Czujnik ciśnienia paliwa

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

MarMus1971
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob sie 23, 2008 19:18
Lokalizacja: Kraków

Czujnik ciśnienia paliwa

Post autor: MarMus1971 » ndz cze 01, 2014 20:50

Witam. Proszę o podpowiedź gdzie w silniku 1,4 FSI o oznaczeniu BKG można zlokalizować czujnik G247 ciśnienia paliwa w listwie. Z góry dziękuję za pomoc.



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Czujnik ciśnienia paliwa

Post autor: roman58 » pn cze 02, 2014 11:20

Czujnik G247 to jest czujnik na wysokim ciśnieniu i jest na listwie [zasobnik paliwa] wtrysków i jest jeszcze czujnik G410 też czujnik ciśnienia tylko na niskim ciśnieniu.



MarMus1971
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob sie 23, 2008 19:18
Lokalizacja: Kraków

Re: Czujnik ciśnienia paliwa

Post autor: MarMus1971 » pt cze 13, 2014 18:29

Bardzo proszę o pomoc w wizualnym zlokalizowaniu w komorze silnika czujnika G247. Jeżeli ktoś posiada proszę o dołączenie zdjęć lub rysunków.



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Czujnik ciśnienia paliwa

Post autor: roman58 » sob cze 14, 2014 11:46

Żebyś się dostał do niego musisz wymontować kolektor ssący i na zasobniku paliwa zobaczysz czujnik G247,możesz spróbować zobaczyć go z kanału.



MarMus1971
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob sie 23, 2008 19:18
Lokalizacja: Kraków

Re: Czujnik ciśnienia paliwa

Post autor: MarMus1971 » sob cze 14, 2014 19:26

Czy powtarzający się błąd o oznaczeniu 16575 (40BF) "Czujnik ciśnienia paliwa na szynie (FRP) - zła wartość - błąd sporadyczny" związany jest z uszkodzeniem tego czujnika czy raczej z kończącą się pompą wysokiego ciśnienia?



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Czujnik ciśnienia paliwa

Post autor: roman58 » ndz cze 15, 2014 00:02

Jakie są objawy? błąd sporadyczny to znaczy że raz występuje raz nie.Jego zadaniem jest pomiar
ciśnienia paliwa w obwodzie wysokociśnieniowym i przekazanie tej informacji sterownikowi silnika
Na podstawie tego sygnału sterownik silnika reguluje ciśnienie w zasobniku paliwa, wysterowując zawór regulacyjny.



MarMus1971
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob sie 23, 2008 19:18
Lokalizacja: Kraków

Re: Czujnik ciśnienia paliwa

Post autor: MarMus1971 » ndz cze 15, 2014 11:39

Czasami zauważalne jest (w przedziale do 3000 obr.) przyduszanie, brak przyspieszenia przy ruszaniu, brak mocy lub jej falujące wzrosty i spadki. Odnosi się wrażenie jakby coś silnik powstrzymywało przed wzrostem mocy. Zjawisko to gwałtownie ustępuje wraz ze wzrostem prędkości obrotowej powyżej 3 tys. Dodam jeszcze że żadne inne błędy nie występują a przepustnica została wyczyszczona.



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Czujnik ciśnienia paliwa

Post autor: roman58 » ndz cze 15, 2014 18:38

Może być słabe ciśnienie w zasobniku,pompa daje ciśnienie od 30 - 110bar w zależności od warunków pracy silnika.Pompa wysokiego ciśnienia jest z zaworem regulacyjnym ciśnienia paliwa N276 i musiał byś podpiąć pod komputer i sprawdzić ciśnienie w zasobniku paliwa w czasie jazdy.Ważny jest też filtr paliwa czy nie jest zabity bo pompa w zbiorniku ma swój sterownik pompy,daje ciśnienie 0.5 - 5bar a przy rozruchu na zimnym i gorącym ciśnienie wzrasta 6.5bar.



MarMus1971
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob sie 23, 2008 19:18
Lokalizacja: Kraków

Czujnik ciśnienia paliwa

Post autor: MarMus1971 » śr cze 25, 2014 13:38

Witam ponownie. Filtr paliwa został wymieniony na nowy oraz sprawdzona pompa w zbiorniku paliwa. Podaje ciśnienie takie jak kolega roman58 napisał w poście powyżej cyt."daje ciśnienie 0.5 - 5bar a przy rozruchu na zimnym i gorącym ciśnienie wzrasta 6.5bar". Bardzo proszę o podanie numeru OE czujnika G247 czujnika ciśnienia paliwa w obwodzie wysokociśnieniowym. Dodam jeszcze że błąd ze statusu sporadyczny przeszedł w status stały, ciągły a auto wyraźnie straciło moc i osłabło. Z góry dziękuję za pomoc



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Czujnik ciśnienia paliwa

Post autor: roman58 » śr cze 25, 2014 18:55

Podaj kod tego błędu jak pamiętasz.



MarMus1971
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob sie 23, 2008 19:18
Lokalizacja: Kraków

Czujnik ciśnienia paliwa

Post autor: MarMus1971 » śr cze 25, 2014 20:26

Błąd jest ten sam który był czyli 16575 (40BF) "Czujnik ciśnienia paliwa na szynie (FRP) - zła wartość ale już bez dopisku błąd sporadyczny. Na stronie Inter Cars-u znalazłem coś takiego http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... aliwa.html" onclick="window.open(this.href);return false; czy to jest ten czujnik?



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Czujnik ciśnienia paliwa

Post autor: roman58 » czw cze 26, 2014 15:37

To nie jest ten czujnik.
Czujnik i nadajnik układu sterowania wtryskiem paliwa pozwala wykryć bardzo niekorzystne zjawisko spalania stukowego występujące w silniku o zapłonie iskrowym. Przymocowany do kadłuba silnika czujnik, wykrywa nieprawidłowy przebieg procesu spalania i przekazuje odpowiedni sygnał do sterownika, który koryguje kąty wyprzedzenia zapłonu tak, aby wyeliminować zjawisko spalania detonacyjnego.
Zrób jak pisałem wcześniej komputer do samochodu i sprawdzić jak zachowuje się ciśnienie w zasobniku paliwa czasie jazdy.Bo i pompa może dawać słabe ciśnienie



MarMus1971
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob sie 23, 2008 19:18
Lokalizacja: Kraków

Czujnik ciśnienia paliwa

Post autor: MarMus1971 » śr lip 02, 2014 19:38

Sprawa się wyjaśniła i problem został rozwiązany. Błąd czujnika G247 oznaczony 16575 (40BF) "Czujnik ciśnienia paliwa na szynie (FRP) - zła wartość", związany był bezpośrednio z niedomaganiem pompy wysokiego ciśnienia. Podawała ona na listwę zbyt niskie ciśnienie. Odpowiedzialny za to był popychacz, który w trakcie eksploatacji uległ przetarciu na powierzchni bezpośrednio współpracującej z krzywką wałka rozrządu. Po jego wymianie wraz z oringiem auto powróciło do normalnej pracy. Gdyby ktoś miał do czynienia z podobnym problemem podaję oznaczenie popychacza 03C 109 309 C oraz pierścienia uszczelniającego 03C 127 311 a wskazówki jak wymienić popychacz znajdują się w linku http://vwts.ru/forum/pda/index.php/t190694.html" onclick="window.open(this.href);return false; (tekst w języku rosyjskim). Jednocześnie korzystając z okazji chciałem podziękować koledze roman58 za pomoc, zainteresowanie tematem oraz cenne wskazówki :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk5 (2003 - 2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości