[1.4 FSI ] Silnik

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

em91afk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz cze 06, 2021 10:10

[1.4 FSI ] Silnik

Post autor: em91afk » ndz cze 06, 2021 10:39

Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem Golfa V 1.4 FSI 90 km od dnia wczorajszego, wiem ze silniki nie należą do najlepszych I stąd mój post, na co zwracać szczególną uwagę przy tym motorze żeby go szybko nie uwalić? ogólnie samochód jeździ ma moc silnik świeży bo 167k nalatane, ale od momentu kupna świeci błąd EPC I po przejechaniu 100 km wyskoczył Check Engine, ale żadnego spadku mocy czy różnicy w działaniu nie zauważyłem. A I jeszcze jedno chwilę po odpaleniu pojawia się jeszcze na chwilę migajacy kluczyk? Czy powinienem się martwić?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: [1.4 FSI ] Silnik

Post autor: marcin7x5 » czw cze 10, 2021 15:03

Odczytaj kodu błędów to się dowiesz.



em91afk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz cze 06, 2021 10:10

Re: [1.4 FSI ] Silnik

Post autor: em91afk » sob cze 12, 2021 09:03

marcin7x5 pisze:
czw cze 10, 2021 15:03
Odczytaj kodu błędów to się dowiesz.
VCDS pokazał błąd czujnika świateł stop, czujnik wymieniony epc znikło, zaś AutoXScan RS300 tego błędu niewykrywal, check Engine, zaś pokazuje błąd sensora NOX po skasowaniu wyskoczył po przejechaniu 500 kilometrów, czy aby szykowała się lambda do wymiany?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: [1.4 FSI ] Silnik

Post autor: wesol » sob cze 12, 2021 09:59

Może warto wpierw sprawdzić kabloteke czy czasem nie ma defektu. To nie instalacja podtynkowa w domu że 20 lat i nadal jest okej. Druga rzecz to może też warto sprawdzić szczelność i układu dolotowego jak i wydechowego bo jeśli będzie tam dziurką nawet na 1 milimetr to będzie powodować że lambda odczyta za duża ilość tlenu czyli będzie sama sonda sprawna i wywalisz kasę zapewne na początek za sondę z zamiennika a później kupisz druga już z oryginału. Zalecam dużo myślenia na początek i działania a nie stosowanie taktyk wymieniaczy.
Te silniki to mają trwałość do około 200 tys. km. Niestety pierścienie, tłoki to jak modelarskich zabawkach. Jeszcze trochę to nie będzie wcale pierścieni na tłokach.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: [1.4 FSI ] Silnik

Post autor: marcin7x5 » ndz cze 13, 2021 12:09

Błąd nox w tych silnikach to początek dużych i drogich kłopotów. Najlepiej poszukać dobrego tunera co ci to zdjagnouje i najlepiej usunie z oprogramowania silnika.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk5 (2003 - 2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości