1.6FSI BLF Trzęsie silnikiem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.6FSI BLF Trzęsie silnikiem
Hej. Mam problem wracając z roboty silnik zaczął się trząść szarpać obroty wariowały, dojechałem do domu zgasiłem silnik i po czasie chciałem odpalić i nic kręcił kręcił i nie chciał chrupnąć więc po czasie zacząłem dodawać gazu i jakoś odpalił, obroty nie skaczą na jałowym biegu trzyma się 700obr/min ale trzęsie samym silnikiem więc wymieniłem świece i wyjąłem egr i przepustnice i dokładnie wyczyściłem i cały czas to samo szarpie silnikiem wiecie może w czym jest problem? Komputer żadnych błędów nie pokazał.
1.6FSI BLF Trzęsie silnikiem
Może pompa wysokiego ciśnienia a może któryś z wtryskiwaczy siada. Trudno to będzie diagnozować bo to tylko poprzez sprawdzenie poszczególnych elementów i czujników (choć tu powinien ecu to wykryć) będzie można coś stwierdzić.
1.6FSI BLF Trzęsie silnikiem
No właśnie komp nic nie pokazał , paliwo tankuje verve 98 a teraz dodatko zalałem 20l z schela 100
1.6FSI BLF Trzęsie silnikiem
Paliwo nic ci nie da chyba że jest z wodą. Czy ta usterka wystąpiła po zatankowaniu paliwa ?
Re: 1.6FSI BLF Trzęsie silnikiem
Nie, po tankowaniu jeździłem już ok 2 tygodnimarcin7x5 pisze:Paliwo nic ci nie da chyba że jest z wodą. Czy ta usterka wystąpiła po zatankowaniu paliwa ?
1.6FSI BLF Trzęsie silnikiem
Dodam tylko że przy odkręceniu korka oleju to juz wogóle zaczyna trząść silnikiem ale tylko jak sie rozgrzeje, na zimnym tego nie ma. Nie wiem czy są to normalne objawy.
1.6FSI BLF Trzęsie silnikiem
Odkręcając korek zaburzasz odczyt wartości podciśnienia w układzie dolotu i stąd te wariacje.
Re: 1.6FSI BLF Trzęsie silnikiem
Wróciłem z urlopu i chciałem skończyć ten temat z silnikiem. To co narazie zrobiłem to:marcin7x5 pisze:Odkręcając korek zaburzasz odczyt wartości podciśnienia w układzie dolotu i stąd te wariacje.
-wymieniłem świece
-wyczyściłem przepustnice
-wyczyściłem EGR
-wyczyściłem ODME
-przeczyściłem czujnik położenia wału
Ja niestety nie posiadam interfejsu diagnostycznego tylko kostkę ELM327 i program TorquePro i to co mi pokazało:
-Błąd P0420 ale zapewne pokazuje go bo mam wyjęty drugi katalizator i już złączka elastyczna jest dziurawa
To co mogłem sczytać z nie których czujników to moją uwagę zwróciło odczyt z czujnika "Kąt wyprzedzania zapłonu" bo są dość nie równe
A tak pracuje silnik:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=z9VF1Y7 ... e=youtu.be[/youtube]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 14 gości