jakie tarcze hamulcowe mkIII

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
orzel12
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 20, 2004 02:08
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

jakie tarcze hamulcowe mkIII

Post autor: orzel12 » wt kwie 05, 2005 13:31

mam pytanie chce wymienic sobie hamulce na przodzie ale nie wiem jakie tam tarcze sa chcialem kupic sobie brembo wentylowane ale one kosztuja w sklepie 230pzl za komplet zapytalem wiec o zwykle to pani powiedziala po co mi zwykle jak mam wentylowane i bede musial tez zmieniac zaciski wiec juz zglupialem mam mkIII 1.8GL bez ABS rok 92 a tak wogole czym roznia sie wetylowane od zwyklych bo ja to zielony jestem w temacie a i jeszcze pytanie czy wentylowane wogole mi wejda



Awatar użytkownika
Strefa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pt lis 12, 2004 17:06
Lokalizacja: D.Śląsk
Kontakt:

Post autor: Strefa » wt kwie 05, 2005 13:38

tarcze wentylowane roznia sie od zwyklych tym ze sa grubsze(wentylowane) i miedzy jedna a druga strona cierna tarczy sa rzeberka co zapewnia wentylacje tarczy czyli wieksza skutecznosc hamulcow po kilkakrotnym hamowaniu poniewaz tarcze te lepiej odprowadzaja cieplo niz zwykle



dychsm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 19:04
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Post autor: dychsm » wt kwie 05, 2005 14:15

jak masz zaciski VWII to wejda bez problemu, tylko klocki ciensze musisz miec.


Golf 3 1.8 syncro było
Golf 3 1,9TDI był
Volvo V50 2,0D obecnie

Sylvo23

Post autor: Sylvo23 » wt kwie 05, 2005 14:43

no chłopaki maja racje,wentylowane wejda bez problemu,przynajmiej u mnie prubowałem załozyc i jest ok,na allegro to twojego cycka to 60 zł za sztuke,myśle ze to nieduzo



Awatar użytkownika
orzel12
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 20, 2004 02:08
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: orzel12 » wt kwie 05, 2005 22:37

dychsm pisze:jak masz zaciski VWII to wejda bez problemu, tylko klocki ciensze musisz miec.
a jak mo0ge sprawdziec czy mam od mkII i jakie to maja byc klocki jesli ktos moglby to prosil bym o podanie mi linkow z allegro do tarcz i klockow klocki najlepiej wziolbym ferodo z gory dzieki za pomoc



mally

Post autor: mally » wt kwie 05, 2005 23:58

na hamulcach niema co oszczedzac jak juz kupowac to dobrej jakosci tarcze i kolcki a nie jakies badziew za 60 zl..........ja odrazu wywalilem zajechane zwykle tarcze na brembo wentylowane ..klocki textara i teraz bede plyn zmienial na dot 5.1 ferodo



Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » śr kwie 06, 2005 07:58

Ja też posłuchałem mechanika i w moim VW zmieniłem tarcze ze zwykłych na wentylowane, efekt-spalone klocki. Z tego co zdążyłem się dowiedzieć to wymiana tarcz hamulcowych powinna nastąpić na tarcze, tej samej grubości i takich samych rozmiarów, jesli w kopyto z normalnych tarcz wsadzisz tarcze wentylowane to raczej nic ciekawego z tego nie będzie. Ponieważ mój TD nie ma wentylowanych tarcz założyłem tarcze ATE Power Disk i jestem bardzo zadowolony, za tarczę zapłaciłem chyba koło 70 pln, maja dodatkowy rowek odprowadzający gazy powstające przy hamowaniu na powierzchni tarczy, ATE jest po za tym producentem układów hamulcowych właśnie dla VW więc chyba dobry sprzęt.



Awatar użytkownika
orzel12
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 20, 2004 02:08
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: orzel12 » śr kwie 06, 2005 09:46

teraz to juz sam nie wiem wiec moze kupie zwykle brembo plus do tego klocki ferodo mysle ze to i tak dobry zstawik co wy na to



Awatar użytkownika
Strefa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pt lis 12, 2004 17:06
Lokalizacja: D.Śląsk
Kontakt:

Post autor: Strefa » śr kwie 06, 2005 11:04

orzel12 pisze:
dychsm pisze:jak masz zaciski VWII to wejda bez problemu, tylko klocki ciensze musisz miec.
a jak mo0ge sprawdziec czy mam od mkII i jakie to maja byc klocki jesli ktos moglby to prosil bym o podanie mi linkow z allegro do tarcz i klockow klocki najlepiej wziolbym ferodo z gory dzieki za pomoc
niechodzi o zaciski od mk2 tylko o zaciski o oznaczeniu vw II - sa to zaciski ktore byly stosowane do tarcz zwyklych(cienkich) i do tarch wentylowanych(grubszych), do wentylowanych byly stosowane ciensze klocki a do tarcz zwyklych klocki grubsze a sam zacisk jest jednakowy dla obu rodzaji tarcz wiec jesli posiadasz zaciski z oznaczeniem vwII(oznaczenie jest wybite na zacisku) to mozesz bezproblemu zakladac wentylowane tarcze tylko klocki musza byc odpowiednie bo sa dwa rodzaje cienkie i grube czyli do wentylowanych klocki cienkie i tu niema prawa cos niegrac bo jest to fabryczna konfiguracja.
co do tarcz ate powerdisc to sa to napewno dobre i niedrogie tarcze zalety maja takie za hamowanie jest skuteczniejsze dzieki nacieciom ktore skuteczniej odprowadzaja gazy i pyl,ale wada tarcz jest taka ze klocki troszke szybciej sie zuzywaja wlasnie przez naciecia ale cos za cos im wieksza skutecznosc tym mniejsza trwalosc,podobnie jest z klockami ferodo ale z sportowymi odpowiednikami-skutecznosc super ale do codziennej jazdy sie nienadaja bo strasznie szybko leca(niechodzi mi tu o ferodo przeznaczone do zwyklych autek).
pozdro



Awatar użytkownika
mikil
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 23:24
Kontakt:

Post autor: mikil » śr kwie 06, 2005 11:35

ja mam vento gl i tam sa zwykle tacze ni e wentylowane wiec prawdopodobnie w swoim golfie masz takie same


.zycie to surfing wiec nie boj sie fal.


..:: VW VENTO 1.8 GL ::..

... pozdro mikil ...

Awatar użytkownika
mikil
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 23:24
Kontakt:

Post autor: mikil » śr kwie 06, 2005 11:35

ja mam vento gl i tam sa zwykle tacze ni e wentylowane wiec prawdopodobnie w swoim golfie masz takie same

zdejmij kolo i zobacz


.zycie to surfing wiec nie boj sie fal.


..:: VW VENTO 1.8 GL ::..

... pozdro mikil ...

Awatar użytkownika
arkop
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: wt sie 31, 2004 15:40
Lokalizacja: podkarpackie
Kontakt:

Post autor: arkop » pt kwie 08, 2005 07:52

Ja mam tez zwykle jeszcze orginalne łacznie z klockami.... ale podsumuwujac ten temat napiszcie co i za ile do normalnej jazdy
bo wentylowanych nie ma sensu jak uzywasz auto do jazdy po miescie
jesli zwyklae to jakiej firmy??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 367 gości