2.3 AGZ [LPG] problem ze sprawnością silnika na benzynie
: ndz gru 05, 2021 19:10
Cześć.
Z racji na przejrzenie wszystkich forow i nie znalezienie odpowiedniego tematu pozwolilem sobie zalozyc na waszym forum nowy temat.
Posiadam co prawda bore ale przeciez w golfach rowniez byly te silniki.
Przyszly pierwsze minusowe mrozy i bora sie poddala.
Sam rozruch byl utrudniony, ale dalem jej pochodzic zeby sie "nagrzala" - niestety w dalszym ciagu totalny brak mocy i brak odpowiedniej pracy.
Sprawdzilem uklad zaplonowy, odlaczajac kable od cewki. Silnik nie zmienial swojej pracy podczas odpinania kabli na 3 i 5 cylindrze.
Stwierdzilem, ze moze problem jest ze swiecami. Pojechalem do sklepu i kupilem drugie, wymienilem. Nastepnie test - znow to samo.
Poszedlem po komputer zeby sprawdzic bledy - w silniku bylo pusto natomiast auto osiagnelo odpowiednia temperature i przelaczylo sie na gaz - problem z nierowna praca zniknal.
Poszedlem sprawdzic ponownie uklad zaplonowy i po odlaczeniu kabli z 3 i 5 cylindra silnik zmienial juz swoja prace - na zasilaniu LPG.
Zaskoczylo mnie to, bo skoro na LPG auto chodzi bez problemu no to problem z ukladem zaplonowym moge wykluczyc, bo przeciez LPG jest bardziej czule na problemy z ukladem zaplonowym.
Sytuacja jest taka, ze na gazie auto chodzi dobrze. Na benzynie nie ma dwoch z pieciu cylindrow. Jest jakas mozliwosc sprawdzenia wtryskow bez wyciagania ich (np VCDS?).
Obstawiam, ze to moga byc wtryski ale garaz bede mial dopiero pod koniec grudnia wiec na ten moment chcialbym z wami porozmawiac "teoretycznie" bo pod chmurka nie usmiecha mi sie rozbierac tego wszystkiego.
Czy jest tez mozliwosc, zeby w jednym i tym samym momencie padly dwa wtryski? A moze te dwa cylindry maja ze soba cos wspolnego co moze uniemozliwia stworzenie mieszkanki?
Rozmyslam rowniez uruchomienie auta na samej plukance zeby sprobowac (przepchac/wyczyscic) wtryski - co o tym uwazacie?
Czy moj kierunek myslenia jest odpowiedzi odnosnie wtryskow?
Pozdrawiam i prosze o pomoc.
Z racji na przejrzenie wszystkich forow i nie znalezienie odpowiedniego tematu pozwolilem sobie zalozyc na waszym forum nowy temat.
Posiadam co prawda bore ale przeciez w golfach rowniez byly te silniki.
Przyszly pierwsze minusowe mrozy i bora sie poddala.
Sam rozruch byl utrudniony, ale dalem jej pochodzic zeby sie "nagrzala" - niestety w dalszym ciagu totalny brak mocy i brak odpowiedniej pracy.
Sprawdzilem uklad zaplonowy, odlaczajac kable od cewki. Silnik nie zmienial swojej pracy podczas odpinania kabli na 3 i 5 cylindrze.
Stwierdzilem, ze moze problem jest ze swiecami. Pojechalem do sklepu i kupilem drugie, wymienilem. Nastepnie test - znow to samo.
Poszedlem po komputer zeby sprawdzic bledy - w silniku bylo pusto natomiast auto osiagnelo odpowiednia temperature i przelaczylo sie na gaz - problem z nierowna praca zniknal.
Poszedlem sprawdzic ponownie uklad zaplonowy i po odlaczeniu kabli z 3 i 5 cylindra silnik zmienial juz swoja prace - na zasilaniu LPG.
Zaskoczylo mnie to, bo skoro na LPG auto chodzi bez problemu no to problem z ukladem zaplonowym moge wykluczyc, bo przeciez LPG jest bardziej czule na problemy z ukladem zaplonowym.
Sytuacja jest taka, ze na gazie auto chodzi dobrze. Na benzynie nie ma dwoch z pieciu cylindrow. Jest jakas mozliwosc sprawdzenia wtryskow bez wyciagania ich (np VCDS?).
Obstawiam, ze to moga byc wtryski ale garaz bede mial dopiero pod koniec grudnia wiec na ten moment chcialbym z wami porozmawiac "teoretycznie" bo pod chmurka nie usmiecha mi sie rozbierac tego wszystkiego.
Czy jest tez mozliwosc, zeby w jednym i tym samym momencie padly dwa wtryski? A moze te dwa cylindry maja ze soba cos wspolnego co moze uniemozliwia stworzenie mieszkanki?
Rozmyslam rowniez uruchomienie auta na samej plukance zeby sprobowac (przepchac/wyczyscic) wtryski - co o tym uwazacie?
Czy moj kierunek myslenia jest odpowiedzi odnosnie wtryskow?
Pozdrawiam i prosze o pomoc.