Wahacz

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Daros_P
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: śr lis 29, 2006 17:12
Lokalizacja: Rabka
Kontakt:

Wahacz

Post autor: Daros_P » ndz mar 18, 2007 00:32

Siemka dzis przy okazji wykręcania koła gdy samochód był na podnosniku , zauważyłłem że guma przy wahaczu od strony pasażera ma lekkie pęknięcia . To znaczy że nie długo musze się szykowac do wymiany . Jęśli tak to można wymienic jakoś samą gume czy musze kupic nowy wahacz , jeśli nowy to jaki chodzi o firme .. Dzieki i siemka



Awatar użytkownika
titor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 22:08
Lokalizacja: RaCiBóRz
Kontakt:

Post autor: titor » ndz mar 18, 2007 00:44

mozesz wymienic sama gume po co kupowac nowy wahacz....sama guma napewno mniej cie wyjdzie w kosztach


[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r2.fodey.com/12138faa742fb4d6ea17f659883968a49.1.gif[/img][/url]
moj MK I
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=118767

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » ndz mar 18, 2007 00:56

wymainia sie same tuleje metalowo gumowe.. wahacz sie zostawia ;)


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

VwPiotrek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr mar 14, 2007 01:22
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: VwPiotrek » ndz mar 18, 2007 02:27

Mam pytanie jak jest roznica miedzy tuleja gumowa , a metalowo gumowa? Bo mnie tez czeka jej wymiana. Jak poszedlem do sklepu to sprzedawca sie zapytal jaka potrzebuja gumowa czy ta z metalowym randem. za bardzo nie wiedzialem ktora wziasc i postanowilem sie z tym wstrzymac az do demontazu zeby sprawdzic jaka tuleje mialem w czesniej. Wiecie moze cos na temat tych tulei?



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz mar 18, 2007 10:52

Tam sa obydwie tuleje matalowo-gumowe jezeli bedziesz zmieniał ta więkaszą (tylna) to dopilnuj żeby była jeszcze taka mała blaszana tulejka która wchodzi do środka tulejki.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
Daros_P
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: śr lis 29, 2006 17:12
Lokalizacja: Rabka
Kontakt:

Post autor: Daros_P » ndz mar 18, 2007 10:59

Siemka ale ja pytałem bo słyszałem że wahacz trzeba rozcinać żeby wymienic tą gume a póżniej z nową zaspawac , jest do tego może jakiś ściągacz?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz mar 18, 2007 11:12

Daros_P pisze:Siemka ale ja pytałem bo słyszałem że wahacz trzeba rozcinać żeby wymienic tą gume a póżniej z nową zaspawac
spawanie czegokolwiek w zawieszeniu to czysta herezja. Do wymiany są narzędzia albo metody.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz mar 18, 2007 11:12

nic nie rozcinasz! stara tuleje albo na prasie wyciskasz albo jak wszyscy pewnie przykladasz do niej cos metalowego i wybijasz mlodkiem.gumy nie wycinasz ta tuleja jest cala metalowy okrag guma itp.jak kupisz nowa to zobaczysz jak to wyglada.tylko przypatrz sie jak bedziesz stara wyciagal aby identycznie nową wcisnac tez mlodkiem tylko np przez drewienko wbijaj lub stara tuleje przylow i po starej wal.



Awatar użytkownika
Daros_P
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: śr lis 29, 2006 17:12
Lokalizacja: Rabka
Kontakt:

Post autor: Daros_P » ndz mar 18, 2007 11:15

Dzieki tak pytałem bo słyszałem to od jednego niby mechanika ( Niby !!) , też wydawało mi się to nie bardzo bo wszystko co spawane jest osłabione a zwłaszcza w takim miejscu jak wahacz . Dzieki i narka



opał
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pn sty 08, 2007 23:12
Lokalizacja: wawka

Post autor: opał » ndz mar 18, 2007 13:19

czasem jest tak ,że po wyciśnięciu starej nowa wchodzi ręką(najczęściej tylny silenblock przedniego wahacza) i wtedy trzeba niestety cały wahacz



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz mar 18, 2007 13:32

czasem jest tak ,że po wyciśnięciu starej nowa wchodzi ręką(najczęściej tylny silenblock przedniego wahacza) i wtedy trzeba niestety cały wahacz
ona ma kołnierz i jak jest luz to można go lekko przyłapać spawara.
Poza tym to i tak jest ściśnięte.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz mar 18, 2007 13:35

ja zmienialem w kilku golfinach te tuleje i nigdy nie bylu luzne,wrecz przeciwnie



opał
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pn sty 08, 2007 23:12
Lokalizacja: wawka

Post autor: opał » ndz mar 18, 2007 13:41

ja już w dwóch z tym się spotkałem więc nie piszę że o tym słyszałem tylko że się z tym spotkałem ;-), jeden był mk3 gtd a drugi zwykłe 1,8. Wymiana na prasie a nie młotkiem więc uszkodzenie podczas wymiany wykluczam, poprostu bywa i tak. Ten sam problem miał kolega w pasku b4 z silnetblockami tylnej belki (gdzie są 4 sztuki,był o tym jakiś temat)



skowi17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 21:34
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: skowi17 » ndz mar 18, 2007 14:21

Tuleja z kołnierzem metalowa jest od golfa2, natomiast bez kołnierza z duraluminium jest od golfa 3.Jeżeli tuleja luźno wchodzi to załóż tą od golfa 2 niema różnicy i delikatnie ją przyspawaj kołnierzem do wahacza. Łatwiej ją przyspawać niż tę z duraluminium .Sworzeń z blachy jest w golfie2 w 3-ce go niema.W moim golfie jest lużna tyleja prawego wahacza wiec zrobiłem tak jak opisałem .Tuleje nie są drogie 18 zł sztuka ,oczywiście orginał nie kupuj badziewia ,wkońcu to zawieszenie więc niema co oszczedzać.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 201 gości