zrobic ???? z gory dzieki za informacje !!!



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » sob mar 24, 2007 20:44

Wydaje mi się, że plywak i styki załączające rezerwę działają na takiej samej zasadzie jak w fiacie 126p.

Jest tam taka blaszka, która gdy jest niski stan paliwa dotyka do drugiej i wtedy załącza sie kontrolka rezerwy - wystarczy podgiąć delikatnie tą blaszkę i powinno bić O.K.

ps kiedyś tacie taką blaszkę lekko podgiąłem w ładzie 2107 no i rezerwa zapalała mu się prawie na połowie zbiornika - to znaczy, że trzeba delikatnie ją podginać.

Powodzenia


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob mar 24, 2007 20:46

qaz5137 pisze:bo mam strasznie wysoko rezerwe tj. na 15l. ustawiona
masz kontrolkę rezerwy???


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

qaz5137
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pn mar 05, 2007 15:39
Lokalizacja: Łomża

Post autor: qaz5137 » sob mar 24, 2007 20:58

wlasnie w moim goferku ni ma bo jest z 85 roczku i wlasnie myslalem zrobic taka kontrolke ale nie wiem jak to zabardzo zrobic ;/ jak ktos wie to niech pisze dzieki z gory za pomoc.

[ Dodano: 24 Mar 2007 20:00 ]
bo u mnie rezerwe pokazuje na tym pomaranczowym pasku i i myslalem zeby zmniejszyc ta rezewe i jak bedzie np 5 litrow to juz wyjdzie za ta kreske a nie tak jak teraz 15 litrow i dopiero wychodzi ;/



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » sob mar 24, 2007 21:02

zamaluj niepotrzebne kreski na wskaźniku to wtedy będziesz miał rezerwę na 5 litrach :)


Obrazek
Obrazek

qaz5137
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pn mar 05, 2007 15:39
Lokalizacja: Łomża

Post autor: qaz5137 » sob mar 24, 2007 21:06

tak tylko ze wlasnie o to chodzi ze rezerwa to jest taki maly paseczk i jak zaleje goferkowi za 20 zl to ona prawie nie drgnie a niewiecie jak zrobic diode do rezerwy zeby sie zapalala jak bedzie 5l czekam na pomysly dzieki



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » sob mar 24, 2007 21:22

nie lepiej wlać do pełna, potem wyjeździć do połowy, potem znów zalać ? zamiast do końca skali jeździj do polowy skali


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob mar 24, 2007 21:27

Wiesz można wszystko zrobić, ale sporo roboty, trzeba by przy czujniku w baku dodatkowy styk zrobić, dodatkowe kable ciągnąć wiercąc dziurki w dekielkach. Dla mnie bez sensu.
Myślę że wystarczy jak podegniesz w górę plywak w baku albo przestawisz sobie wskazówkę w liczniku.

[ Dodano: Sob Mar 24, 2007 8:27 pm ]
I nie martw się że masz auto z 85 bo w trójkach też brak tej kontrolki


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

greg

Post autor: greg » sob mar 24, 2007 21:28

qaz5137 pisze:tak tylko ze wlasnie o to chodzi ze rezerwa to jest taki maly paseczk i jak zaleje goferkowi za 20 zl to ona prawie nie drgnie a niewiecie jak zrobic diode do rezerwy zeby sie zapalala jak bedzie 5l czekam na pomysly dzieki
trzeb aby taki sam układzik jak np przy zbyt niskim ciśnieniu oleju - golf 2 i 3 im mniej ma paliwa tym większy opór - zakres od 40 do 300 Ohm - czyli przy np 250 zapala się kontrolka

[ Dodano: Sob Mar 24, 2007 8:29 pm ]
Paweł Marek pisze:I nie martw się że masz auto z 85 bo w trójkach też brak tej kontrolki
wsadzasz zegary z golfa 4 i kontrolka jest

[ Dodano: Sob Mar 24, 2007 8:29 pm ]
qaz5137 pisze:ak tylko ze wlasnie o to chodzi ze rezerwa to jest taki maly paseczk i jak zaleje goferkowi za 20 zl to ona prawie nie drgnie
opłaca się tankować za 20zł?????? koszt dojazdu na stację paliw to z 5zł



Awatar użytkownika
worms
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: ndz gru 12, 2004 13:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: worms » ndz mar 25, 2007 13:23

