Strona 1 z 1

VW Golf 5 1.4 16V 80km BUD szarpanie na wolnych obrotach puchanie z wydechu

: pt lut 01, 2019 19:27
autor: MarcinVW5
Witam,
Drodzy forumowicze mam problem z moim Golfem 5 z silnikiem 1.4 16v 80km BUD benzyna + gaz(roczna instalacja założona po wymianie rozrządu). Auto ma przebieg 190 tys km. Problem wygląda następująco występuje szarpanie silnikiem na biegu jałowym na wolnych obrotach( co przekłada się na drgania całego samochodu) gdy samochód się rozgrzeje(temp ok 90) zarówno na gazie jak i benzynie szarpanie jest dość nietypowe ponieważ przez kilkanaście sekund silni chodzi równo i nagle w pada w drgania zaczyna nim szarpać przez kilkanaście sekund i znowu sytuacja się powtarza. W momencie gdy silnik drga z tłumika wydobywa się coś w rodzaju puchania. Problem pojawił się rok temu(10 tys km temu) po wymianie rozrządu. Podczas odkręcania kola pasowego pasek rozrządu przeskoczył o ząbek. Został wymieniony kompletny rozrząd(paski+napinacze+pompa woda) wszystko zostało ustawione według znaków. I po odpalaniu pojawił się problem. Zostało zmierzone ciśnienie na cylindrach ( na wszystkich jednakowe książkowe). Jeszcze raz został rozebrany i sprawdzony rozrząd wszytko było ustawione ok. Byłem u kilku mechaników żaden nie stwierdził co jest typowo uszkodzone, każdy celował w coś innego(wymieniony czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, wyczyszczona przepustnica, wymieniona odma, wymienione świece zapłonowe, (sprawdzone cewki i kable wszystko ok)). Może ktoś z was miał podobny problem lub ktoś zna przyczynę? Proszę o pomoc bo nie chciał bym bezsensu wydawać pieniędzy na kolejne nietrafne diagnozy. Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam :D

Re: VW Golf 5 1.4 16V 80km BUD szarpanie na wolnych obrotach puchanie z wydechu

: pt lut 01, 2019 21:02
autor: marcin7x5
Podejrzeń vagiem czy są tzw misfire na cylindrach. Jak ci przeskoczył rozrząd to jest niestety sporą szansa że tłok walnął w zawory i mógł je delikatnie podpiąć . Może być też i tak że zawory są podpalone i po rozgrzaniu silnika tracisz kompresję.