Strona 1 z 1

Wymiana paska wieloklinowego w 1,6 16V BCB.

: ndz cze 12, 2022 16:16
autor: jmw
Na pasku wieloklinowym pojawiły się pęknięcia. Auto rocznik 2003, przebieg 210 tys.
Auto mogę u siebie bezpiecznie podnieść i spokojnie wejść pod podwozie, odkręcić dolną i boczną osłonę.
Prośba o poradę, jak ktoś to przerabiał; czy warto robić to samemu, czy oprócz paska wymieniać również napinacz (zaznaczony czerwoną strzałką) i czy trzeba odkręcać rolkę zaznaczoną żółtą strzałką.

Obrazek

Re: Wymiana paska wieloklinowego w 1,6 16V BCB.

: ndz cze 12, 2022 20:33
autor: Maszan
Nic nie musisz odkręcać , ani od spodu wchodzić. Potrzebujesz klucz kopytkowy/oczkowy 16 żeby odciągnąć napinacz i do tego śrubkę lub gwoźdź fi3 lub 4mm żeby zablokować napinacz w położeniu odciągniętym. Kluczem podchodzisz od tylu silnika pod łapą silnika i odciągasz w gore napinacz wcześniej założonym kluczem na nakrętkę. Odciągasz na tyle żeby włożyć w specjalny otwór śrubkę do zblokowania napinacza. Potem zciagasz pasek i opasujesz nowym: zrób sobie fotkę lub narysuj jak ma iść. Generalnie trzeba zwrócić uwagę na ułożenie w rowkach kol pasowych na wale i kompresorze klimy.
Co do napinacza i rolek to jak zdejmiesz to zakręć nimi czy szumią. Możliwa jest wymiana samych rolek.

Re: Wymiana paska wieloklinowego w 1,6 16V BCB.

: pn cze 13, 2022 15:41
autor: jmw
Bardzo dziękuję :pub:
Kusi mnie jeszcze, żeby wymienić również napinacz, a do tego pewnie trzeba zdjąć rolkę zaznaczoną czerwoną strzałką. Co prawda "Poradnik użytkownika" Dietera Kopra nie wspomina o wymianie napinacza, ale wydaje mi się, że warto wymienić cały komplet. Wybrałbym "Zestaw paska klinowego wielorowkowego 529 0108 10 INA"
Czy mogą być tutaj jakieś niespodzianki lub coś co tylko doświadczony mechanik powinien robić?

Re: Wymiana paska wieloklinowego w 1,6 16V BCB.

: pn cze 13, 2022 19:59
autor: marcin7x5
Wszystko zależy od twojej wiary we własne umiejętności.

Re: Wymiana paska wieloklinowego w 1,6 16V BCB.

: pn cze 13, 2022 21:37
autor: mat06
Napinacz jest elementem, który ulega awarii bardzo rzadko. U Ciebie też pewnie jest OK (gdyby nie było, to już byś to zauważył ;)), więc jego wymiana nie będzie konieczna. Jeśli rolka piszczy/szumi to wymień tylko ją, do tego nowy pasek i gotowe.

Re: Wymiana paska wieloklinowego w 1,6 16V BCB.

: wt cze 14, 2022 05:56
autor: wesol
Podczas ściągania paska pkt można rolkę odkręcić i pod uszczelniacz dołożyć nieco smaru. Zawsze przykręcając już przykręcimy w innym miejscu więc będzie dusić na bieżnie w innym miejscu. Tają rolka pośmiga conajmniej drugie tyle.

Re: Wymiana paska wieloklinowego w 1,6 16V BCB.

: wt cze 14, 2022 19:18
autor: jmw
Panowie, bardzo dziękuję za porady :bigok:
Zatem nabędę pasek i napiszę po wymianie jak poszło.

Aktualizacja: pasek wymieniony bez problemu, zgodnie z instrukcją jaką podał Maszan w drugim poście tego wątku. Założony pasek INA (oczywiście Made in China).
Niżej na pierwszym planie pęknięcie w starym pasku, a w tle, w prawym dolnym rogu widać założony nowy pasek.
Pasek.jpg