koło pasowe wału korbowego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

koło pasowe wału korbowego

Post autor: Bąku » sob mar 17, 2007 17:31

siemka chłopaki :okej: chciałem sobie dzisiaj zmienić rozrząd i tak wymontowałem pasek aletrnatora zdjałem górną osłone rozrządu i żeby zdjąć dolną osłone muszę odkręcić koło pasowe i kurde jak to zrobić tam są na nim 4śruby na ampula 6 i jedna ta główna śruba jak odkrece te 4 to ono mi zejdzie czy muszę odkręcić teć tą dużą główną śrubę. jak tylko mam te 4 odkręcać to na siłe bo próbowałem i siedzą strasznie mocno, mają one normalny gwint czy lewy??



Awatar użytkownika
norman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 23, 2006 18:22
Lokalizacja: szczecinek
Kontakt:

Post autor: norman » sob mar 17, 2007 17:37

witam kolege te sruby maja normalny gwine i musisz je odkrecic spobuj najpierw w nie mocno udezyc mlotkiem to moze pomoc przy odkrecaniu :okej:



zloty60
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw sty 19, 2006 14:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zloty60 » sob mar 17, 2007 17:56

Tej duzej nie musisz odkrecac.A w zasadzie nie wolno jej odkrecac chyba ze masz nowa srube i klej...

Pozdrawiam


CB :) BEZ TEGO SIE NIE RUSZAM !!!!!!!!!

Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » sob mar 17, 2007 19:07

ok no to dużej nie ruszam, a jak bede te małe odkręcał to musze sobie jakoś zablokować koło wałka rozrządu bo jak chce to śruby odkręcić to mi się cały wał korbowy obraca i :ass:



kryl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: śr mar 14, 2007 08:58
Lokalizacja: warmińsko mazurskie

Post autor: kryl » sob mar 17, 2007 19:15

Jeżeli śruby były kręcone z kluczem dynamometrycznym ( a na pewno były),to bierz klucz oczkowy, lub nasadkę i śmiało blokuj śrubę koła zębatego wału korbowego,i następnie odkręcaj śruby koła pasowego.Bez obaw koło zębate dokręcone jest momentem powyżej 90Nm, a śruby koła paska klinowego 20Nm.Na pewno nic się nie stanie.Jest jeszcze inny sposób zablokowania koła pasowego.Zakładasz pasek klinowy na odkręcane koło łapiesz żabką ten pasek jak najbliżej koła tworząc swoistą obejmę (tak jak przy niektórych kluczach do filtrów oleju) i odkręcasz.Ja wolę pierwszą metodę.


Kryl

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 329 gości