Witam.
Ze swojej już 40 letniej praktyki wiem, że niedobrze jest jeździć na koncówce zbiornika ponieważ w zbiorniku zbieraja sie z biegem czasu jakieś zanieczyszczenia i woda ktore to przy koncówce sa mimowolnie zasysane do gaźnika i potem są problemy.
Zbiornik paliwa najlepiej zawsze starać sie by był zatankowany do pełna wówczas nie zbiera sie w nim woda która skrapla sie w zbiorniku gdy jest prawie pusty.
Ja zawsze staram sie jak juz ktoś przedemna pisał tankowac do pełna a przy połowie gdy jestem w poblizu jakiejś stacji paliw znowu tankuje i zawsze do pełna.
Kiedys będąc jeszcze młodym taż tankowałem tak za pere złotych do czasu jak kiedyś nocą będąc na trasie byłem przekonany ze zatankuje paliwo w najbliższej miejscowosci a okazało sie ze CPN był zamkniety i zamiast czekac do rana, zaryzykowałem dalszą jazdę i pojazd zatrzymał sie w połowie drogi pomiedzy dwoma miejscowosciami gdzie były CPNy do kazdej około 20 km i jak na złość idąc na pieszo do tej nastepnej miejscowości nie złapałem zadnej okazji. I od tamtej pamiętnej chwili zawsze tankuje swoje autko do pełna.
Pozdrawiam



qaz5137
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pn mar 05, 2007 15:39
Lokalizacja: Łomża

Post autor: qaz5137 » ndz mar 25, 2007 15:10

spoko dzieki za rade tylko chcialbym wlasnie cos zrobic z ta kontrolka tzn jej nie ma a chcialbym by byla czy moze zmiana plywaka czy cos pomoze i od czego jak cos pasuje taki plywak ????



Awatar użytkownika
kolizebo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:16
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: kolizebo » ndz mar 25, 2007 15:24

worms pisze:Witam.
Ze swojej już 40 letniej praktyki wiem, że niedobrze jest jeździć na koncówce zbiornika ponieważ w zbiorniku zbieraja sie z biegem czasu jakieś zanieczyszczenia i woda ktore to przy koncówce sa mimowolnie zasysane do gaźnika i potem są problemy.
Zbiornik paliwa najlepiej zawsze starać sie by był zatankowany do pełna wówczas nie zbiera sie w nim woda która skrapla sie w zbiorniku gdy jest prawie pusty.
Ja zawsze staram sie jak juz ktoś przedemna pisał tankowac do pełna a przy połowie gdy jestem w poblizu jakiejś stacji paliw znowu tankuje i zawsze do pełna.
Kiedys będąc jeszcze młodym taż tankowałem tak za pere złotych do czasu jak kiedyś nocą będąc na trasie byłem przekonany ze zatankuje paliwo w najbliższej miejscowosci a okazało sie ze CPN był zamkniety i zamiast czekac do rana, zaryzykowałem dalszą jazdę i pojazd zatrzymał sie w połowie drogi pomiedzy dwoma miejscowosciami gdzie były CPNy do kazdej około 20 km i jak na złość idąc na pieszo do tej nastepnej miejscowości nie złapałem zadnej okazji. I od tamtej pamiętnej chwili zawsze tankuje swoje autko do pełna.
Pozdrawiam
Witam. Z tą wodą i syfami w baku to masz rację i wiadomo, że lepiej mieć paliwko w baku niż nie mieć :grin: Ale powiedz mi co zrobić jak na przykład kogoś nie stać zalewać za każdym razem do pełna? :crazy: Niestety żyjemy w takim kraju, że bardzo nas boli jak widzimy wskazanie dystrybutora. Tu nie Ameryka :jezor: Pozazdrościć Ci tylko braku problemów finansowych :bigok: Pozdrawiam, student PL.
PS a na wodę w baku ponoć jest sposób - szklanka denaturatu na bak paliwa i się przepali :)


It's better to burn out than to fade away!

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz mar 25, 2007 15:32

albo zrobic dodatkowy styk przy pływaku , tylko przez diode ! , albo zrobic sobie układ elektroniczny który zaświeći kontrolke przy zmianie oporu orginalnego pływaka , w pierwszym przypadku musisz podciągac dodatkowy kabel , w drugim musisz zrobic układ elektroniczny



qaz5137
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pn mar 05, 2007 15:39
Lokalizacja: Łomża

Post autor: qaz5137 » ndz mar 25, 2007 15:41

wolalbym z tym ukladem ale czy ktos nie wie czy ktos juz takie cos robil ???? jakies schemaciki moze ktos ma. Zgadzam sie z kolega ze nie stac mnie na tankowanie do pelna dlatego w taki sposob chcialem zeby ustawic rezerwe sobie i ze sie zapala dioda i jak zaleje wiecej to sie wylaczy i gdy znowu sie zapali wiem ze musze dotankowac tak jakby bylo bardzo malo dzieki z gory za wsie rady !!!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 199 gości