1.6 8V 102PS MPI BSE Błąd Katalizatora-strumienica?czy co?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 277
- Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
- Lokalizacja: Krotoszyn
- Kontakt:
1.6 8V 102PS MPI BSE Błąd Katalizatora-strumienica?czy co?
Witam Maniacy
Ostatnio stałem się posiadaczem kolejnego mk5 ale tym razem Benzyny...
1.6 8V MPI 102 PS kod Silnika BSE 01.2008r. 199 tys km nalotu
po ostatnich przygodach z 1.6 TDI postanowiłem poszukać benzynki ponoć ten silnik jest nie do zajechania...i idealny do LPG
jedynie co siada to przeguby,alternator mówi dr.google okaże się...
Uszkodzone było złącze elastyczne za kolektorem więc je wymieniłem
Odkręciłem oba złącza razem z katalizatorem(wiadomo sonde-lambda wykręciłem,nie odpinałem z kostki)
wstawiłem nowe+uszczelka na kolektor wydechowy i wszystko poskładałem
po kilku dniach pokazała się kontrolka CHECK,magik podpiął DELPHI i pokazało błąd :
-16804 Sprawność Katalizatora Za Mała(BANK 1)
-nieciągły
błąd skasowałem po 3-4 dniach powraca na to samo
i już tak kilka razy podpinałem kompa...
Co do objawów to jedynie większe spalanie ok 1-2l/100km
obroty nie falują,ładnie pali,nie ma spadku mocy itp
Dawno nie miałem benzyny...co teraz?W TDI to Logi i wiadomo wszystko a tutaj???
Z tego co wiem to są 2 Sondy,jedna na kolektorze wydechowym a druga przed Katalizatorem
i teraz jak to sprawdzić która jest uszkodzona bo domyślam się ze to wina sondy...
odpiąć tą przed katalizatorem i zobaczyć czy wyskoczy ten sam błąd i powtórzyć tak samo z ta na kolektorze?
Proszę Moderatora o nie usuwanie
Maniacy Poratujecie jak zawsze?
Ostatnio stałem się posiadaczem kolejnego mk5 ale tym razem Benzyny...
1.6 8V MPI 102 PS kod Silnika BSE 01.2008r. 199 tys km nalotu
po ostatnich przygodach z 1.6 TDI postanowiłem poszukać benzynki ponoć ten silnik jest nie do zajechania...i idealny do LPG
jedynie co siada to przeguby,alternator mówi dr.google okaże się...
Uszkodzone było złącze elastyczne za kolektorem więc je wymieniłem
Odkręciłem oba złącza razem z katalizatorem(wiadomo sonde-lambda wykręciłem,nie odpinałem z kostki)
wstawiłem nowe+uszczelka na kolektor wydechowy i wszystko poskładałem
po kilku dniach pokazała się kontrolka CHECK,magik podpiął DELPHI i pokazało błąd :
-16804 Sprawność Katalizatora Za Mała(BANK 1)
-nieciągły
błąd skasowałem po 3-4 dniach powraca na to samo
i już tak kilka razy podpinałem kompa...
Co do objawów to jedynie większe spalanie ok 1-2l/100km
obroty nie falują,ładnie pali,nie ma spadku mocy itp
Dawno nie miałem benzyny...co teraz?W TDI to Logi i wiadomo wszystko a tutaj???
Z tego co wiem to są 2 Sondy,jedna na kolektorze wydechowym a druga przed Katalizatorem
i teraz jak to sprawdzić która jest uszkodzona bo domyślam się ze to wina sondy...
odpiąć tą przed katalizatorem i zobaczyć czy wyskoczy ten sam błąd i powtórzyć tak samo z ta na kolektorze?
Proszę Moderatora o nie usuwanie
Maniacy Poratujecie jak zawsze?
