mrugająca kontrolka od temperatury

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: mrugająca kontrolka od temperatury

Post autor: miś fazi » wt mar 20, 2007 17:19

Obrazek
pam166 pisze:witam. ostatnio pijawił sie problem z kontrolka od temperatury porostu mruga, nie wim o co moze chodzić myślałem że to uszczelka pod głowića ale okazało sie że nie wszystko jest w porządku samochód pali i jeździ jak wcześniej wszystko beż zastzreżeń tylko ta kontrolka. byłem u elektryka i powiedział że jaest ponoc taki układ scalony w liczniku ktory odpowiada za ten wskaźnik i to przez ten układ tak sie dzieje. może wy wiecie coś wiecej. pomóżcie z góry dzieki


[ Dodano: 20 Mar 2007 16:21 ]
to ten układ który może byc uszkodzony



Awatar użytkownika
Alex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:02
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
Kontakt:

Re: mrugająca kontrolka od temperatury

Post autor: Alex » wt mar 20, 2007 21:07

miś fazi pisze:to ten układ który może byc uszkodzony
Stabilizator napięcia...?? Hm... Może się nie znam (w koncu na forum jestem żółtodziobem) ale co ma piernik do wiatraka?? Ja postawiłbym jednak na co innego.
Ale do rzeczy. Na początek wykorzystam zdjęcie kolegi (chciałem zrobić sam, ale żonka mnie dziś MK 2 pozbawiła... :crazy: )

Obrazek

Tu kolego masz czujnik którego Ty jak twierdzisz nie masz (jak już się potwierdziły moje przypuszczenia - nie we wszystkich autach takowy czujnik był zamontowany).
Jak już napisałem w tablicy bezpieczników jest (nie wiem czy dobrze go nazwę) blok odpowiadający za kontrolę ilości płynu w zbiorniczku wyrównawczym (a ściślej mówiąc za ilość w całum układzie). Nie jestem pewien czy masz coś takowego w swoim VW (bo skoro nie masz czujnika to może niemasz i w/w bloku), ale napewno warto sprawdzić. Blok ten wygląda zewnętrznie jak przekaźnik i jest wpięty (a raczej powinien być) tu:

Obrazek

o czym świadczy opis z albumu schematów:

Obrazek

Na schemacie owy blok masz oznaczony jako "J 120":

Obrazek

i znajduje się ono (oznaczone zieloną strzałką, niebieską oznaczony czujnik którego nie masz) tu:

Obrazek

Wogóle polecam Ci albumy schematów elektrycznych dostępnych na rosyjskiej stronie (do której link masz tu: http://volkswagen.msk.ru/ ). Po schemacie można dotrzeć również do samej diody LED która Ci mruga, oznaczonej:

Obrazek

a widocznej na schemacie w tym miejscu:

Obrazek

Napiszę możę co ja zrobiłbym na Twoim miejscu:
1. Znalazłbym w/w blok (jeśli go wyciągniesz z tablicy przekaźników i zdejmiesz z niego obudowę plastikową - znajdziesz wewnątrz płytkę z rezystorami, kondensatorami i ukł. scalonym - nie ma on typowej budowy przekaźnika)
2. doprowadziłbym do stanu w którym dioda LED zacznie migać
3. wyciągnąłbym w/w urządzenie z tablicy przekaźników (naturalnie przy pracującym silniku).

W ten sposób dowiesz się czy czasem nie w/w urządzenie nie jest uszkodzone (może same oględziny jego płytki pod obudową już coś wyjaśnią), czy może uszkodzenie występuje gdzieś na lini od wtyczki czujnika którego nie masz do w/w urzadzenia.
Jeśli wszystko będzie w porzadku i/lub dioda LED po wyjęciu w/w urządzenia nadal będzie mrugała:
4. przyjrzałbym się dokładniej rzeczywistej temp. płynu chłodzącego.

Pozdrawiam. :grin:


[b]Doświadczenie, to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.[/b]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]

Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1256
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: paja » wt mar 20, 2007 21:32

U mnie we wcześniejszym golfiku (1.6 TD), ta kontrolka tak sobie poprostu mrugala co jakis czas, pomimo ze poziom i temperatura cieczy ok. Ale gdzies czytałem że ten typ tak ma :)



Awatar użytkownika
Alex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:02
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
Kontakt:

Post autor: Alex » wt mar 20, 2007 21:46

paja pisze:Ale gdzies czytałem że ten typ tak ma :)
Mam takich kolegów w pracy - jak im się czegoś nie chce zgłebiać i nie zależy żeby to coś raz na zawsze naprawić - to właśnie tak mówią: "ten typ tak ma". :rotfl:


[b]Doświadczenie, to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.[/b]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt mar 20, 2007 21:48

popatrz na element oznaczony jako J6 na żółtym schemacie a przekonasz sie co ma piernik do wiatraka , znajdz gdzieś szczegółowy schemat elektroniczny modułu wskażnika , oraz diody odpowiedzialnej za niski poziom płynu i przekroczenie temperatury ,przeanalizuj go , i wtedy zobaszysz jaki wpływ na diode ma uszkodzony stabilizator plus 10 V , wcale nie twierdze na pewno ze to on , ale elektryk co mu to zasugerował nie był wcale bity w ciemie

[ Dodano: 20 Mar 2007 20:58 ]
bo w golfie czujnik niskiego poziomu płynu nie działa na zasadzie włącz-wyłącz tak jak czujnik niskiego poziomu płynu hamulcowego , tylko jest sonda mierząca opór , czyli jest przetwornik opór - napięcie



Awatar użytkownika
Alex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:02
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
Kontakt:

Post autor: Alex » wt mar 20, 2007 22:11

miś fazi pisze:popatrz na element oznaczony jako J6 na żółtym schemacie a przekonasz sie co ma piernik do wiatraka
No i racja - oba elementy są połączone (choć w zależności od typu silnika i rocznika auta J6 jest w różny sposób łączony). Ale na początek może dobrze byłoby zacząć od elementu który zasugerowałem? Zdecydowanie mniej rozbierania - nawet wkrętak nie jest potrzebny. A jeśli dioda LED po wyjęciu J120 będzie nadal mrugała - wiadomo będzie przynajmniej że to nie ten element. A wtedy wkrętak w dłoń i ...
Ostatnio zmieniony wt mar 20, 2007 22:26 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]Doświadczenie, to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.[/b]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Jaco85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 12:51
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: Jaco85 » wt mar 20, 2007 22:25

U mnie jest to samo elektryk mi powiedzial ze wszystko w silniku jest okej po prostu w VW to sie lubi psuc po jakims czasie sama sie spali dioda od temp ;p nie przejmuj sie:)



Awatar użytkownika
Patriko_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 568
Rejestracja: czw gru 28, 2006 14:09
Lokalizacja: Ryńsk, Toruń, Kowalewo Pom.
Kontakt:

Post autor: Patriko_GTI » śr mar 21, 2007 11:33

dzieki chłopaki spróbuje coś z tym zrobić bo te mruganie mne do szału doprowadza:)
moze to być wina jakiegoś układu bo mrugała nawet dzisiaj rano gdy wskazówka od temperatury ledwo co sie wychyliła


MK3 GTI Edition Black
MK2 GTI Edition One 1.8 T +


**USŁUGI FREZARKĄ CNC**
DEKIELKI i inne ->FACEBOOK

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 365 gości