1.6 16V AUS check engine, szarpie na zimnym silniku
: ndz kwie 05, 2020 00:46
Witam,
Co prawda forum dotyczy Volkswagena ale z racji tego że byłem kiedyś posiadaczem Golfa MK3 i znalazłem się tutaj, pozwolę sobie na pytanie do Was. Sprawa co prawda dotyczy Seata Toledo 1M ale na forum Seata nie uzyskałem odpowiedzi (forum chyba wymarło) a że silniki są te same co w Golfach MK4 to mam nadzieję że ktoś z Was mi pomoże.
Autko wywala błąd check engine, który czasami sam się kasuje ale po krótkim czasie (tj. ponownym uruchomieniu silnika lub kilku odpaleniach) powraca. Podłączyłem go pod VCDS i wyświetlił mi takie oto błędy:
17586 - Linear O2 Sensor; Pump Current: Open Circuit
P1178 - 35-10 - - - Intermittent
17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit
P1116 - 35-00 - - - Intermittent
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction
P1196 - 35-00 - - - Intermittent
Wymieniona została już sonda lambda przed katalizatorem na identyczną oryginalną ale używaną, lecz błąd nadal się pojawia.
Obie sondy (tą która była zamontowana i wymienioną używkę) sprawdzone multimetrem, który na grzałce pokazuje 3.5 - 3.7 Ohma. Napiecie po wpięciu się w kostkę sondy po odpaleniu silnika pokazało 12.22 V i powoli spadało do 12.09 V.
Sprawdziłem również ciągłość przewodów multimetrem i wynik jest następujący:
1 pin kostki sondy wychodzi na 2 pinie dużej kostki ECU
2 pin kostki sondy wychodzi na 4, 5, 6, 7 oraz 37 pinie dużej kostki ECU
3 pin kostki sondy wychodzi na 33 pinie dużej kostki ECU
4 pin kostki sondy wychodzi na 14 pinie dużej kostki ECU
5 pin kostki sondy wychodzi na 13 pinie dużej kostki ECU
6 pin kostki sondy wychodzi na 32 pinie dużej kostki ECU
Nie wiem czy to jest normalne że drugi pin kostki sondy lambda wskazuje sygnał na tylu pinach kostki ECU.
Skasowałem ostatnio błędy VCDS em ale wróciły parę sekund po uruchomieniu rozgrzanego silnika przez co zwątpiłem w uszkodzoną grzałkę sondy. Samochód na świecącym się checku działa różnie, czasami nie odczuwa się różnicy a czasami przerywa przy przyśpieszaniu jest słabszy i więcej pali. Od kilku dni pojawiły się także inne problemy a mianowicie po odpaleniu zimny silnik zaczyna falować i szarpać i słychać takie jakby tarcie (coś jak wyjąca, zużyta pompa wody). Pompę wody wykluczam bo niedawno wymieniany był kompletny rozrząd wraz z pompą.
Wyczyściłem już także przepustnicę i zawór EGR, uszczelki pod tymi elementami są ok więc ich nie wymieniałem. Oczywiście po zamontowaniu wykonałem adaptację obu elementów.
Proszę o pomoc gdyż już nie wiem co może być przyczyną a każdy mechanik ma inną opinię.
Dane auta:
Seat Toledo II 2001 rok 1.6 16V kod silnika AUS
Sonda przed katalizatorem to NTK Japan 12V numer: 036 906 262 J
Co prawda forum dotyczy Volkswagena ale z racji tego że byłem kiedyś posiadaczem Golfa MK3 i znalazłem się tutaj, pozwolę sobie na pytanie do Was. Sprawa co prawda dotyczy Seata Toledo 1M ale na forum Seata nie uzyskałem odpowiedzi (forum chyba wymarło) a że silniki są te same co w Golfach MK4 to mam nadzieję że ktoś z Was mi pomoże.
Autko wywala błąd check engine, który czasami sam się kasuje ale po krótkim czasie (tj. ponownym uruchomieniu silnika lub kilku odpaleniach) powraca. Podłączyłem go pod VCDS i wyświetlił mi takie oto błędy:
17586 - Linear O2 Sensor; Pump Current: Open Circuit
P1178 - 35-10 - - - Intermittent
17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit
P1116 - 35-00 - - - Intermittent
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction
P1196 - 35-00 - - - Intermittent
Wymieniona została już sonda lambda przed katalizatorem na identyczną oryginalną ale używaną, lecz błąd nadal się pojawia.
Obie sondy (tą która była zamontowana i wymienioną używkę) sprawdzone multimetrem, który na grzałce pokazuje 3.5 - 3.7 Ohma. Napiecie po wpięciu się w kostkę sondy po odpaleniu silnika pokazało 12.22 V i powoli spadało do 12.09 V.
Sprawdziłem również ciągłość przewodów multimetrem i wynik jest następujący:
1 pin kostki sondy wychodzi na 2 pinie dużej kostki ECU
2 pin kostki sondy wychodzi na 4, 5, 6, 7 oraz 37 pinie dużej kostki ECU
3 pin kostki sondy wychodzi na 33 pinie dużej kostki ECU
4 pin kostki sondy wychodzi na 14 pinie dużej kostki ECU
5 pin kostki sondy wychodzi na 13 pinie dużej kostki ECU
6 pin kostki sondy wychodzi na 32 pinie dużej kostki ECU
Nie wiem czy to jest normalne że drugi pin kostki sondy lambda wskazuje sygnał na tylu pinach kostki ECU.
Skasowałem ostatnio błędy VCDS em ale wróciły parę sekund po uruchomieniu rozgrzanego silnika przez co zwątpiłem w uszkodzoną grzałkę sondy. Samochód na świecącym się checku działa różnie, czasami nie odczuwa się różnicy a czasami przerywa przy przyśpieszaniu jest słabszy i więcej pali. Od kilku dni pojawiły się także inne problemy a mianowicie po odpaleniu zimny silnik zaczyna falować i szarpać i słychać takie jakby tarcie (coś jak wyjąca, zużyta pompa wody). Pompę wody wykluczam bo niedawno wymieniany był kompletny rozrząd wraz z pompą.
Wyczyściłem już także przepustnicę i zawór EGR, uszczelki pod tymi elementami są ok więc ich nie wymieniałem. Oczywiście po zamontowaniu wykonałem adaptację obu elementów.
Proszę o pomoc gdyż już nie wiem co może być przyczyną a każdy mechanik ma inną opinię.
Dane auta:
Seat Toledo II 2001 rok 1.6 16V kod silnika AUS
Sonda przed katalizatorem to NTK Japan 12V numer: 036 906 262 J