nierówna praca silnika, błąd sondy - 2.0 aqy
: sob mar 13, 2021 02:01
Cześć,
auto - golf 4, 2.0 AQY + lpg.
W ostatnim czasie pojawiły się dziwne drgania na biegu jałowym. Jakiś czas temu podczas spokojnej jazdy samochód nagle przymuliło, brak reakcji na gaz, po czym wszystko wróciło do normy, pojawił się CHECK, ale po paru sekundach zgasł.
Po podpięciu do komputera wyświetliły się błędy:
1. 17584 - korekcja lambda za katalizatorem, blok 1 - osiągnięto limit regulacji (stały)
2. 16517 - obwód sądu lambda - sygnał zmienia się za wolno (bank 1, sonda 1) (nieciągły).
zostały one skasowane.
Od paru dni samochód jest trochę przymulony, spalanie wg. moich obserwacji nieznacznie wzrosło (może dlatego, że muszę go mocniej kręcić żeby jechał). Podczas drgań słychać coś w rodzaju podmuchiwań w wydechu (takie pom pom pom ). Są one wyczuwalne podczas stania w korku. Problem występuje zarówno na PB jaki LPG.
Dzisiaj podpiąłem ponownie do komputera - pojawił się tylko 17584 - korekcja lambda za katalizatorem, blok 1 - osiągnięto limit regulacji (stały).
Dane odczytane na biegu jałowym:
1. sygnał obrotów - 760/800
2. sterowanie obrotami biegu jałowego - 0,13g/s
3. regulacja obrotów biegu jałowego - 0,88 g/s
4. ogrzewanie sondy lambda przed - 22,95 ohm
5. ogrzewanie sondy lambda za - 14,02 ohm
6. regulacja sondy lambda za - falowało od 0,4 do 0,45 v (w trakcie operowania gazem falowało od 0 do 1 v
7. addytywna adaptacja składu mieszanki - minus 11 %
8. multiplikatywna adaptacja składu mieszanki - 9 %
9. regulacja spalania stukowego - 0 KW
10. przepływomierz powietrza - przy 760 obrotach - 2,81 g/s
11. otwarcie przepustnicy - 4,7
12. kąt wyprzedzenia zapłonu - minus 5,25
13. czas wtrysku 3,28 ms.
W ostatnim czasie wymienione zostały świece i przewody WN. Dwa lata temu wymieniony został katalizator z sondą lambda przed katalizatorem włącznie.
Zwracam się z prośbą o jakieś wskazówki na co zwrócić uwagę. Powoli zaczyna mi brakować cierpliwości to tego.
Pozdrawiam
auto - golf 4, 2.0 AQY + lpg.
W ostatnim czasie pojawiły się dziwne drgania na biegu jałowym. Jakiś czas temu podczas spokojnej jazdy samochód nagle przymuliło, brak reakcji na gaz, po czym wszystko wróciło do normy, pojawił się CHECK, ale po paru sekundach zgasł.
Po podpięciu do komputera wyświetliły się błędy:
1. 17584 - korekcja lambda za katalizatorem, blok 1 - osiągnięto limit regulacji (stały)
2. 16517 - obwód sądu lambda - sygnał zmienia się za wolno (bank 1, sonda 1) (nieciągły).
zostały one skasowane.
Od paru dni samochód jest trochę przymulony, spalanie wg. moich obserwacji nieznacznie wzrosło (może dlatego, że muszę go mocniej kręcić żeby jechał). Podczas drgań słychać coś w rodzaju podmuchiwań w wydechu (takie pom pom pom ). Są one wyczuwalne podczas stania w korku. Problem występuje zarówno na PB jaki LPG.
Dzisiaj podpiąłem ponownie do komputera - pojawił się tylko 17584 - korekcja lambda za katalizatorem, blok 1 - osiągnięto limit regulacji (stały).
Dane odczytane na biegu jałowym:
1. sygnał obrotów - 760/800
2. sterowanie obrotami biegu jałowego - 0,13g/s
3. regulacja obrotów biegu jałowego - 0,88 g/s
4. ogrzewanie sondy lambda przed - 22,95 ohm
5. ogrzewanie sondy lambda za - 14,02 ohm
6. regulacja sondy lambda za - falowało od 0,4 do 0,45 v (w trakcie operowania gazem falowało od 0 do 1 v
7. addytywna adaptacja składu mieszanki - minus 11 %
8. multiplikatywna adaptacja składu mieszanki - 9 %
9. regulacja spalania stukowego - 0 KW
10. przepływomierz powietrza - przy 760 obrotach - 2,81 g/s
11. otwarcie przepustnicy - 4,7
12. kąt wyprzedzenia zapłonu - minus 5,25
13. czas wtrysku 3,28 ms.
W ostatnim czasie wymienione zostały świece i przewody WN. Dwa lata temu wymieniony został katalizator z sondą lambda przed katalizatorem włącznie.
Zwracam się z prośbą o jakieś wskazówki na co zwrócić uwagę. Powoli zaczyna mi brakować cierpliwości to tego.
Pozdrawiam