Układ chłodzenia - termostat?
: wt lis 28, 2017 12:12
Witam,
od jakiegoś czasu zmagam się z problemem w moim golfie V silnik BGU, 102KM MPI.
Silnik nie dogrzewa się do 90* nawet przy dłuższych trasach, przy dynamicznej jeździe. Nawet jeżeli osiągnie temperaturę 90* to po chwili temperatura spada i utrzymuje się na poziomie 70*. W korkach temp. rośnie np do 80* a później znowu spada do 70*.
Zastanawiam się czy powyższa sytuacja jest również przyczyną samoczynnego "dogazowywania" samochodu tzn. dojeżdżam pod światła, wrzucam luz a samochód sam tak jakby dodawał gazu bez ingerencji pedału gazu. Wskaźnik obrotomierza podnosi się, przez chwilę utrzymuje się na poziomie 1200 a po chwili wraca do normalnego poziomu. Słychać po silniku ewidentnie jakbym wciskał pedał gazu.
Zdarza się też, że po wciśnięciu sprzęgła wskaźnik obrotomierza delikatnie podnosi obroty.
Podczas płynnej jazdy problem nie występuje, uciążliwe jest to przy dojeżdżaniu do świateł w fazie hamowania.
Dodam, że po podpięciu pod VAG nie ma żadnych błędów.
Czy wymiana termostatu może wpłynąć na unormowanie się obu objawów? Czy również należy wymienić czujnik temperatury?
Będę wdzięczny za każdą pomoc/wskazówkę.
od jakiegoś czasu zmagam się z problemem w moim golfie V silnik BGU, 102KM MPI.
Silnik nie dogrzewa się do 90* nawet przy dłuższych trasach, przy dynamicznej jeździe. Nawet jeżeli osiągnie temperaturę 90* to po chwili temperatura spada i utrzymuje się na poziomie 70*. W korkach temp. rośnie np do 80* a później znowu spada do 70*.
Zastanawiam się czy powyższa sytuacja jest również przyczyną samoczynnego "dogazowywania" samochodu tzn. dojeżdżam pod światła, wrzucam luz a samochód sam tak jakby dodawał gazu bez ingerencji pedału gazu. Wskaźnik obrotomierza podnosi się, przez chwilę utrzymuje się na poziomie 1200 a po chwili wraca do normalnego poziomu. Słychać po silniku ewidentnie jakbym wciskał pedał gazu.
Zdarza się też, że po wciśnięciu sprzęgła wskaźnik obrotomierza delikatnie podnosi obroty.
Podczas płynnej jazdy problem nie występuje, uciążliwe jest to przy dojeżdżaniu do świateł w fazie hamowania.
Dodam, że po podpięciu pod VAG nie ma żadnych błędów.
Czy wymiana termostatu może wpłynąć na unormowanie się obu objawów? Czy również należy wymienić czujnik temperatury?
Będę wdzięczny za każdą pomoc/wskazówkę.