Przegląd po 60 tys. km

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Mario430
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn sty 16, 2006 12:34
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Przegląd po 60 tys. km

Post autor: Mario430 » śr mar 21, 2007 13:39

To znowu ja :-)
Nie denerwujcie się za bardzo moimi głupimi pytaniami, ale jestem laikiem w kwestii motoryzacji.
Moje drugie zapytanie tyczy Przeglądu Technicznego. Mam już informację na wyświetlaczu o takowym za niedługo (1000km) i byłby to już ten po 60 tys. Autko sprowadziłem przy przebiegu 39tys., wtedy też wiele rzeczy (przede wszystkim eksploatacyjnych) wymieniłem, nie mam książki serwisowej do niego.
Przeglądałem instrukcję obsługi i powiem szczerze niewiele z niej wiem.

Czy mógłby mi ktoś jednoznacznie określić (lub podać namiar, gdzie mogę to znaleźć), co należy BEZWZGLĘDNIE wymienić, nad wymianą czego można się zastanowić, a co wystarczy tylko obejrzeć po kolejnych przebiegach.
Pytałem już kilku mechaników, ale każdy co innego ...
Acha i jeszcze jedno. Czy nie zlikwidowanie info o serwisie skutkuje "strajkiem" wozu?

Pozdrawiam :-)



Awatar użytkownika
stomi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr lut 14, 2007 17:28
Lokalizacja: z tad

Post autor: stomi » śr mar 21, 2007 13:52

nie ma zadnych strajków a zlikwdować serwis jest bardzo prosto
Y-lewe pokrętło na tablicy X- prawe(te od kilometrów)
W samochodach ze stałym okresem przeglądu cofanie wskazania odbywa się następująco:
1. Nacisnąć i przytrzymać przycisk X,
2. Włączyć zapłon,
3. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawia się słowo "SERVICE",
4. Zwolnić przycisk X
5. Obrócić przycisk Y w prawo, w celu skasowania wskazania,
6. Wyłączyć zapłon.
, jesteś tego przekonany że masz 60tyś przebiegu? nawet z książką serwisową nie bardzo bym w to wierzył, który rocznik auta i jaki silnik? bo koło 90tyś przydało by sie rozrząd zrobic. Wymieniaj olej co 10 tyś i jesli nie widać zadnych usterek a auto sprawuje sie dobrze to nie ma co sie na siłe doszukiwać


Audi A4 TDI 130KM , Audi A8 3.7, Audi A4 1.8T
Żadnego VW w rodzinie, jedynie pochodne ;)...

Mario430
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn sty 16, 2006 12:34
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Mario430 » śr mar 21, 2007 15:18

Dzięki za instrukcję! Co do przebiegu to na 100% nie mogę być tego pewien, ale wszelkie wskazówki na niebie i ziemi wskazują, że tak. Rocznik 2002 (sprowadziłem go w 2005r.), silnik 1,6 16V SR - dokładny typ musiałbym zobaczyć.

W zasadzie potwierdzasz to co mechanicy, ale wg musi istnieć jakiś szczegółowy wykaz, co należy, po ilu, itp.
Wiesz, może dlatego się tak przy tym upieram, bo miałem kiedyś Seicento i tam wyrażnie w książce było czarno na białym, co kiedy i po ilu.
A stosowanie się do tego, czy dywagowanie, czy ma to sens, czy nie to inna sprawa.

Może ktoś jednak dysponuje informacjami o które tak się upieram :-)
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr mar 21, 2007 16:19

stomi pisze:Wymieniaj olej co 10 tyś i jesli nie widać zadnych usterek a auto sprawuje sie dobrze to nie ma co sie na siłe doszukiwać
Jak mozna komus narzucac zeby zmienial olej co 10kkm, jak nalezy zmieniac co 15kkm ?
Mario430 pisze:W zasadzie potwierdzasz to co mechanicy, ale wg musi istnieć jakiś szczegółowy wykaz, co należy, po ilu, itp.
Prosze bardzo:
http://www.speedyshare.com/774141807.html
Z racji ze dokumenty pochodza z VW US musisz przyjac sobie wartosci 7,5;15;22,5;30 itd. zamiast 8;16;24;32.


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » śr mar 21, 2007 16:37

pewien, ale wszelkie wskazówki na niebie i ziemi wskazują, że tak. Rocznik 2002 (sprowadziłem go w 2005r.), silnik 1,6 16V SR - dokładny typ musiałbym zobaczyć.




Jeżeli ma silniku jest SR to stawiam że to 1.6 ale 8V AKL



Awatar użytkownika
stomi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr lut 14, 2007 17:28
Lokalizacja: z tad

Post autor: stomi » śr mar 21, 2007 20:54

inek01 pisze:
stomi pisze:Wymieniaj olej co 10 tyś i jesli nie widać zadnych usterek a auto sprawuje sie dobrze to nie ma co sie na siłe doszukiwać
Jak mozna komus narzucac zeby zmienial olej co 10kkm, jak nalezy zmieniac co 15kkm ?
Mario430 pisze:W zasadzie potwierdzasz to co mechanicy, ale wg musi istnieć jakiś szczegółowy wykaz, co należy, po ilu, itp.
Prosze bardzo:
http://www.speedyshare.com/774141807.html
Z racji ze dokumenty pochodza z VW US musisz przyjac sobie wartosci 7,5;15;22,5;30 itd. zamiast 8;16;24;32.
może i co 15tyś ale w tym przypadku mario i tak nie przekracza rocznie 10tyś a minimum raz do roku trzeba wymieniać, bo z upływem czasu olej traci swoje właściwości :bajer: .


Audi A4 TDI 130KM , Audi A8 3.7, Audi A4 1.8T
Żadnego VW w rodzinie, jedynie pochodne ;)...

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr mar 21, 2007 21:08

stomi pisze:może i co 15tyś ale w tym przypadku mario i tak nie przekracza rocznie 10tyś a minimum raz do roku trzeba wymieniać, bo z upływem czasu olej traci swoje właściwości
Tego, ze raz do roku sie zmienia olej niezaleznie od przebiegu nie trzeba mi tlumaczyc, nie zmienia to i tak faktu o ktorym napisalem...


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

VwPiotrek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr mar 14, 2007 01:22
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: VwPiotrek » śr mar 21, 2007 21:14

Przeglad 60 tys. to raczej standardowo wymiana filtrów i oleju, podpiac pod kompa czy nie ma jakichs błędów. Juz nie pamietam jak to bylo ze swiecami i filtrem przeciwpylkowym. W aso bodjze jeszcez zawieszenie sprawdzaja zamki i zawiasy smaruja:) Sprawdzaja cisnienie w oponach rowniez w zapasowce. No i zerknac czy nie ma wyciekow, ubytkow w plynach, jaka jest grubosc tarcz i klockow hamulcowych a i bym zapomnail sprawdza sie tez poziom oleju w skrzyni biegow. I to by bylo wszystko.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 322 gości