Wymiana silnika czy remont
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana silnika czy remont
Cześć,
mój Golf 1.6 2009 mpi BSE zaczął połykać duże ilości oleju. Mechanik zdiagnozował, że to silnik (suchy, zero wycieków) bierze olej.
Koszt remontu ma wynieść 4-5 tysięcy. Zaproponował wymianę silnika (na Allegro od 1600zł). Tylko jak przeglądam te oferty to nic nie widzę sensownego. Silniki starsze i z większym brzebiegiem od mojego (162kkm).
Może coś doradzicie? Wymieniać czy remontować?
Jakiś mechanik godny polecenia Kraków?
mój Golf 1.6 2009 mpi BSE zaczął połykać duże ilości oleju. Mechanik zdiagnozował, że to silnik (suchy, zero wycieków) bierze olej.
Koszt remontu ma wynieść 4-5 tysięcy. Zaproponował wymianę silnika (na Allegro od 1600zł). Tylko jak przeglądam te oferty to nic nie widzę sensownego. Silniki starsze i z większym brzebiegiem od mojego (162kkm).
Może coś doradzicie? Wymieniać czy remontować?
Jakiś mechanik godny polecenia Kraków?
Re: Wymiana silnika czy remont
Witam na poczatek zrob remont glowicy ,bo moze okazac sie ze uszczelniacze na zaworach puszczaja i stad apetyt na olej.Wyniesie cie pare stowek.Przebieg masz nie duzy ,tylko czy orginal?
Mariusz
Re: Wymiana silnika czy remont
jak juz ma grzebac przy glowicy to niech ja zwala te uszczelniacze owszem do wymiany ale tez sprawdzic luz na trzonkach zaworowych. wtedy tez niech wyciąga tloki i bedzie wiadomo czy pierscienie nie sa zapieczone.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Wymiana silnika czy remont
Dlatego napisalem remont glowicy wiec zeby to zrobic nalezy ja zdjac.
Mariusz
Re: Wymiana silnika czy remont
zwalajac glowice żal nie wyciagnac tlokow, oczyscic rowki i dac nowe pierscienie. nie ruszac zadnych panewek itp. wzglednie nowt simmering na walku rozrzadu i tyle. pierscuenie, uszczelniacze zaworów, uszczelka pod głowicą, moze wyjdzue jezzcze jakas uszczelka pod kolektor i mysle ze za te 500-600 zl remont bedzie na tyle dobry ze spalanie oleju spadnie o 80 procent jak nie lepiej. Ja bym tak zrobil.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Wymiana silnika czy remont
mam ten sam dylemat. BSE 220kkm (90kkm na LPG). jeżdżę do 3-3,5tys obrotów ze względu na spalanie oleju. na razie wlewam litr, półtorej na 5tys. niedawno naprawa skrzyni za 3tys, a teraz silnik. same sexowne remonty
Re: Wymiana silnika czy remont
Wszystko opiera się o stosunek kwoty napraw do wartości auta. Nieraz te wartości zaczynają się ze sobą równać i wtedy to jedynie sentyment do auta zadecyduje o naprawie. Jak karoseria nie gnije to nierzadko warto przedłużyć życie.
Re: Wymiana silnika czy remont
Po mojemu to jeśli nie gnije buda to bym robił silnik. Od biedy jak ktoś nie ma czasu to kupić słupek goły i zrobić ten remont i wtedy podmienić słupek.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Wymiana silnika czy remont
Co do korozji to auto ma 14 lat... Ile mniej więcej kapitalka obecnego silnika by kosztowała? Graty tanie, najgorsza robocizna.
Re: Wymiana silnika czy remont
Znajomy mechanik... Na moje oko to do wymiany pierścienie + remont głowicy ale to fachowiec musiałby sie wypowiedzieć
Re: Wymiana silnika czy remont
Przy takim braniu oleju nie bawił bym się w remonty. Trzyma moc? Pracuje równo? Jakieś inne problemy?
Właśnie jestem po remoncie takiego silnika bo były nieszczelne zawory i pęknięta jedna sprężyna na ssącym zaworze. Do tego szef poszedł krok dalej i wymieniliśmy tłoki i pierścienie aby już do tego silnika nie zaglądać. Niestety nie podam ceny końcowej bo praca wykonywana w Niemcowni i ceny mają się nijak do tych w Polsce.
Re: Wymiana silnika czy remont
Nie ma problemów poza spalaniem oleju. Natomiast jest problem z frajdą z jazdy bo jej nie ma. Gdybym wykorzystywał silnik do 5tys obrotów to spalanie oleju podwoiło by się.
Re: Wymiana silnika czy remont
To weź tylko w głowicy docieranie zaworów zrób i uszczelniacze wymień. Zrobiłbym lekkie planowanie głowicy by podnieść nieco stopień sprężania. Na tłokach tylko wymienił pierścienie i tyle. Taka robotą we własnym zakresie to parę stówek i po temacie. Po co tam wydawać jakieś mega duże pieniądze. Najwięcej to uszczelka, śruby pochłonie. Pierścienie to coś koło 60 zł za jeden tłok. Zrobisz to i oleju już nie będzie szarpał.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości