miś fazi pisze:to ten układ który może byc uszkodzony
Stabilizator napięcia...?? Hm... Może się nie znam (w koncu na forum jestem żółtodziobem) ale co ma piernik do wiatraka?? Ja postawiłbym jednak na co innego.
Ale do rzeczy. Na początek wykorzystam zdjęcie kolegi (chciałem zrobić sam, ale żonka mnie dziś MK 2 pozbawiła...
)
Tu kolego masz czujnik którego Ty jak twierdzisz nie masz (jak już się potwierdziły moje przypuszczenia - nie we wszystkich autach takowy czujnik był zamontowany).
Jak już napisałem w tablicy bezpieczników jest (nie wiem czy dobrze go nazwę) blok odpowiadający za kontrolę ilości płynu w zbiorniczku wyrównawczym (a ściślej mówiąc za ilość w całum układzie). Nie jestem pewien czy masz coś takowego w swoim VW (bo skoro nie masz czujnika to może niemasz i w/w bloku), ale napewno warto sprawdzić. Blok ten wygląda zewnętrznie jak przekaźnik i jest wpięty (a raczej powinien być) tu:
o czym świadczy opis z albumu schematów:
Na schemacie owy blok masz oznaczony jako "J 120":
i znajduje się ono (oznaczone zieloną strzałką, niebieską oznaczony czujnik którego nie masz) tu:
Wogóle polecam Ci albumy schematów elektrycznych dostępnych na rosyjskiej stronie (do której link masz tu:
http://volkswagen.msk.ru/ ). Po schemacie można dotrzeć również do samej diody LED która Ci mruga, oznaczonej:
a widocznej na schemacie w tym miejscu:
Napiszę możę co ja zrobiłbym na Twoim miejscu:
1. Znalazłbym w/w blok (jeśli go wyciągniesz z tablicy przekaźników i zdejmiesz z niego obudowę plastikową - znajdziesz wewnątrz płytkę z rezystorami, kondensatorami i ukł. scalonym - nie ma on typowej budowy przekaźnika)
2. doprowadziłbym do stanu w którym dioda LED zacznie migać
3. wyciągnąłbym w/w urządzenie z tablicy przekaźników (naturalnie przy pracującym silniku).
W ten sposób dowiesz się czy czasem nie w/w urządzenie nie jest uszkodzone (może same oględziny jego płytki pod obudową już coś wyjaśnią), czy może uszkodzenie występuje gdzieś na lini od wtyczki czujnika którego nie masz do w/w urzadzenia.
Jeśli wszystko będzie w porzadku i/lub dioda LED po wyjęciu w/w urządzenia nadal będzie mrugała:
4. przyjrzałbym się dokładniej rzeczywistej temp. płynu chłodzącego.
Pozdrawiam.
[b]Doświadczenie, to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.[/b]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]