Ostatnio zmieniony pt lip 07, 2017 21:42 przez blast3r-bley, łącznie zmieniany 1 raz.
mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE
->VW 1.6 BSE HIGHLINE
-
- Forum Master
- Posty: 1441
- Rejestracja: czw gru 31, 2009 17:50
- Lokalizacja: Pułtusk/Maków Mazowiecki
- Kontakt:
Re: 1.6 8V 102PS MPI BSE Check+Błąd Katalizatora
Wygląda na II sondę, pierwsza przed Katem jest korygująca, za Katem główna, która odczytuje skład spalin, a I koryguje.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
1.6 8V 102PS MPI BSE Check+Błąd Katalizatora
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=416319" onclick="window.open(this.href);return false;
1.6 8V 102PS MPI BSE Check+Błąd Katalizatora
nie mieszaj z tymi sondami... pierwsza przed katem jest regulacyjna a ta druga za katalizatorem jest diagnostyczna i "sprawdza" czy kat nie jest zapchany. Można przeprowadzić procedurę sprawdzania katalizatora i sond lambda, nawet w Delphi bo sam to nawet sobie ogarniałem
-
- Użytkownik
- Posty: 277
- Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
- Lokalizacja: Krotoszyn
- Kontakt:
1.6 8V 102PS MPI BSE Check+Błąd Katalizatora
czyli ta na kolektorze wydechowym jest Pierwsza Sonda a ta w okolicach katalizatora Druga tak?
czytałem na innym forum że koleś miał nieszczelny wydech i tak samo mu się działo...wymienił wszystko i teraz od pół roku ma spokój
winny był z byt mały przepływ spalin przez katalizator
Od początku auto głośniej chodziło...mechanik wymienił 1 uszkodzone złącze(są dwa)drugie stwierdził ze jest dobre i zostawił
i jak zbijał wydech(jest na opaski)to może rozszczelnił bo od wtedy wyskakuje ten CHECK
teraz zakupiłem tłumik środkowy i końcowy i mam założone ale nadal głośniej jest...i "pierdzi" z okolic kolektora
jak na razie wymieniłem:
-1 złącze elastyczne
-uszczelkę między kolektorem a złączami elastycznymi
-tłumik środkowy oraz końcowy złożony na pastę jakąś
teraz odkręcę kolektor(może jest pęknięty)wymienię go,uszczelkę między kolektorem a blokiem silnika oraz to drugie złącze elastyczne
czytałem na innym forum że koleś miał nieszczelny wydech i tak samo mu się działo...wymienił wszystko i teraz od pół roku ma spokój
winny był z byt mały przepływ spalin przez katalizator
Od początku auto głośniej chodziło...mechanik wymienił 1 uszkodzone złącze(są dwa)drugie stwierdził ze jest dobre i zostawił
i jak zbijał wydech(jest na opaski)to może rozszczelnił bo od wtedy wyskakuje ten CHECK
teraz zakupiłem tłumik środkowy i końcowy i mam założone ale nadal głośniej jest...i "pierdzi" z okolic kolektora
jak na razie wymieniłem:
-1 złącze elastyczne
-uszczelkę między kolektorem a złączami elastycznymi
-tłumik środkowy oraz końcowy złożony na pastę jakąś
teraz odkręcę kolektor(może jest pęknięty)wymienię go,uszczelkę między kolektorem a blokiem silnika oraz to drugie złącze elastyczne
mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE
->VW 1.6 BSE HIGHLINE
-
- Forum Master
- Posty: 1441
- Rejestracja: czw gru 31, 2009 17:50
- Lokalizacja: Pułtusk/Maków Mazowiecki
- Kontakt:
Re: 1.6 8V 102PS MPI BSE Check+Błąd Katalizatora
Hubi14 pisze:nie mieszaj z tymi sondami... pierwsza przed katem jest regulacyjna a ta druga za katalizatorem jest diagnostyczna i "sprawdza" czy kat nie jest zapchany. Można przeprowadzić procedurę sprawdzania katalizatora i sond lambda, nawet w Delphi bo sam to nawet sobie ogarniałem
Nie wiem czego to dotyczy, ale zdaje się ja dobrze napisałem, że za katalizatorem analizuje spaliny i pracę katalizatora, a I na kolektorze koryguje mieszankę.
-
- Użytkownik
- Posty: 277
- Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
- Lokalizacja: Krotoszyn
- Kontakt:
1.6 8V 102PS MPI BSE Check+Błąd Katalizatora
znajomy mi pisał tak:
Nie rób tam nic! TTTM. tam pierdzi w kolektorze. Ja z tym walczyłem i pier.... bo tak ten typ ma.
Gdyby byla padnieta ktoras sonda to by wywalalo blad sondy. Nalezy podejrzewac ze kat sie konczy(jest przypchany). Na probe zamontuj na sonde ZA katalizatorem (sonda diagnostyczna) emulator sondy lambda (do kupienia na znanym portalu), koszt kilku zl w ten sposob "oszukasz " sonde i spalanie powinno spasc. Kat nie dopala wszystkiego wiec w spalinach jest duzo tlenu, wiec sonda odczytujac zwiekszona ilosc tlenu daje sygnal komputerowi o ubogiej mieszance a ten zwieksza dawke paliwa bo dazy do zachowania wlasciwego stosunku paliwa do powietrza
a magik także z tego forum co wiele razy pomógł i poratował pisze:
kluczowy jest numer błedu zasadniczo w benzynie raczej sie wypalaja katalizatory ale zdarzaja się zapchania fotka ECU i powiem ci czy da sie zrobic druga sonda OFF
jezeli auto jeździ normalnie a tylko czasami daje checka od sondy to tak bym zrobił
z drugiej strony po załozeniu gazu check sprawnosci kata to prawie norma
zakładaja emulatory rurki itp ale najpewniejszym rozwiazaniem jest sonda off
Nie rób tam nic! TTTM. tam pierdzi w kolektorze. Ja z tym walczyłem i pier.... bo tak ten typ ma.
Gdyby byla padnieta ktoras sonda to by wywalalo blad sondy. Nalezy podejrzewac ze kat sie konczy(jest przypchany). Na probe zamontuj na sonde ZA katalizatorem (sonda diagnostyczna) emulator sondy lambda (do kupienia na znanym portalu), koszt kilku zl w ten sposob "oszukasz " sonde i spalanie powinno spasc. Kat nie dopala wszystkiego wiec w spalinach jest duzo tlenu, wiec sonda odczytujac zwiekszona ilosc tlenu daje sygnal komputerowi o ubogiej mieszance a ten zwieksza dawke paliwa bo dazy do zachowania wlasciwego stosunku paliwa do powietrza
a magik także z tego forum co wiele razy pomógł i poratował pisze:
kluczowy jest numer błedu zasadniczo w benzynie raczej sie wypalaja katalizatory ale zdarzaja się zapchania fotka ECU i powiem ci czy da sie zrobic druga sonda OFF
jezeli auto jeździ normalnie a tylko czasami daje checka od sondy to tak bym zrobił
z drugiej strony po załozeniu gazu check sprawnosci kata to prawie norma
zakładaja emulatory rurki itp ale najpewniejszym rozwiazaniem jest sonda off
mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE
->VW 1.6 BSE HIGHLINE
1.6 8V 102PS MPI BSE Check+Błąd Katalizatora
sonda diagnostyczna nie reguluje składu mieszanki, od tego jest ta regulacyjna przed katem, ta tylko sprawdza czy katalizator nie jest ubity i jak skład spalin jest niepoprawny to wywala błąd, odepnij ją sobie to wywali błędem ale spalanie nie wzrośnie... przerabiałem to na swoim BSE. Jak masz VAg-Coma czy nawet w Delphi to można zrobić to masz tu opis testu sprawności katalizatora:
W grupie 046 możesz przeprowadzić test na sprawność katalizatora, aby test w ogóle się rozpoczął musi być poprzedzony testem sondy lambda przed katalizatorem w grupie 034, następnie:
1. Wejdź w nastawy podstawowe (04 Basic Settings) min. temp. katalizatora 550*C
2. Naciśnij pedał hamulca (nie puszczać), a następnie gazu, obroty powinny wzrosnąć.
3. W ostatnim polu pojawi się napis test ON, trzymaj tak, aż nie pojawi się wynik testu:
Cat B1 OK lub Cat B1 NOT OK.
W grupie 034 pole 2 mamy temperaturę katalizatora, która najprawdopodobniej pochodzi z pierwszej sondy lambda. Nie jest to co prawda czujnik ETG, ale jest dosyć blisko kolektora i po ostrzejszej jeździe możemy tam zerknąć i mieć jakiś odniesienie co do temperatury spalin.
W nastawach podstawowych można przeprowadzić test sondy lambda przed katalizatorem.
1. Wejdź w nastawy podstawowe (04 Basic Settings) min. temp. katalizatora 350*C
2. Naciśnij pedał hamulca (nie puszczać), a następnie gazu, obroty powinny wzrosnąć.
3. W ostatnim polu pojawi się napis test ON, trzymaj tak, aż nie pojawi się wynik testu:
B1-S1 OK lub B1-S1 NOT OK. W polu 3 pojawi się aktualna wartość trwania okresu, która określa czas między dwoma przeskokami napięcia (np. bogata – uboga – bogata) sondy lambda i stanowi wzorzec dla stanu zużycia sody lambda. Wartość ta musi zawierać się powyżej 0.80. Dla nowej sondy wynosi ok. 1,99 i zmniejsza się wraz ze zużyciem.
a w grupie 036 jest test sondy za katem, przeprowadzasz analogicznie do tego z 034
W grupie 046 możesz przeprowadzić test na sprawność katalizatora, aby test w ogóle się rozpoczął musi być poprzedzony testem sondy lambda przed katalizatorem w grupie 034, następnie:
1. Wejdź w nastawy podstawowe (04 Basic Settings) min. temp. katalizatora 550*C
2. Naciśnij pedał hamulca (nie puszczać), a następnie gazu, obroty powinny wzrosnąć.
3. W ostatnim polu pojawi się napis test ON, trzymaj tak, aż nie pojawi się wynik testu:
Cat B1 OK lub Cat B1 NOT OK.
W grupie 034 pole 2 mamy temperaturę katalizatora, która najprawdopodobniej pochodzi z pierwszej sondy lambda. Nie jest to co prawda czujnik ETG, ale jest dosyć blisko kolektora i po ostrzejszej jeździe możemy tam zerknąć i mieć jakiś odniesienie co do temperatury spalin.
W nastawach podstawowych można przeprowadzić test sondy lambda przed katalizatorem.
1. Wejdź w nastawy podstawowe (04 Basic Settings) min. temp. katalizatora 350*C
2. Naciśnij pedał hamulca (nie puszczać), a następnie gazu, obroty powinny wzrosnąć.
3. W ostatnim polu pojawi się napis test ON, trzymaj tak, aż nie pojawi się wynik testu:
B1-S1 OK lub B1-S1 NOT OK. W polu 3 pojawi się aktualna wartość trwania okresu, która określa czas między dwoma przeskokami napięcia (np. bogata – uboga – bogata) sondy lambda i stanowi wzorzec dla stanu zużycia sody lambda. Wartość ta musi zawierać się powyżej 0.80. Dla nowej sondy wynosi ok. 1,99 i zmniejsza się wraz ze zużyciem.
a w grupie 036 jest test sondy za katem, przeprowadzasz analogicznie do tego z 034
-
- Użytkownik
- Posty: 277
- Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
- Lokalizacja: Krotoszyn
- Kontakt:
1.6 8V 102PS MPI BSE Check+Błąd Katalizatora
Witam Ponownie
Kilka dni oraz km minęło i znowu CHEK dziś się zapalił...
