Kontrolka katalizatora a spalanie oleju

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomgolfplus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr lip 06, 2016 13:11

Kontrolka katalizatora a spalanie oleju

Post autor: tomgolfplus » śr lip 06, 2016 14:28

Witam,
Autko Golf Plus 1,4 16V 2005r.
Mój problem to zapalająca się okresowo co około 200 km (zazwyczaj po trasie, a nie w mieście) kontrolka wskazująca na błąd katalizatora (rząd 1 niewystarczające działanie czy jakoś tak). Problem drugi to taki, że bierze mi olej jak smok bo wychodzi ok 1l na 1000 km. Moje pytania:
1. Czy mogę mieć nadzieję, ze to uszczelniacze?
2. Czy obydwie sprawy są ze sobą powiązane?
3. Czy mogę jeździć tak dalej i czy nic nie padnie przez ten olej?

Dzięki za każdą odpowiedź :)



jan1966
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 806
Rejestracja: pn sie 10, 2015 13:20

Kontrolka katalizatora a spalanie oleju

Post autor: jan1966 » śr lip 06, 2016 16:25

1-raczej pierścienie + uszczelniacze ale to dopiero wyjdzie przy remoncie [ planowanie głowicy ,zawory ,uszczelka ....]
2-moga być powiązane, a nawet na pewno
3- to zależy od ciebie jak chcesz tym autem jeżdzic dalej to mie ma na co czekac ,tylko remontować



tomgolfplus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr lip 06, 2016 13:11

Kontrolka katalizatora a spalanie oleju

Post autor: tomgolfplus » śr lip 06, 2016 17:08

Dzięki, niestety też mam obawy że same uszczelniacze nie pomogą. Podobno można je wymienić bez zdejmowania głowicy, ale ja się na tym nie znam i tylko tak słyszałem.



tomgolfplus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr lip 06, 2016 13:11

Kontrolka katalizatora a spalanie oleju

Post autor: tomgolfplus » śr lip 06, 2016 17:15

Zauważyłem że spalanie się nasila na trasie czyli po większych prędkościach i obrotach



Awatar użytkownika
Azgorath
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: czw kwie 18, 2013 11:09

Kontrolka katalizatora a spalanie oleju

Post autor: Azgorath » śr lip 06, 2016 19:12

Jak złopie litr na tysiąc, to masz walnięte pierścienie. Silnik do remontu i tyle. Uszczelniacze to mogą pomóc, ale w 15-20 letnim aucie przy poborze rzędu litr, ale na 10 tysięcy kilometrów, kiedy to rzeczywiście mogą już przepuszczać.



tomgolfplus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr lip 06, 2016 13:11

Kontrolka katalizatora a spalanie oleju

Post autor: tomgolfplus » śr lip 06, 2016 21:58

Dzięki, trochę mnie to smuci k... Czy ktoś z Was orientuje się jaki jest koszt takiej imprezy? Tak żeby zrobić i mieć spokój?



Awatar użytkownika
mitpo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw kwie 02, 2015 14:35
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: VW Golf 6 2.0 TDI
Silnik: CFH

Re: Kontrolka katalizatora a spalanie oleju

Post autor: mitpo » śr lip 06, 2016 23:36

Około 2000 pln powinieneś się zmieścić.



tomgolfplus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr lip 06, 2016 13:11

Kontrolka katalizatora a spalanie oleju

Post autor: tomgolfplus » czw lip 07, 2016 07:08

Ale mnie pocieszyłeś:) A przymiarka do samych uszczelniaczy albo uszczelniacze + pierścienie to duża różnica czy tyle samo rozbierania?



Awatar użytkownika
mitpo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw kwie 02, 2015 14:35
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: VW Golf 6 2.0 TDI
Silnik: CFH

Re: Kontrolka katalizatora a spalanie oleju

Post autor: mitpo » sob lip 09, 2016 14:04

Same uszczelniacze to trzeba głowicę ściągać i dać do zrobienia. A pierścienie to wiadomo, trzeba dół silnika jeszcze rozebrać.



tomgolfplus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr lip 06, 2016 13:11

Kontrolka katalizatora a spalanie oleju

Post autor: tomgolfplus » sob lip 09, 2016 18:31

Dzięki:)



tomgolfplus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr lip 06, 2016 13:11

Kontrolka katalizatora a spalanie oleju

Post autor: tomgolfplus » sob lip 09, 2016 18:33

Jak będę robił to dam znać co z tego wyszło:) Dzięki za pomoc:)



tomgolfplus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr lip 06, 2016 13:11

Kontrolka katalizatora a spalanie oleju

Post autor: tomgolfplus » śr cze 14, 2017 14:19

Witam po roku od mojego problemu:)

Otóż nie remontowałem silnika a zrobiłem wymianę. (koszt z przekładką ponad 2000 zł) Jestem z tego zadowolony ale nie 100%. Drugi silnik również ma ochotę na olej ale mniejszą. Jakieś 1-2 setki dolewam na 1000 km. Poza tym silnik jakby inaczej pracuje. Wydaje się być nieco mocniejszy ale kosztem głośności. Nie wiem czy da się z tym coś zrobić. Tamten był bardziej oporny na przyspieszanie (silnik BCA), a ten w dolnych obrotach szybciej się zbiera (silnik BBY). Kultura pracy BCA była zdecydowanie lepsza. Praktycznie na wolnych obrotach miałem problem na słuch ocenić czy silnik pracuje. Tego słyszę w kabinie nawet na wolnych obrotach (może bez przesady ale jednak da się go usłyszeć).

Poza tym Golf plus to dla mnie super autko (wygoda, prowadzenie, brak bolących pleców po dłuższej jeździe:))
Czy da się jakoś uciszyć tego stwora?

Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Kontrolka katalizatora a spalanie oleju

Post autor: marcin7x5 » śr cze 14, 2017 15:29

To zależy co przełożyłeś a co zostało od starego silnika.



tomgolfplus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr lip 06, 2016 13:11

Kontrolka katalizatora a spalanie oleju

Post autor: tomgolfplus » pt cze 16, 2017 14:47

Przełożony był tzw. słupek. Osprzęt został od poprzedniego. Co może mieć na to wpływ, ze trochę głośniej pracy\uje ten silnik?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk5 (2003 - 2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości