Sonda lambda
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
choćby oderwane kable od czujnika temperatury. Komputer to odbierze jak by było zimno i wzbogaci mieszankę, bo zimny czujnik ma bardzo duży opór. Albo sam czujnik zepsuty. Trzeba wziąć omomierz i zmierzyć opory na jego pinach. Koło 20 stopni jest ok 2500, a na rozgrzanym ok 250 omówIce pisze:Co może być powodem dużej dawki paliwa
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- robal264
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2140
- Rejestracja: pn lis 28, 2005 22:46
- Lokalizacja: Małkowice
- Kontakt:
ten temat chyba dotyczy pierwszego rozruchu o ile pamietam, wlasnie sobie przypomnialem ze u ojca w seacie tez tak bylo a on ma przeciez silnik vw 1.8 rp , tam ppo wymianie monowtrysku dopiero sie uspokoilo, ale moze u ciebie to zupelnie co innego jest przyczyna, najtaniej teraz bedzie zaczac od czujnikow temperaturyIce pisze:A gdzie szukać tych czujników? Co może być powodem dużej dawki paliwa? Zepsuty wtrysk? Jak odepniesz sonde to nicsie nie zmienia. Spalanie dalej jest duże tak jak było
jezeli chodzi o sonde to racja bedzie mial duze spalanie ale powinien chodzic normalnie bo komp sie przelaczy w tryb awaryjny i juz nie interesuja go zadne czujniki itp
pozdro
A ja na twoim miejscu sorawdzilbym jeszcze raz sonde Lambda. Sam mialem ostatnio podobne problemy ale wymienilem na boscha i jest OK. Na te sondy no name to po raz drugi nie wymieniaj bo nawet w sklepie mi je odradzili a tak za 170 zl masz pewny towar. Tylko musisz zwrócic uwagę zeby sone dobrze podlaczyc.
I jeszcze jedna sprawa. Jesli problemy z silnikiem masz tuz po odpaleniu to raczej sonda nic z tym wspólnego nie ma bo prawidlowe wartości to podaje ona dopiro po rozgrzaniu, wiec moze to faktycznie jakis czujnik temperatury.
Pozdrawiam.
I jeszcze jedna sprawa. Jesli problemy z silnikiem masz tuz po odpaleniu to raczej sonda nic z tym wspólnego nie ma bo prawidlowe wartości to podaje ona dopiro po rozgrzaniu, wiec moze to faktycznie jakis czujnik temperatury.
Pozdrawiam.
Przepraszam ze się wcinam w temat ale mam małe pytanko musze wymienić sonde lambdę i po wizycie w sklepie ma dylemat czy wybrać BOSCH za 182 zł czy może MAGNETI MARELLI za 102 zł co myślicie o tej drugiej sondzie czy jest to dobra firma a może polecicie jakąś inną lub podacie mi jakiś numer sondy jest to silnik 2E
Do Roberto83
Ja bym tam sobie jakąś włoską sondą głowy nie zawracał. Skoro orginalnie jest Bosch to nową też założyłbym Boscha aczkolwiek Ty możesz miec inne zdanie na ten temat. Na wszelki wypadek gdybyś jednak zdecydował się na Bosch to przesyłam Tobie numey katalogowe pasujących do twojego silnika sond Boscha. Jak zechcesz to mogę tez napisać orientacyjne ceny.
- 0 258 003 267: Kod silnika:2E
do roku prod.: 1994 09
Typ katalizatora:dla pojazdów z katalizatorem
Wymiana zalecana co 100 000 km; (podgrzewana sonda lambda)
- 0 258 003 829: zamieniony:0 258 003 269, 0 258 003 271
Kod silnika:2E
do roku prod.:199409
Typ katalizatora:dla pojazdów bez katalizatora
Wymiana zalecana co 50 000 - 80 000 km; (podgrzewana sonda lambda)
-0 258 986 503:Sonda lambda Uniwersalny
Kod silnika:2E,ADY,AGG
Typ katalizatora:dla pojazdów z katalizatorem
Wymiana zalecana co 160 000 km; (podgrzewana sonda lambda)
- 0 258 003 548:zamieniony:0 258 003 546, 0 258 003 586, 0 258 003 866
Kod silnika:ADY,AGG,
od roku prod.:1994 10
Typ katalizatora:dla pojazdów z katalizatorem
Wymiana zalecana co 160 000 km; (podgrzewana sonda lambda)
- 0 258 003 868:zamieniony:0 258 003 588, 0 258 003 844
Kod silnika:ADY,AGG
od roku prod.:199410
Typ katalizatora:dla pojazdów bez katalizatora
Wymiana zalecana co 160 000 km; (podgrzewana sonda lambda)
Najlepiej to wyciągnij starą sonde i jak masz Boscha to na pewno znajdziesz odpowiednik w tych numerach co podałem. A tymi innymi symbolami silników się nie przejmuj bo i tak wszystkie są 4 przewodowe i będą OK ale ja osobiście to wziąłbym: 0 258 986 503. I nie wszystkie sondy są obecnie dostępne aceny od 280 do 410. Jakby co to pisz.
Pozdrawiam.
Ja bym tam sobie jakąś włoską sondą głowy nie zawracał. Skoro orginalnie jest Bosch to nową też założyłbym Boscha aczkolwiek Ty możesz miec inne zdanie na ten temat. Na wszelki wypadek gdybyś jednak zdecydował się na Bosch to przesyłam Tobie numey katalogowe pasujących do twojego silnika sond Boscha. Jak zechcesz to mogę tez napisać orientacyjne ceny.
- 0 258 003 267: Kod silnika:2E
do roku prod.: 1994 09
Typ katalizatora:dla pojazdów z katalizatorem
Wymiana zalecana co 100 000 km; (podgrzewana sonda lambda)
- 0 258 003 829: zamieniony:0 258 003 269, 0 258 003 271
Kod silnika:2E
do roku prod.:199409
Typ katalizatora:dla pojazdów bez katalizatora
Wymiana zalecana co 50 000 - 80 000 km; (podgrzewana sonda lambda)
-0 258 986 503:Sonda lambda Uniwersalny
Kod silnika:2E,ADY,AGG
Typ katalizatora:dla pojazdów z katalizatorem
Wymiana zalecana co 160 000 km; (podgrzewana sonda lambda)
- 0 258 003 548:zamieniony:0 258 003 546, 0 258 003 586, 0 258 003 866
Kod silnika:ADY,AGG,
od roku prod.:1994 10
Typ katalizatora:dla pojazdów z katalizatorem
Wymiana zalecana co 160 000 km; (podgrzewana sonda lambda)
- 0 258 003 868:zamieniony:0 258 003 588, 0 258 003 844
Kod silnika:ADY,AGG
od roku prod.:199410
Typ katalizatora:dla pojazdów bez katalizatora
Wymiana zalecana co 160 000 km; (podgrzewana sonda lambda)
Najlepiej to wyciągnij starą sonde i jak masz Boscha to na pewno znajdziesz odpowiednik w tych numerach co podałem. A tymi innymi symbolami silników się nie przejmuj bo i tak wszystkie są 4 przewodowe i będą OK ale ja osobiście to wziąłbym: 0 258 986 503. I nie wszystkie sondy są obecnie dostępne aceny od 280 do 410. Jakby co to pisz.
Pozdrawiam.
Dziękuje kwoka5 za numery sondy na pewno się sprzedadzą
Tam gdzie kupuję części tak jak pisałem za BOSCH chcą 182 zł tylko nie wiem jakie ona ma oznaczenie ale sprawdzali po katalogu wiec musi być ok. a co do NGK to nie maja w ofercie do mojego silnika wiec zostaje do wyboru tylko BOSCH i to będzie chyba najlepszy wybór
Tam gdzie kupuję części tak jak pisałem za BOSCH chcą 182 zł tylko nie wiem jakie ona ma oznaczenie ale sprawdzali po katalogu wiec musi być ok. a co do NGK to nie maja w ofercie do mojego silnika wiec zostaje do wyboru tylko BOSCH i to będzie chyba najlepszy wybór
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 363 gości