1.8T a 1.8 wolnossące
: wt sty 07, 2020 13:58
Witam,
Piszę właśnie pracę inżynierską dotyczącą ciśnienia doładowania, ciśnienia i temperatury oleju. Obiektem badawczym jest Golf 4 1.8T AUM. Chciałem porównać ten silnik do wolnossącej wersji. Na Autocentrum znalazłem informację że tłoki i cylindry mają takie same rozmiary w wolnossącym i turbodoładowanym 1.8, zatem czy one są identyczne? Czy tak jak w 1.9TDI i SDI różnica jest w wałku rozrządu? Czy w 1.8 jest analogicznie, różnica w osprzęcie? Czy wszystko jest takie samo?
Patrząc na ten silnik widać że inny jest kolektor ssący, zatem tutaj też pewnie jakaś delikatna zmiana w mocy może być.
Chodzi mi głównie o porównanie mocy, ile daje turbo w takim silniku. W 1.8T AUM 150km a w 1.8 125km, pytanie czy ta różnica mocy spowodowana jest tylko dołożeniem turbiny, czy normalnie 1.8 miałoby ze 110, czy 115 koni a dali lepsze wałki rozrządu żeby ugrać jeszcze kilka koni.
Piszę właśnie pracę inżynierską dotyczącą ciśnienia doładowania, ciśnienia i temperatury oleju. Obiektem badawczym jest Golf 4 1.8T AUM. Chciałem porównać ten silnik do wolnossącej wersji. Na Autocentrum znalazłem informację że tłoki i cylindry mają takie same rozmiary w wolnossącym i turbodoładowanym 1.8, zatem czy one są identyczne? Czy tak jak w 1.9TDI i SDI różnica jest w wałku rozrządu? Czy w 1.8 jest analogicznie, różnica w osprzęcie? Czy wszystko jest takie samo?
Patrząc na ten silnik widać że inny jest kolektor ssący, zatem tutaj też pewnie jakaś delikatna zmiana w mocy może być.
Chodzi mi głównie o porównanie mocy, ile daje turbo w takim silniku. W 1.8T AUM 150km a w 1.8 125km, pytanie czy ta różnica mocy spowodowana jest tylko dołożeniem turbiny, czy normalnie 1.8 miałoby ze 110, czy 115 koni a dali lepsze wałki rozrządu żeby ugrać jeszcze kilka koni.