Jakie są objawy uszkodzonej maglownicy??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- mlody87
- Gadatliwa bestia
- Posty: 756
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
- Silnik: auq+
- Kontakt:
Jakie są objawy uszkodzonej maglownicy??
Wie ktos moze jakie są objawy uszkodzonej maglownicy i co sie dzieje nietak w samochodzie jesli takie uwszkodzenie występuje?? Mozna samemu jakos to zdiagnozowac??
Bo mnie niepokoi jedna rzecz a mianowicie po zmianie zimówek-stalowych na letnie-alusy(profil 50) to jakos strasznie dziwnie sie kieruje autem na dołkach, koleinach rzuca kierownicą i wogóle dziwnie sie prowadzi?? I jeszcze takie zastrzezenia strasznie lekko chodzi u mnie wspokaganie, az zadziwiająco lekko bo jak sprawdzałem u kolegów w golfach ,ventach to jest cięzej;/
Prosił bym o pomoc i jakies sugestie czym to moze byc spowodowane?????
Bo mnie niepokoi jedna rzecz a mianowicie po zmianie zimówek-stalowych na letnie-alusy(profil 50) to jakos strasznie dziwnie sie kieruje autem na dołkach, koleinach rzuca kierownicą i wogóle dziwnie sie prowadzi?? I jeszcze takie zastrzezenia strasznie lekko chodzi u mnie wspokaganie, az zadziwiająco lekko bo jak sprawdzałem u kolegów w golfach ,ventach to jest cięzej;/
Prosił bym o pomoc i jakies sugestie czym to moze byc spowodowane?????
VW forever..
- witus29
- Użytkownik
- Posty: 351
- Rejestracja: sob wrz 23, 2006 14:32
- Lokalizacja: małopolska/wadowice
- Kontakt:
To normalne, że na koleinach są kłopoty. Jaki miałeś rozmiar zimówek? Napewno nie za szerokie, a letnie masz szersze. Według mnie jak chwilę pojezdzisz na letnich i odzwyczaisz się od zimówek to przejdzie, ale mogę się mylić.mlody87 pisze:po zmianie zimówek-stalowych na letnie-alusy(profil 50) to jakos strasznie dziwnie sie kieruje autem na dołkach, koleinach rzuca kierownicą i wogóle dziwnie sie prowadzi??
A tak przy okazji to zrób to co Ci twardy poradził sprawdź zbieżność, kąty i zważ na wszelki wypadek kółeczka.
Pozdro.
Głupców się nie żałuje ,bo nikt ich nie sieje tylko sami rosną.
- robal264
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2140
- Rejestracja: pn lis 28, 2005 22:46
- Lokalizacja: Małkowice
- Kontakt:
nie no to co napisales to raczej nie dotyczy uszkodzonej maglownicy, powinna sie tluc, ciezko krecic, na nierownosciach stuka caly uklad a np przy 140 na budziku jezeli zbieznosci itp jest ok to bedzie drżec silnie kiera, jak pokrecisz na postoju na asfalcie to mozesz slyszec trzask (jakby zeby przekakiwaly) itp mozesz wejsc pod auto i poruszac drazkami do przodu i do tylu jak bedziesz czul luz to moze akurat cos nie tak ale watpie
a to co mowisz to raczej syndrom szerokiego kola ja np smigalem zima na 185/65/14 i rozmiarowo ta opona byla wyzsza od letniego o jakies 2cm ale wezsza, na poczatku bardzo ciezko mi sie krecilo kiera,pozniej sie przyzwyczailem i teraz na letnim kole myslalem ze ich w ogole nie ma dopoki wlasnie nie sciagal w koleinach itp itd przez szerokiego kapcia
pozdro
a to co mowisz to raczej syndrom szerokiego kola ja np smigalem zima na 185/65/14 i rozmiarowo ta opona byla wyzsza od letniego o jakies 2cm ale wezsza, na poczatku bardzo ciezko mi sie krecilo kiera,pozniej sie przyzwyczailem i teraz na letnim kole myslalem ze ich w ogole nie ma dopoki wlasnie nie sciagal w koleinach itp itd przez szerokiego kapcia
pozdro
- mlody87
- Gadatliwa bestia
- Posty: 756
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
- Silnik: auq+
- Kontakt:
zbieznosc i geometria była ustawiana 2 tygodnie temu na zimówkach w warsztacie na profesjonalnym sprzecie wiez chyba raczej dobrze zrobili, zresztą na zimówkach było wszystko OK.twardy pisze:moga się byc skutkiem zle ustawionej zbieżności. Sprawdzałes ?
zimówki miałem 175/65/14 a letnie mam 195/50/15witus29 pisze:Jaki miałeś rozmiar zimówek?
A jesli chodzi o układ kierowniczy to nic nie trzeszczy ani na postoju ani w jeździe ani nie skrzypi, wspomaganie łądnie kręci luzów tez niby nie widac .....ale jak dla mnie to dziwne to rzucanie na koleinach i dołach;/
VW forever..
- witus29
- Użytkownik
- Posty: 351
- Rejestracja: sob wrz 23, 2006 14:32
- Lokalizacja: małopolska/wadowice
- Kontakt:
No właśnie. Wjeżdżająć w koleinę na zimówce 175 jechałeś w "niej" a na letniej 195 jedziesz jakby w "niej" ale już nie masz ruchu stąd śmieszne ściąganie. Takie moje zdanie i nie tylko moje :mlody87 pisze:zimówki miałem 175/65/14 a letnie mam 195/50/15
Pozdro.robal264 pisze:a to co mowisz to raczej syndrom szerokiego kola ja np smigalem zima na 185/65/14 i rozmiarowo ta opona byla wyzsza od letniego o jakies 2cm ale wezsza, na poczatku bardzo ciezko mi sie krecilo kiera,pozniej sie przyzwyczailem i teraz na letnim kole myslalem ze ich w ogole nie ma dopoki wlasnie nie sciagal w koleinach itp itd przez szerokiego kapcia
Głupców się nie żałuje ,bo nikt ich nie sieje tylko sami rosną.
Re: Jakie są objawy uszkodzonej maglownicy??
Podłączę się pod pytanie dotyczące maglownicy.
Otóż w moim MK3 jest luz na kierownicy. Luz ten jest powiedzmy na 1-1,5cm ale koło kieownicy jest absolutnie luźne i w tym zakresie można kręcić nim na boki absolutnie bez żadnego oporu. Praktycznie buja się na boki samo. Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem ale mam nadzieję, że zrozumiecie Stuków w zawieszeniu praktycznie nie ma więc nie wiem czym to jest spowodowane. Wymieniłem końcóki drążków ale dalej ten luz pozostał. Do wymiany mam jeszcze gumy łącząc wahacz ze stabilizatorem ale nie sądzę że to pomoże na tę absolutnie luźną kierownicę. Autem jak jadę nie czuję się bezpiecznie i jak najszybciej chcę to zrobić. Czy to co opisałem to wg. Was maglownica do wymiany? Auto po wymianie końcówek nie było jeszcze na ustawianiu zbieżności, chcę jechać dopiero wtedy jak zmienię sobie te w.w. gumy. Ale skoro i przed i po wymianie jest problem z kierownicą to chyba nie ma zbieżność na to wpływu.
Czy w Golfie 3 jest regulacja tej maglownicy? Tak jak np. w PF125p było że wystarczyło skręcić jakąś śrubę i luz się zmniejszał na kierownicy?
Otóż w moim MK3 jest luz na kierownicy. Luz ten jest powiedzmy na 1-1,5cm ale koło kieownicy jest absolutnie luźne i w tym zakresie można kręcić nim na boki absolutnie bez żadnego oporu. Praktycznie buja się na boki samo. Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem ale mam nadzieję, że zrozumiecie Stuków w zawieszeniu praktycznie nie ma więc nie wiem czym to jest spowodowane. Wymieniłem końcóki drążków ale dalej ten luz pozostał. Do wymiany mam jeszcze gumy łącząc wahacz ze stabilizatorem ale nie sądzę że to pomoże na tę absolutnie luźną kierownicę. Autem jak jadę nie czuję się bezpiecznie i jak najszybciej chcę to zrobić. Czy to co opisałem to wg. Was maglownica do wymiany? Auto po wymianie końcówek nie było jeszcze na ustawianiu zbieżności, chcę jechać dopiero wtedy jak zmienię sobie te w.w. gumy. Ale skoro i przed i po wymianie jest problem z kierownicą to chyba nie ma zbieżność na to wpływu.
Czy w Golfie 3 jest regulacja tej maglownicy? Tak jak np. w PF125p było że wystarczyło skręcić jakąś śrubę i luz się zmniejszał na kierownicy?
- mlody87
- Gadatliwa bestia
- Posty: 756
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
- Silnik: auq+
- Kontakt:
Ale tak sie dzieje na odpalonym czy zgaszonym silniku????????, bo jak na odpalonym to takie lekkie ruchy kierownicy na około 1 cm zaobserwowałem w wiekszosci golfów ,co do jazdy to zbieżność dużo pomaga, chociazby w tym ze nie szarpie tak kierownica i nie ściaga.klekocix pisze:Otóż w moim MK3 jest luz na kierownicy. Luz ten jest powiedzmy na 1-1,5cm ale koło kieownicy jest absolutnie luźne i w tym zakresie można kręcić nim na boki absolutnie bez żadnego oporu. Praktycznie buja się na boki samo.
VW forever..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 197 gości