Check Engine - Tlenki Azotu - Sonda NOx...
: sob cze 22, 2013 18:03
Dane pojazdu
Golf MK5 - 2003 rok, silnik 1.6 FSI
Witam, mam problem, z uciążliwym Check Engine, dotyczy on zbyt dużego odczytu tlenków azotu przez Sonde NOx.
Porada pracownika z ASO, tankować benzyke 98. Tankuje do dziś, od niespełna miesiąca. Autem od 2 tygodni poruszam się za granicą, więc raczej paliwko dobrej jakości. Z tym błędem przejechałem około 5000km, auto nie straciło na mocy, wszystko normalnie, spalanie też niczego sobie, 7-8 litrów, 10-12 w mieście, gdzie częściej się przemieszczam, ale to przez szerokie kapcie, opór toczenia swoje robi. Mniejsza.
Problem pojawił się, po wymianie oleju, filtra oleju, filtra powietrza, oraz co ciekawe i to mi tu trochę daję do myślenia Łącznika elastycznego wydechu, tuż pod silnikiem, się wziął i przerwał. Może właśnie ten łącznik ma tu coś z tym wspólnego?! Także wymieniany był, przed wyrzuceniem tego błędu, króciutki wężyk od podciśnienia, od pokrywy silnika tej gdzie znajduje się filtr powietrza, do głównej części silnika, na pewno rozumiecie co mam na myśli. Także przed błędem z NOx miałem problem z czujnikiem siły hamowania, ale została wymieniona kostka za silnikiem i po problemie.
Jak wiecie sonda NOx nie jest tania do wymiany, więc pierwsze co zrobiłem to pojechałem na diagnostykę jakieś 2 tygodnie temu. No i powiedzieli mi tam, że lambda jak i NOx działają prawidłowo. Wszyscy mówili, że to przez paliwo 95, które zalewałem przez nie długi czas, ok 2 miesięcy. Także wymiana sondy NOx raczej byłaby wyrzuceniem kasy w błoto, a tego chcę uniknąć. Gdzieś już czytałem, że ktoś wymieniał sonde NOx z podobnym problemem, a dalej miał problem. Niektórzy z tym jeżdżą i nic się z autem nie dzieję, mi zależy na tym by Check Engine zgasł i zapalił się wtedy gdy będzie coś nie tak, gdy się ciągle świeci, to nic nie wiadomo, czy jakiś błąd doszedł, czy też nie. Dodatkowo przy odpalaniu, najczęściej jak dłużej auto postoi, troszkę czuć, przy otwartych szybkach, właśnie woń benzyny, nie mocno, ale czuć. Później, jak stoi nic nie wyczuwałem, w środku w aucie też nic.
No i właśnie tu jest moje pytanie, jakie mogą być przyczyny tego błędu, czy ktoś miał podobny problem i się z nim uporał. Planuje zawitać do ASO w Anglii, ale szczerze, obawiam się, że Ci roztropni mechanicy, wymienią to z czym związany jest błąd, skasują to co trzeba i goodbye. Tak jak to miał mój znajomy, wymienił pół silnika, a dalej ma problem z błędami różnego typu, oczywiście tu to inne auto, inne problemy to nie ważne.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi, jeśli potrzeba jakiś informacji, danych. Oczywiście, wszystko postaram się podać, jeśli tylko będę miał możliwość otrzymania tych danych, sprawdzenia tego czego potrzebujecie, czy cokolwiek.
Dziękuję za pomoc, która mam nadzieję nadejdzie, może w końcu problem w jakiś sposób rozwiąże.
Golf MK5 - 2003 rok, silnik 1.6 FSI
Witam, mam problem, z uciążliwym Check Engine, dotyczy on zbyt dużego odczytu tlenków azotu przez Sonde NOx.
Porada pracownika z ASO, tankować benzyke 98. Tankuje do dziś, od niespełna miesiąca. Autem od 2 tygodni poruszam się za granicą, więc raczej paliwko dobrej jakości. Z tym błędem przejechałem około 5000km, auto nie straciło na mocy, wszystko normalnie, spalanie też niczego sobie, 7-8 litrów, 10-12 w mieście, gdzie częściej się przemieszczam, ale to przez szerokie kapcie, opór toczenia swoje robi. Mniejsza.
Problem pojawił się, po wymianie oleju, filtra oleju, filtra powietrza, oraz co ciekawe i to mi tu trochę daję do myślenia Łącznika elastycznego wydechu, tuż pod silnikiem, się wziął i przerwał. Może właśnie ten łącznik ma tu coś z tym wspólnego?! Także wymieniany był, przed wyrzuceniem tego błędu, króciutki wężyk od podciśnienia, od pokrywy silnika tej gdzie znajduje się filtr powietrza, do głównej części silnika, na pewno rozumiecie co mam na myśli. Także przed błędem z NOx miałem problem z czujnikiem siły hamowania, ale została wymieniona kostka za silnikiem i po problemie.
Jak wiecie sonda NOx nie jest tania do wymiany, więc pierwsze co zrobiłem to pojechałem na diagnostykę jakieś 2 tygodnie temu. No i powiedzieli mi tam, że lambda jak i NOx działają prawidłowo. Wszyscy mówili, że to przez paliwo 95, które zalewałem przez nie długi czas, ok 2 miesięcy. Także wymiana sondy NOx raczej byłaby wyrzuceniem kasy w błoto, a tego chcę uniknąć. Gdzieś już czytałem, że ktoś wymieniał sonde NOx z podobnym problemem, a dalej miał problem. Niektórzy z tym jeżdżą i nic się z autem nie dzieję, mi zależy na tym by Check Engine zgasł i zapalił się wtedy gdy będzie coś nie tak, gdy się ciągle świeci, to nic nie wiadomo, czy jakiś błąd doszedł, czy też nie. Dodatkowo przy odpalaniu, najczęściej jak dłużej auto postoi, troszkę czuć, przy otwartych szybkach, właśnie woń benzyny, nie mocno, ale czuć. Później, jak stoi nic nie wyczuwałem, w środku w aucie też nic.
No i właśnie tu jest moje pytanie, jakie mogą być przyczyny tego błędu, czy ktoś miał podobny problem i się z nim uporał. Planuje zawitać do ASO w Anglii, ale szczerze, obawiam się, że Ci roztropni mechanicy, wymienią to z czym związany jest błąd, skasują to co trzeba i goodbye. Tak jak to miał mój znajomy, wymienił pół silnika, a dalej ma problem z błędami różnego typu, oczywiście tu to inne auto, inne problemy to nie ważne.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi, jeśli potrzeba jakiś informacji, danych. Oczywiście, wszystko postaram się podać, jeśli tylko będę miał możliwość otrzymania tych danych, sprawdzenia tego czego potrzebujecie, czy cokolwiek.
Dziękuję za pomoc, która mam nadzieję nadejdzie, może w końcu problem w jakiś sposób rozwiąże.