Strona 1 z 1
Falujące obroty na biegu jałowym
: ndz sty 19, 2020 18:48
autor: alanstero
Witam. VW golf IV 1.4 16V silnik AHW, parametr Voltage w grupie pierwszej cały czas faluje 0.05-0.9 V, prawdopodobnie jest to powód falowania obrotów.
Co to za napięcie?
Czy da się odczytać w Vag-com wartość podciśnienia z map sensora?
Re: Falujące obroty na biegu jałowym
: ndz sty 19, 2020 19:34
autor: marcin7x5
Sprawdź w grupie 02 03 lub 04. Tam będzie podciśnienie z czujnika ciśnienia.
Re: Falujące obroty na biegu jałowym
: ndz sty 19, 2020 19:43
autor: Maszan
Zmiana napiecia o ktorej piszesz to zmiany stanu pracy sondy lambda - objaw jej poprawnej pracy . W grupie 6 na screenie masz w pierwszym oknie korekcje krotka w % tez ma sie zmieniac w niewielkim zakresie wokol 0%. Generalnie u mnie takie falowanie w takt zmian napiecia sondy jest wyczuwalne, ale bardziej po dzwieku silnika niz na obrotce i wystepuje gdy silnik nie zlapie tych stabilnych 88-89st .
Marcin w AHW jest bardzo ubogo w tych grupach bo tylko 6 i chyba nie ma podcisnienia - nie pamietam , musialbym sie podpiac.
Re: Falujące obroty na biegu jałowym
: ndz sty 19, 2020 21:29
autor: alanstero
A czy jest jakiś sposób na sprawdzenie map sensora?
Re: Falujące obroty na biegu jałowym
: pn sty 20, 2020 21:42
autor: marcin7x5
Owszem jest . Musisz jednak odszukać gdzie są wskazania z niego. Obstawiam grupę 03 ale to w sterownikach magnetti marelli. A tu chyba jest na boschu. Jak znajdziesz to na włączonym tylko zapłonie wartości z mapsensora muszą być zbliżone do wartości ciśnienia atmosferycznego, po uruchomieniu silnika muszą się zmienić na ok 300 mbar na biegu jałowym.