wymieniłęm kolektor + 2 uszczelki i trochę się wyciszyło
zostaje jedynie 1 stare złącze elastyczne...
nie znam się ale jeśli jakaś sonda jest uszkodzona to błąd
powinien być na sonde a nie na sprawność katalizatora
jeszcze mogę wypiąć kostki od sond i zobaczyć czy pokaże
ten sam błąd...
jak nie to wina kata...
emulator
off w ecu(jak pójdzie)
kat out i rura w jego miejsce
w środę daje auto do elektronika niech sprawdzi wszystko
może sondy jakoś sprawdzi vcdsem czy samym miernikiem...
Kilka dni oraz km minęło i znowu CHEK dziś się zapalił...
wymieniłęm kolektor + 2 uszczelki i trochę się wyciszyło
zostaje jedynie 1 stare złącze elastyczne...
nie znam się ale jeśli jakaś sonda jest uszkodzona to błąd
powinien być na sonde a nie na sprawność katalizatora
jeszcze mogę wypiąć kostki od sond i zobaczyć czy pokaże
ten sam błąd...
jak nie to wina kata...
emulator
off w ecu(jak pójdzie)
kat out i rura w jego miejsce
w środę daje auto do elektronika niech sprawdzi wszystko
może sondy jakoś sprawdzi vcdsem czy samym miernikiem...
mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE
->VW 1.6 BSE HIGHLINE
-
- Użytkownik
- Posty: 277
- Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
- Lokalizacja: Krotoszyn
- Kontakt:
1.6 8V 102PS MPI BSE Check+Błąd Katalizatora
Witam
przerabiał ktoś temat Katalizator out??
tzn wstawić strumienice czy rozpruc katalizator i wstawić rurkę?
chodzi mi o sondy...
magik od VCDS mówi że coś tam w ECU zrobi...
przerabiał ktoś temat Katalizator out??
tzn wstawić strumienice czy rozpruc katalizator i wstawić rurkę?
chodzi mi o sondy...
magik od VCDS mówi że coś tam w ECU zrobi...
mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE
->VW 1.6 BSE HIGHLINE
1.6 8V 102PS MPI BSE Błąd Katalizatora-strumienica?czy co?
kata możesz sobie wyciąć i wstawić rurkę tylko po tym obowiązkowo do tunera by wyłączył w sterowniku drugą sondę, bo tak to co chwila będzie błąd katalizatora...
1.6 8V 102PS MPI BSE Błąd Katalizatora-strumienica?czy co?
Oczywiście można zrobić jak wyżej napisane jest tylko ciekawe co porobią wszyscy jak na corocznym przeglądzie będzie obowiązkowy pomiar spalin. A prędzej czy później to będzie obowiązkowe.
1.6 8V 102PS MPI BSE Błąd Katalizatora-strumienica?czy co?
wtedy się będą martwić ewentualnie kupować takie katalizatory uniwersalne i wstawiać..
-
- Użytkownik
- Posty: 277
- Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
- Lokalizacja: Krotoszyn
- Kontakt:
1.6 8V 102PS MPI BSE Błąd Katalizatora-strumienica?czy co?
dziekuje za odp
tak i tak kat out bo mam dosyc chek gasic...
tylko nie wiem co wrzucic
jedni pisza tak inni znowu inaczej...
ze strumienica łuskowa jest głośniejsza inny ze cichsza
znowu jakiś tłumik uniwersalny z sitem i wygłuszeniem jest cichszy
musze podjechac do tlumikarza i zapytac...
tak i tak kat out bo mam dosyc chek gasic...
tylko nie wiem co wrzucic
jedni pisza tak inni znowu inaczej...
ze strumienica łuskowa jest głośniejsza inny ze cichsza
znowu jakiś tłumik uniwersalny z sitem i wygłuszeniem jest cichszy
musze podjechac do tlumikarza i zapytac...
mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE
->VW 1.6 BSE HIGHLINE
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości