Witam,
nie dawno kupiłem golfa 4 z silnikiem 1.4 AXP i jeszcze go do końca nie znam więc przychodzę z pytaniem, jak wygląda u Was spalanie chwilowe na postoju? U mnie przy mocnym upale gdzie klima musi intensywniej pracować zauważyłem spalanie nawet 1.4 l/h, przy normalnej pracy ( sprężarka nie musi się tak wysilać ) spalanie chwilowe zmienia się od 1.0 do 1.2 l/h, przy wyłączonej klimatyzacji od 0.7 do 0.9 l/h. Po kupnie w sterowniku były błędy dotyczące sondy lambda (już wymieniona i nie zgłasza błędów ) oraz błąd EGR 16785 który po skasowaniu wraca po przejechaniu parunastu kilometrów, w planie mam czyszczenie tego zaworu. Czy spalanie w tym silniku na krótkich dystansach i korkach wynoszące około 11l/100KM jest normalne?
Dzięki i pozdrawiam
1.4 AXP Spalanie na postoju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: 1.4 AXP Spalanie na postoju
Może nie jest normalne alee możliwe jeżeli jeździsz w korkach i nieco dynamiczniej od świateł do świateł...lub na bardzo krótkich odcinkach gdzie silnik się nie dogrzewa...
Re: 1.4 AXP Spalanie na postoju
Fakt, jeżdżę ostatnio w sumie tylko po mieście w korkach, ale raczej staram się jeździć ekonomicznie. Wyczyściłem dziś EGR, może poczuję jakąś różnicę.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz wrz 06, 2020 21:07
Re: 1.4 AXP Spalanie na postoju
Moj 1.4 16v AKQ spalał 12l na 100 po miescie a w trasie 5.5l/100km. do tego dochodziło szarpanie, łapał muła. WInny okazał się EGR, niby wszystko działało prawidłowo ale po zaślepieniu wszystko ustało i spalanie spadło po mieście. EGR bezpośrednio jest podłączony do kolektora, pomija przepustnice a w kolektorze jest map sensor który odczytuje ciśnienie w kolektorze dolotym i do tego stabilizuje ilość paliwa podawanego. U Ciebie też może być problemem EGR. A z tego co kojarze to ten axp ma taką samą budowe egr, map sensor itp identyczną.
Re: 1.4 AXP Spalanie na postoju
Właśnie jestem po czyszczeniu EGR, błąd niestety znowu wyskoczył po jakimś czasie, na razie bez checka ale w pamięci komputera się zapisał, jednak zauważyłem że spalanie na postoju spadło i teraz wacha się od 0.9 do 1.1 l/h a to już coś niestety ale czeka mnie wymiana EGR, czy zakup pierburga będzie dobrą decyzją czy może jednak coś tańszego wchodzi w grę?Zakapior3k pisze: ↑pt wrz 18, 2020 19:48Moj 1.4 16v AKQ spalał 12l na 100 po miescie a w trasie 5.5l/100km. do tego dochodziło szarpanie, łapał muła. WInny okazał się EGR, niby wszystko działało prawidłowo ale po zaślepieniu wszystko ustało i spalanie spadło po mieście. EGR bezpośrednio jest podłączony do kolektora, pomija przepustnice a w kolektorze jest map sensor który odczytuje ciśnienie w kolektorze dolotym i do tego stabilizuje ilość paliwa podawanego. U Ciebie też może być problemem EGR. A z tego co kojarze to ten axp ma taką samą budowe egr, map sensor itp identyczną.
----
Udało mi się dostać EGR z pierburga, w przyszłym tygodniu montaż i zobaczymy co z tego będzie, mam nadzieję że coś to da
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości